Haulikon valinta seuraavista ???

popol

Pitäis ostaa semmonen perushaulikko lähinnä kanalintumetsälle, mutta myös hieman kiekkojen ammuntaan

Olen tällä hetkellä katsellut seuraavia haulikoita

- Franchi feeling steel 12/76 ( löytys paikalliselta kauppiaalta ja sopii itselle kivasti poskelle) Hinta 1000€:n nurkilla. Perussupistajat vain 50mm pitkät, joten millainen lie osumakuvio
- Redolfin EOS sporting 12/76 ( myös paikallisella kauppiaalla. Jotenkin tuntui "laaduttomammalta" kuin tuo Franchi esimerkiksi laukaisun osalta. Tässä olis kuitenkin pidemmät supparit ja säätöposkipakka. Hinnaltaan menee jo yli kaavaillun noin 1000€ rajan)
- Finnmarocchi 412SC. Tätä löytyy vieltä joiltain kauppiailta hintaan 890 €. En ole päässyt hypistelemään, mutta paikallisella oli 512 sc ja sanoi, että sama pyssy erilaisilla koristeilla. 512 mallin hinta vähän turhan kova. Ainakin 512 mallin perä oli itselle hieman lyhyt, joten tuntui käyvän poskelle huonosti. Muuten laadukkaan tuntuinen ase. Esim. Ahti huvila myy myös 612 SC mallia alta tonnin,,, ilmeisesti jokin varastonpohjamalli
- Marocchi 03 tms. Vaikutti toisessa liikkeessä ihan kivalta peliltä. Pitkät supistajat ja muutenkin suht. laadukkaan tuntuinen. Hintaa noin 1000€
- Hieman edullisempana aseena Lincolnia sais reiluun 700 euroon. Varmaan toimiva peli, mutta ei itsessä herättänyt kovin suurta intohimoa. Kävi koenostelussa poskelle kohtuullisesti, mutta ei kovin hyvin.
- Halvimpana vaihtoehtona mielessä Baikal. Veljellä tälläinen ja ihan ok, mutta aika kolho ja ampuu joskus tuplia.
- Turkkilaiset haulikot ( Khan, CZ usat, yms. miljoona merkkiä) näyttävät melko halvasti tehdyiltä ja näissä netin mukaan näyttää vikoja olevan satunnaisen paljon, joten unohdin ne vertailusta.

Mitä suosittelette noista edellä mainituista ?
Franchiin olen tykästynyt kuivakokeiluissa, mutta lienee harvinainen Suomessa, koska aika vähän kukaan näistä on missään kommentoinut

3

1728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omistan tuon

      osta jos loydät winchester wing master vanhempi malli--ei muoviosia..et tule pettymään

    • elä osta elä.

      Omaansa moni kehuu. Melkeinpä aina kun joku suosittelee jotain asetta niin omistaa juuri sellaisen, minä omistan baikalin mutta sanon että älkää ostako baikalia vaan ihan joku muu sillä baikal on hyvä perushaulikko, edullinen ja karkeasti tehty ja hieman kolho sekä painava ja siinä on sisältä kovakromatut piiput ja pirun jäykkä varmistin ja samalla onneton nykerö se varmistimen nuppi mutta monet kymmenet jänikset olen sillä ampunut ja paljon olen ampunut myös lintuihin pummeja ja monta sorsaa olen myös saanut, teeripyssynä myös balalaikka rihlakko, .222 luotipiippu ja pirun tarkka ja painava..rautaa ja venäjän koivua, takatukki voi haljeta varmistimen takaa tukin kaulalta, mulla hieman halkesi kun pöljä menin kuivattamaan asetta kuuman uunin päällä, se unohtui sinne liian pitkäksi aikaa, korjasin sen kieputtamalla lätkämaila teippiä ja päälle itse vulkanisoituvaa teippiä, hyvä tuli.

    • Anonyymi

      Minulla on franchi feeling steel. Ulostyöntäjät, ei ejektoreita. Varmistimen nuppi hyvä isokokoinen, ei automaattinen. Nupissa on piipunvalitsin. Öljytukki ei hilseile, ei mitään muutakaan vikaa koko aikana. Laukaisu tuntuu hyvältä ja täsmälliseltä. Työnjälki on erinomaista, saumat ei irvistele, kaikin puolin laadukkaan oloinen. Sinänsä tavanomainen mutta ainakin minulle käy olalle hyvin. Kalliimpi kuin baikal mutta ero työnjäljessä on huomattava. On sillä teeret pudonneet. Jos varman siististi tehdyn haluat niin tässä yksi hyvä vaihtoehto. Suppereita tuli kolme mukana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe