Väripaletti

maalari

Moro! Oon tossa pohtinu että miks kaikki tojot, lähinnä korollat ja avenikset on hopeanharmaita? Eiks tojolla oo muita värejä myyntilistalla, onhan vaikka mazoja sekä muita merkkejä paljon eri värisiä liikenteessä, vaikkapa punaisia, jopa kirkkaankeltaisia yms. iloisia värejä. Onko se hiirenharmaa halvin vai mistä oikein on kyse? Väriä elämään hyvät ihmiset!

11

1302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuumaaja

Moro vaan sullekin!

Itselläni on jo toinen uusi Tojo alla ja sekin musta. Minulla on se periaate että auto voi olla minkä värinen tahansa kunhan se on musta. Minusta nuo uudet värit ovat kammottavia.

Se miksi noita harmaita on niin paljon.. syy siihen on se että tuo värisiä autoja on paljon varastossa ja menevät helposti kaupaksi. Omaa mustaani jouduin kummassakin tapauksessa odottamaan n. 4 kk.

Eli otetaan se väri mikä satutaan saamaan, eteläisellä pallonpuoliskolla taas uskonnollisista syistä (!!!uskomatonta mutta totta!!!) värikästä autoa ei suosita. Tästä johtuen mekin saamme paljon hopeata ja harmaata tänne pohjolaan.

• jätejoonas

ollaaks me täällä pohjolassa sitte joku tojon tehdasvaraston kaatopaikka ja meille roudataan vain ylijäämä-värit joita sitte onnellisina ostamme? Ollaanks vähä liian lammasmaista porukkaa, ku ei haluta mitään uutta? Ostetaan vaan nöyrinä mitä tarjolla on, sillee!

• suhteessa

Mielestäni esim Avensista ja Corollaa myydään vähemmän suhteellisesti mitattuna harmaana, kuin esim VW Golfia tai Audia. Audeista varmaankin yli puolet on ruman hopeisia ja samoin VW Golf Varianteista yli 70% on ankeen harmaita ja samalla siis minunkin mielestä todella rumia.

• hiirula

on nykyään hopeanharmaita? kyllä niillä muillakin kajuutoilla kuin tojolla ne iloiset värit on todellakin siellä liikkeessä eikä kadulla liikenteessä. audeilijat ja mastailijat ovat siis nöyriä harmaita hiiriä jotka pelkäävät erottua!

oikeastihan hopeanharmaa lienee kaikista helppohoitoisin väri, paskainenkin auto näyttää siedettävältä.

• Hopeinen kuu

Selitys: Hopean harmaa (platina) on kaikkein käytännöllisin väri, siinä ei näy lika eikä naarmut niin helposti. Ja Toyotaa osaa ns. järki-ihmiset. Toinen selitys: Toyota käyttää jostain syystä mainonnasaan vain ja ainoastaan näitä platina-autoja. Näin ollen ihmisillä on tietty mielikuva auton ulkonäöstä ja arvaanpa että auto näyttää jonkin tutkimuksen mukaan isoimmalta ja kalleimmalta hopeisena, siinä syy mainontaan.
      Ja sitten on tuo saatavuus: kun tilasin omaa autoa niin 3 kk:n varoajalla oli 100% varmasti saatavana hopea ja kulta.
      Suomen yleisin auton väri on muuten ihan ylivoimaisesti punainen. Sitä en itse ottaisi, sillä se haalistuu kaikkein nopeiten auringossa ja pidän autoani ulkona kesät talvet.

• ....näin se on!

Tummat värit yleensä ovat kaikkein hankalimpia lian suhteen ja esim. mustassa näkyvät kaikki auton virheet.

Aikoinaan Saabilla sanottiin, että ainoastaan onistuneet korit voitiin maalata mustaksi.

• HTL

Itsellänkin alla tuo Cool Blue, eli siniharmaa.
      Kun valittiin väriä, ei oikein mitään "heti hyvää" väriä löytynyt.
      Corollan värikartta oli ja on yhä aika suppea. Tai sitten värit natsaavat vain huonosti meidän makuun, miten vain, mutta monella muulla merkillä tuntuu olevan paljon parempiä värivaihtoehtoja tarjolla tässä koko/hintaluokassa.
      Ja Corollan värivalintojen suhteen epäilen, että hopean suosiota korostaa nimenomaan tuo värivalikoiman suppeus.

Itse tasapainottelimme tuon metallin punaisen ja tämän siniharmaan välillä.
      Ja nuo harmaasävyt ovat kyllä todella anteeksiantavia lian ja pienien naarmujen suhteen. Siinä lienee noiden värien suosion suurin syy.

• busman

Katsopas semmoisen auton kuin mercedes benz mainoksia. Milloin olet nähnyt mainoskuvissa muuta kuin hopeaa. Eikös niitäkin oikein hopeanuoliksi ole joskus kutsuttu. Ei sen puoleen että mersua sen kummemmin ihannoisin mutta kait sitä jollain lailla automaailman parhaana ainakin täälllä suomessa pidetään. Hopea on kaunein ja käytännöllisin väri se ei "vanhene". Siksi myös toyota ihmiset niin mainoksien takana kuin ostajat suosivat sitä. Mercedeksen tapaan.

• autokunauto

Värit on tietenkin makuasioita ja siksi hämmästelenkin täällä noita juttuja "hopean värinen, kun ei muuta saa"- juttuja.
        Itse haluan nimenomaan hopeanvärisen ja se on minun mielipiteeni.
        Perusvärin saisi halvemmalla, mutta kukin mieltymyksensä mukaan.

• HTL
        autokunauto kirjoitti:

Värit on tietenkin makuasioita ja siksi hämmästelenkin täällä noita juttuja "hopean värinen, kun ei muuta saa"- juttuja.
        Itse haluan nimenomaan hopeanvärisen ja se on minun mielipiteeni.
        Perusvärin saisi halvemmalla, mutta kukin mieltymyksensä mukaan.

Edelliseen sen verran, että en itse ainakaan tarkoittanut kirjoituksessani mitenkään "mollata" hopeaa väriä. Edellinen autoni oli hopea ja olin siihen täysin tyytyväinen.
        Corollaa hankkiessamme olin lähinnä pettynyt yleensäkkin malliston värivalikoimaan.
        Quick Silver olisi ollut ehdoton suosikki, mutta senhän sai vain T-Sport malliin.

Tuo siniharmaa oli meidän makuumme paras väri farkkukoriin ja joihinkin automalleihin hopea on mielestäni ehdottomasti paras värivalinta.

• Ave
        HTL kirjoitti:

Edelliseen sen verran, että en itse ainakaan tarkoittanut kirjoituksessani mitenkään "mollata" hopeaa väriä. Edellinen autoni oli hopea ja olin siihen täysin tyytyväinen.
        Corollaa hankkiessamme olin lähinnä pettynyt yleensäkkin malliston värivalikoimaan.
        Quick Silver olisi ollut ehdoton suosikki, mutta senhän sai vain T-Sport malliin.

Tuo siniharmaa oli meidän makuumme paras väri farkkukoriin ja joihinkin automalleihin hopea on mielestäni ehdottomasti paras värivalinta.

Oletko huomannut, että paremmat värit tulee vasta kasvojenkohotuksessa. Näin kävi myös edellisen Avensiksen kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      2973
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      2745
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2476
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1945
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1579
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      179
      1228
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe