Miten säästää sähkö/vesilaskuissa.
kaikista vinkeistä iso kiitos!
miten säästää sähkö/vesilaskuissa?
14
6745
Vastaukset
- opisk.
Muuta paikkakuntasi opiskelija-asuntosäätiön asuntoon. Opiskelija-asunnoissa yleensä vesi ja sähkö sisältyy vuokraan (tai kiinteään käyttömaksuun vuokran ohella).
- moponen_
Kun kolhoosissa vesi ja sähkömaksut sisältyvät vuokraan, niin käytännössä kulutus nousee jatkuvasti ja pian kaikki saa korotetut kulutuslaskut.
- madmax
moponen_ kirjoitti:
Kun kolhoosissa vesi ja sähkömaksut sisältyvät vuokraan, niin käytännössä kulutus nousee jatkuvasti ja pian kaikki saa korotetut kulutuslaskut.
Ei ole ongelma. Ongelma on se että itse joutuu maksamaan vuokralla mittarinluennat ja kalliin sähkön koska lasku on niin pieni. Opiskelija-asuntosäätiöt saa sähkönsä takuulla reilusti halvemmalla. Vesi maksaa sen mitä maksaa, opiskelija-asunnoissa on yleensä myös pesuhuoneet, joissa voi pestä pyykkiä (maksullinen/maksuton). Kuitenkin säästöasiat on tarkkaan mietitty opiskelija-asunnoissa.
- asukki
moponen_ kirjoitti:
Itse asun opiskelijasäätiön kämpässä, jossa vesi sähkö kuuluvat vuokraan. Täällä on vastatoimena lisääntyvälle kulutukselle asennettu wc-pyttyihin vedensäästimet ja yleistä vedenpainetta on laskettu, jolloin esim. suihkussa kuluu vettä paljon vähemmän kerralla kuin ennen. Vuokranantaja on tyytyväinen, sillä näiden rajoitustoimien jälkeen vedenkulutus on laskenut huomattavasti.
- kokemusta
Enegialamput, vedenrajoittimet hanoihin, laske vettä vähemmän kun käyt suihkussa, käytä kuivausrumpua harvemmin... Jos joudut itse lämmittämään asuntosi/vetesi, niin laske asunnon lämpötilaa n. 1 -2 astetta ja käytä lämmintä vettä vähemmän (suihku). Näillä eväin s-lasku tippuu n. 20-30 %
- Opiskelia
Kyllä energialamput laskee sähkönkulutusta, mutta itse lamppu maksaa vastaavasti paljon enemmän, joten on niinjanäin kannattaako vaihtaa. Korkeintaan lamput mitkä ovat melkein jatkuvasti päällä.
- Energialamput
Opiskelia kirjoitti:
Kyllä energialamput laskee sähkönkulutusta, mutta itse lamppu maksaa vastaavasti paljon enemmän, joten on niinjanäin kannattaako vaihtaa. Korkeintaan lamput mitkä ovat melkein jatkuvasti päällä.
Energialamput tajouksesta ostin juuri 6 kpl 11W E27-kannalla yht. 10 euroa ja sama hinta 15W 6 kpl yhteensä 10 euroa. Eivät ole kalliita, kun ei osta niitä 12 euron hintaisia Anttilasta!
- route 66
Suomessa vesi ja sähkö on todella halpaa. On järkevää välttää turhaa kulutusta, mutta todelliset säästöt saa aikaiseksi ihan jollain muulla kuin sähkön ja veden säännöstelyllä.
- ---------
Oikeessa olet, sähkö ja vesi on halpaa mikäli asuu opiskelija kämpässä missä sisältyvät vuokraan, muuten hirvittävän kallista.
- sow
--------- kirjoitti:
Oikeessa olet, sähkö ja vesi on halpaa mikäli asuu opiskelija kämpässä missä sisältyvät vuokraan, muuten hirvittävän kallista.
Sähkö on "ilmaista" paikasta riippumatta. Vesi maksaa just sen mitä kuluttaa. Eli kunnes huuhdo astioita juoksevalla kuumalla vedellä ekkäs nuku suihkussa, niin vesilasku pysyy kohtuudessa. Kyllä se on mahastas mitä säästät niinku mummu sano.
- Kesäkissa
sow kirjoitti:
Sähkö on "ilmaista" paikasta riippumatta. Vesi maksaa just sen mitä kuluttaa. Eli kunnes huuhdo astioita juoksevalla kuumalla vedellä ekkäs nuku suihkussa, niin vesilasku pysyy kohtuudessa. Kyllä se on mahastas mitä säästät niinku mummu sano.
Miltä sähköyhtiöltä saa tilata ilmaista sähköä? Tahtoo heti vaihtaa yhtiötä!
- ihan
Kesäkissa kirjoitti:
Miltä sähköyhtiöltä saa tilata ilmaista sähköä? Tahtoo heti vaihtaa yhtiötä!
ilmaista sähköä ole, mutta jos ei ole sähkölämmitystä, niin sähkössä ei paljoa pysty säästämään. Lamput kuluttaa suhteessa niin vähän, että vaikka koko ajan olisi sammuttamassa, niin ei paljoa vaikuta sähkölaskuun. Ennen sammuttelin lamppuja koko ajan, ja sitten kyllästyin, nykyään valot loistaa surutta, tietokone ja tv on päälllä, vaikkein kukaan niitä käyttäisikään: sähkölasku on kasvanut noin 5 euroa/2 kuukautta.
Menehän tänne: https://www.vaihtovirta.fi/etusivu.html
ja etsi sinun tarpeisiisi halvin sähkön myyjä. Näin voit säästää ainakin 20-30 euroa vuodessa.
Itse asun 29 neliön yksiössä, jossa minun ei tarvitse maksaa itse lämmityskustannuksia ja säästän silti 30 euroa/vuosi vaihtamalla sähkön myyjän toiseen.- minä
Kävin huvikseen laskemassa paljonko voisin säästää sähkölaskussa, tulos oli 7 € vuodessa, eli eipä kannata rueta vaihtamaan. Tulos riippuu tietenkin siitä mistä ja millä hinnalla nyt ostaa sähkönsä.
Kaksio, kulutus alle 2500 kWh/vuosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617760- 1334474
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323727- 213078
- 232632
- 272573
- 502246
- 252150
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922113- 322049