Koira tulee meille uuteen kotiin

uusi omistaja

Hei! Olen pian hakemassa meille koiran jota sen omistaja ei ajanpuutteen vuoksi voi pitää. Sovimme että minä otan koiran häneltä kun minulla on sille aikaa ja haluan todella panostaa koiraan ja sen kanssa puuhamiseen, urheilemiseen je leikkimiseen. Koira on aivan ihana ja valloittava. En malta odottaa että se tulee meille.

Jännittää kuitenkin, miten koira ottaa muutoksen. Osaako kukaan sanoa, ikävöikö se kovasti entistä perhettään? Mitähän voisin tehdä helpottaakseni koiran oloa stressaavassa tilanteessa kun kaikki on uutta; ihminen ja ympäristö.

7

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääasia ettet itse stressaa mitään, ala hössöttömään, vaan pysyt kylmän rauhallisena. Puruluita ja -leluja tarjolle; koiralla erittyy endorfiinia kun se pureskelee tyytyväisenä, ja kunnon pitkiä lenkkejä ja tekemistä niin koira ei ehdi/jaksa kehittää mitään toissijaista käytöstä.

• molossi ei rek

Vitikonpaarustaja jo hienosti kirjoittikin.
      Eli tärkeintä,että olet itse aina rauhallinen,hermostumatta ja sitä kautta tuki koiralle.
      Paljon kivaa yhdessä tekemistä,miettikää vaikka myös joku kiva harrastus,josta koira pitää ja saa itsevarmuutta.
      Sitten vaan opettamaan positiivisesti omille talon tavoille,olemalla määrätietoinen ja kannustava.
      Eli tärkeintä alkaa luomaan heti hyvää suhdetta,jolloin koira nopeammin "kotiutuu".
      Sopivasti aktiviteettejä,rauhaa ja rakkautta,ja sääntöjä.

Ei voi oikein sanoa,ikävöikö.Kovin on yksilökohtaista,joskus vähän rotukohtaistakin,voi riippua monestakin tekijästä.

Onnea uudesta perheenjäsenestä ja tsemppiä :)

• isoisoäiti

Eikö sellainen vanha sanontakin ole olemassa : missä koira kolme yötä, siellä koiralla koti.

Joskus otan kasvattejani hoitoon ja hyvin niiden kanssa menee, kunhan ei sieltä omasta kodista ole mitään leluja eikä petiä muistuttamassa mieleen että kylässähän vaan olenkin. Aikanaan vanhempi pariskunta toi kaksi koiraansa ja toinen oli mielettömän kiintynyt isäntäänsä joka aina toi solmionsa tullessaan sille ettei ikävöisi, joka kerta heitin sen tuonne keittiön yläkaappiin. Kerran se tietenkin huomasi mihin se hukkui, siinä menikin sitten ensimmäinen päivä kun koira istui ja tuijotti ylös.

• hyvin se menee

Riippuu koirasta miten se tottuu.Meille tuli yksivuotias koira, käytiin katsomassa koiraa monesti, tuontipäivänä koira vaikutti hakevan omistajiaan.
      Mutta ei enää seuraavana päivänä.lenkkeiltiin metsässä ja muuallakin ja leikittiin paljon.
      Mentiin seuraavalla viikolla koirakoulutukseen ja harrastettiin hakua .
      Ihanan koiran sain kodinvaihtajasta, :)

• taru2

Osta koiran feromonihaihdutin ja iske se seinään,rentouttaa se ainakin koiraa.

• onneakoirasta

Ota selville pelkääkö koira pauketta kun nyt on vuodenvaihde tulossa. Ja varaudu siihen, sillä jos koira on paukkuarka ja vielä sattuu kodin vaihtokin samaan ajankohtaan kotiutuminen voi olla hankalaa. Pahimmassa tapauksessa koira pääsee karkuun eikä osaa enää takaisin.

• kokemustaonykd

Mulle tuli koira ku se oli 1v 5kk ikäinen. Nyt 4v. Se kotiutui oikeastaan ihan heti. En huomannut että se olis ikävöinyt entistä omistajaa mitenkään erityisemmin. Tosin kyl se varmaan vähän stressas uutta muutosta mutta nopeasti se uuteen kotiin tottui ja nyt se on muhun tosi paljon kiintynyt. Enemmän kun mun mieheen =D
      Olet vaan normaali oma itses ,äläkä höösää ja hössötä. Tee sen kanssa kivoja juttuja esim pitkälle lenkille ja leiki ym.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      110
      3590
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      63
      3216
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2714
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2523
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2144
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2103
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe