http://yle.fi/uutiset/6-vuotias_halusi_kotiin_koulutaksi_jatti_kahden_kilometrin_paahan__sina_jaat_nyt_tahan/7465674
Koulumatkani oli 1-2 km, ja sen tein kävellen ja vanhempana pyöräillen tai suksilla. En tarvinnut kuin yhden kerran opastustusta, mutta sekin johtui, luulen, äidin varovaisuudesta etten vain eksyisi. Olin elänyt samoissa maisemissa jo 6 vuotta. Matkalla ei ollut pedoja. Pari murhamiestä kylläkin. Kyllä minä tiesin missä koulu oli. Myöhemmin opin kaikki oikopolut ja kiertoreitit. Kyllä sitä saa oppia itsekin.
Myöhemmin bussi vei yläasteelle eikä tarvinnut kuin muistaa herätä ajoissa.
Miksi nykyään maailma olisi niin erilainen ettei lapsi saisi itse oppia kävelemään 1-2 kilometriä! Miksi ei saa oppia bussipysäkin merkitystä? Miksi pitäisi jäädä kotiovelle kun aikuisena ei lääkärikään tule kotiovelle? Miksi pitää joka päivä kerrata reitit ja välineet? Miksi aikuisten pitää olla ylihuolehtivaisia, miksi minua ärsyttää toisten jatkuva huolehtiminen ja minun asioihin puuttuminen...? Minusta tätä olisi aiheellista pohtia hieman.
Kyllä joku aikuinen ihmetteli minun kävellessä kerran "normaalin" reitin ulkopuolella että mitähän se tekee täällä! Miksi en saisi kävellä siellä missä haluan? Miksi minun pitäisi selvittää aina kaikki ja tyhjentävästi aikuiselle? Oli minulla suunnitelma ja päämäärä, mutta miksi ihmeessä olen aina tilivelvollinen muille? Miksi en saanut jo pienenä opetella niitä selviytymiskeinoja joita aikuinen tarvitsee sekoillessaan asvalttiviidakossa ja ihmissuhdedraamoissa?
Ärsyttää tuollainen holhous!
Mihin tämä maailma on menossa?
Holhokit
0
89
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181746
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371469Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221388Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641292- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.471005