Mihin tämä maailma on menossa?

Holhokit

http://yle.fi/uutiset/6-vuotias_halusi_kotiin_koulutaksi_jatti_kahden_kilometrin_paahan__sina_jaat_nyt_tahan/7465674

Koulumatkani oli 1-2 km, ja sen tein kävellen ja vanhempana pyöräillen tai suksilla. En tarvinnut kuin yhden kerran opastustusta, mutta sekin johtui, luulen, äidin varovaisuudesta etten vain eksyisi. Olin elänyt samoissa maisemissa jo 6 vuotta. Matkalla ei ollut pedoja. Pari murhamiestä kylläkin. Kyllä minä tiesin missä koulu oli. Myöhemmin opin kaikki oikopolut ja kiertoreitit. Kyllä sitä saa oppia itsekin.

Myöhemmin bussi vei yläasteelle eikä tarvinnut kuin muistaa herätä ajoissa.

Miksi nykyään maailma olisi niin erilainen ettei lapsi saisi itse oppia kävelemään 1-2 kilometriä! Miksi ei saa oppia bussipysäkin merkitystä? Miksi pitäisi jäädä kotiovelle kun aikuisena ei lääkärikään tule kotiovelle? Miksi pitää joka päivä kerrata reitit ja välineet? Miksi aikuisten pitää olla ylihuolehtivaisia, miksi minua ärsyttää toisten jatkuva huolehtiminen ja minun asioihin puuttuminen...? Minusta tätä olisi aiheellista pohtia hieman.

Kyllä joku aikuinen ihmetteli minun kävellessä kerran "normaalin" reitin ulkopuolella että mitähän se tekee täällä! Miksi en saisi kävellä siellä missä haluan? Miksi minun pitäisi selvittää aina kaikki ja tyhjentävästi aikuiselle? Oli minulla suunnitelma ja päämäärä, mutta miksi ihmeessä olen aina tilivelvollinen muille? Miksi en saanut jo pienenä opetella niitä selviytymiskeinoja joita aikuinen tarvitsee sekoillessaan asvalttiviidakossa ja ihmissuhdedraamoissa?

Ärsyttää tuollainen holhous!

0

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Ole rohkeampi kuin koskaan

        ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
        Ikävä
        95
        2028
      2. Oulussa puukotettu lasta

        Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
        Perussuomalaiset
        419
        1569
      3. Mitä tekisit jos

        täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
        Ikävä
        91
        1313
      4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

        Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
        Tv-sarjat
        14
        1116
      5. Milloin olet viimeksi nähnyt

        Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
        Ikävä
        73
        1072
      6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

        Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
        Suomalaiset julkkikset
        11
        1035
      7. Ääripersu puukotti taas.

        Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
        Oulu
        179
        999
      8. Miten ihmeessä

        on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
        Ikävä
        49
        969
      9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

        😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
        Luterilaisuus
        249
        940
      10. Pelkäätkö että olisin

        Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
        Ikävä
        74
        837
      Aihe