Oletteko koskaan kuulleet sellaisesta asiasta kuin Kripari?
Se on Suomen ortodoksisen kirkon järjestämä leiri rippikuoluikäisille nuorille ja jolla ei ole sinäänsä painoarvoa noin kirkollisessa mielessä, mutta se on hauskaa yhdessäoloa ja kristinuskon oppimista. Minusta Kripari eli kristinoppileiri pitäisi liittää tähän otsikkoon koska onhan siellä protuleiritkin ja niissä on leiriläismäärältään huomattavsti vähemmän porukkaa kuin kripareilla.
Kommentoikaa jos vain on jotain sanaottavaa luen mielelläni turinoitanne.
Stefanos
Kripari!?
6
1338
Vastaukset
- Kirkkis (lut)
mielipiteeseesi.Samalla se Kripari voisi antaa uusia virikkeitä myös meidän lutskujen juttuihin.
- Jori Mäntysalo
Leirejä ovat paitsi rippileiri, protuleiri ja kristinoppileiri alias kripari, myös helluntailiikkeen fifteenleiri, juurileiri eli "sukellus muinaissuomalaiseen mielenmaisemaan", adventistien teinileiri, vapaakirkon seurakuntakoululeiri, metodistien rippileiri ja baptistien seurakuntakoulu.
Ja nuo siis ovat kaikki aikuistumisleirejä.
Ei ainakaan lopu vaihtoehdot kesken!
Olen yrittänyt kerätä perustietoa noista leireistä. Ainoa mistä sitä en ole saanut on ollut kripari. Ehkä se on salainen leiri?- ort-88
Valitettavasti täytyy tuottaa pettymys, sillä se ei ole lainkaan salainen vaan avoimista avoimin leiri.
Ortodoksien osuus Suomessa on pitkään ollut toiseksi suurin luterilaisten jälkeen, mutta nyt helluntailaiset ovat menneet ohi. Kripari on siis Suomen kolmanneksi suurin kristinopillinenleiritapahtuma joka vuosi. Seuraavana varmaan tulee protu. Aika outoa, että et ole kuullut siitä, mutta babtisteista ja ties mistä olet kyllä kuullut, vaikka ortodoksinen kirkko on Suomen toinen valtionkirkko. Vain vilkaisemalla jotain ortodoksi lehtä kuten tuohustuli tai analogi ja nettisivut www.ort.fi ja www.onl.fi voivat auttaa asiaa. - Jori Mäntysalo
ort-88 kirjoitti:
Valitettavasti täytyy tuottaa pettymys, sillä se ei ole lainkaan salainen vaan avoimista avoimin leiri.
Ortodoksien osuus Suomessa on pitkään ollut toiseksi suurin luterilaisten jälkeen, mutta nyt helluntailaiset ovat menneet ohi. Kripari on siis Suomen kolmanneksi suurin kristinopillinenleiritapahtuma joka vuosi. Seuraavana varmaan tulee protu. Aika outoa, että et ole kuullut siitä, mutta babtisteista ja ties mistä olet kyllä kuullut, vaikka ortodoksinen kirkko on Suomen toinen valtionkirkko. Vain vilkaisemalla jotain ortodoksi lehtä kuten tuohustuli tai analogi ja nettisivut www.ort.fi ja www.onl.fi voivat auttaa asiaa.Teen itse asiassa sellaista sivustoa kuin www.uskonnonvapaus.fi. Siihen tulee sivu "rippileiri ja vaihtoehdot". Tätä varten sitten luin WWW-sivuja, myös tuohustuli.net -sivua, ja lähetin tukun kysymyksiä esim. kriparin kävijöiden määrästä yms.
Kaikilta muilta uskontokunnilta olen saanut vastauksia. Ortodokseilta ei tullut ensin mitään vastausta, toisella yrityksellä vastaus jossa kysyttiin mihin aion tietoja käyttää, ja kun vastasin tuohon niin sitten en saanut enää mitään vastausta. - ort-88
Jori Mäntysalo kirjoitti:
Teen itse asiassa sellaista sivustoa kuin www.uskonnonvapaus.fi. Siihen tulee sivu "rippileiri ja vaihtoehdot". Tätä varten sitten luin WWW-sivuja, myös tuohustuli.net -sivua, ja lähetin tukun kysymyksiä esim. kriparin kävijöiden määrästä yms.
Kaikilta muilta uskontokunnilta olen saanut vastauksia. Ortodokseilta ei tullut ensin mitään vastausta, toisella yrityksellä vastaus jossa kysyttiin mihin aion tietoja käyttää, ja kun vastasin tuohon niin sitten en saanut enää mitään vastausta.En tiedä miksi eivät vastanneet. Kai niillä on joku hyvä syy, mutta voit lähettää kysymykset minulle niin voin parhaani mukaan vastata niihin. Osoite on [email protected]
Olen itse ollut tuollaisella leirillä ja ensi kesänä menen jo toista kertaa sinne leiriohjaajaksi. Jos en osaa vastata itse niin voin tietysti kysyä papilta.
Mitäs sanot? - Jori Mäntysalo
ort-88 kirjoitti:
En tiedä miksi eivät vastanneet. Kai niillä on joku hyvä syy, mutta voit lähettää kysymykset minulle niin voin parhaani mukaan vastata niihin. Osoite on [email protected]
Olen itse ollut tuollaisella leirillä ja ensi kesänä menen jo toista kertaa sinne leiriohjaajaksi. Jos en osaa vastata itse niin voin tietysti kysyä papilta.
Mitäs sanot?OK, palaan asiaan meilillä, mahdollisesti kyllä vasta ensi viikon puolivälissä vähän kiireistä riippuen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1087558
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1065286Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253491Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352554Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191876Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3551527Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?591349