http://yle.fi/uutiset/6-vuotias_halusi_kotiin_koulutaksi_jatti_kahden_kilometrin_paahan__sina_jaat_nyt_tahan/7465674
Koulumatkani oli 1-2 km, ja sen tein kävellen ja vanhempana pyöräillen tai suksilla. En tarvinnut kuin yhden kerran opastustusta, mutta sekin johtui, luulen, äidin varovaisuudesta etten vain eksyisi. Olin elänyt samoissa maisemissa jo 6 vuotta. Matkalla ei ollut pedoja. Pari murhamiestä kylläkin. Kyllä minä tiesin missä koulu oli. Myöhemmin opin kaikki oikopolut ja kiertoreitit. Kyllä sitä saa oppia itsekin.
Myöhemmin bussi vei yläasteelle eikä tarvinnut kuin muistaa herätä ajoissa.
Miksi nykyään maailma olisi niin erilainen ettei lapsi saisi itse oppia kävelemään 1-2 kilometriä! Miksi ei saa oppia bussipysäkin merkitystä? Miksi pitäisi jäädä kotiovelle kun aikuisena ei lääkärikään tule kotiovelle? Miksi pitää joka päivä kerrata reitit ja välineet? Miksi aikuisten pitää olla ylihuolehtivaisia, miksi minua ärsyttää toisten jatkuva huolehtiminen ja minun asioihin puuttuminen...? Minusta tätä olisi aiheellista pohtia hieman.
Kyllä joku aikuinen ihmetteli minun kävellessä kerran "normaalin" reitin ulkopuolella että mitähän se tekee täällä! Miksi en saisi kävellä siellä missä haluan? Miksi minun pitäisi selvittää aina kaikki ja tyhjentävästi aikuiselle? Oli minulla suunnitelma ja päämäärä, mutta miksi ihmeessä olen aina tilivelvollinen muille? Miksi en saanut jo pienenä opetella niitä selviytymiskeinoja joita aikuinen tarvitsee sekoillessaan asvalttiviidakossa ja ihmissuhdedraamoissa?
Ärsyttää tuollainen holhous!
Mihin tämä maailma on menossa?
Holhokit
0
105
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.424696- 572376
Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2601693Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2691684Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151649Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ921166Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain501157Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331107- 671093
Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2691087