Haulikon valinta seuraavista ???

popol

Pitäis ostaa semmonen perushaulikko lähinnä kanalintumetsälle, mutta myös hieman kiekkojen ammuntaan

Olen tällä hetkellä katsellut seuraavia haulikoita

- Franchi feeling steel 12/76 ( löytys paikalliselta kauppiaalta ja sopii itselle kivasti poskelle) Hinta 1000€:n nurkilla. Perussupistajat vain 50mm pitkät, joten millainen lie osumakuvio
- Redolfin EOS sporting 12/76 ( myös paikallisella kauppiaalla. Jotenkin tuntui "laaduttomammalta" kuin tuo Franchi esimerkiksi laukaisun osalta. Tässä olis kuitenkin pidemmät supparit ja säätöposkipakka. Hinnaltaan menee jo yli kaavaillun noin 1000€ rajan)
- Finnmarocchi 412SC. Tätä löytyy vieltä joiltain kauppiailta hintaan 890 €. En ole päässyt hypistelemään, mutta paikallisella oli 512 sc ja sanoi, että sama pyssy erilaisilla koristeilla. 512 mallin hinta vähän turhan kova. Ainakin 512 mallin perä oli itselle hieman lyhyt, joten tuntui käyvän poskelle huonosti. Muuten laadukkaan tuntuinen ase. Esim. Ahti huvila myy myös 612 SC mallia alta tonnin,,, ilmeisesti jokin varastonpohjamalli
- Marocchi 03 tms. Vaikutti toisessa liikkeessä ihan kivalta peliltä. Pitkät supistajat ja muutenkin suht. laadukkaan tuntuinen. Hintaa noin 1000€
- Hieman edullisempana aseena Lincolnia sais reiluun 700 euroon. Varmaan toimiva peli, mutta ei itsessä herättänyt kovin suurta intohimoa. Kävi koenostelussa poskelle kohtuullisesti, mutta ei kovin hyvin.
- Halvimpana vaihtoehtona mielessä Baikal. Veljellä tälläinen ja ihan ok, mutta aika kolho ja ampuu joskus tuplia.
- Turkkilaiset haulikot ( Khan, CZ usat, yms. miljoona merkkiä) näyttävät melko halvasti tehdyiltä ja näissä netin mukaan näyttää vikoja olevan satunnaisen paljon, joten unohdin ne vertailusta.

Mitä suosittelette noista edellä mainituista ?
Franchiin olen tykästynyt kuivakokeiluissa, mutta lienee harvinainen Suomessa, koska aika vähän kukaan näistä on missään kommentoinut

3

1836

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omistan tuon

osta jos loydät winchester wing master vanhempi malli--ei muoviosia..et tule pettymään

• elä osta elä.

Omaansa moni kehuu. Melkeinpä aina kun joku suosittelee jotain asetta niin omistaa juuri sellaisen, minä omistan baikalin mutta sanon että älkää ostako baikalia vaan ihan joku muu sillä baikal on hyvä perushaulikko, edullinen ja karkeasti tehty ja hieman kolho sekä painava ja siinä on sisältä kovakromatut piiput ja pirun jäykkä varmistin ja samalla onneton nykerö se varmistimen nuppi mutta monet kymmenet jänikset olen sillä ampunut ja paljon olen ampunut myös lintuihin pummeja ja monta sorsaa olen myös saanut, teeripyssynä myös balalaikka rihlakko, .222 luotipiippu ja pirun tarkka ja painava..rautaa ja venäjän koivua, takatukki voi haljeta varmistimen takaa tukin kaulalta, mulla hieman halkesi kun pöljä menin kuivattamaan asetta kuuman uunin päällä, se unohtui sinne liian pitkäksi aikaa, korjasin sen kieputtamalla lätkämaila teippiä ja päälle itse vulkanisoituvaa teippiä, hyvä tuli.

• Anonyymi

Minulla on franchi feeling steel. Ulostyöntäjät, ei ejektoreita. Varmistimen nuppi hyvä isokokoinen, ei automaattinen. Nupissa on piipunvalitsin. Öljytukki ei hilseile, ei mitään muutakaan vikaa koko aikana. Laukaisu tuntuu hyvältä ja täsmälliseltä. Työnjälki on erinomaista, saumat ei irvistele, kaikin puolin laadukkaan oloinen. Sinänsä tavanomainen mutta ainakin minulle käy olalle hyvin. Kalliimpi kuin baikal mutta ero työnjäljessä on huomattava. On sillä teeret pudonneet. Jos varman siististi tehdyn haluat niin tässä yksi hyvä vaihtoehto. Suppereita tuli kolme mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      13
      2950
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1629
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      263
      1460
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1445
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      236
      1340
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1120
    7. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1069
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1060
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      92
      1003
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      983
    Aihe