Mitä mieltä? Kannatatteko? Miksi?
eutanasia
8
<50
Vastaukset
Aktiivista eutanasiaa kannatan vain tapauksissa, joissa henkilöllä on kuolemaan johtava parantumaton sairaus, jonka aiheuttamia tuskia ei voida millään keinoin lievittää, ja henkilö on itse aiemmin ilmaissut hoitotestamentilla selvästi tahtovansa aktiivisen eutanasian.
En minä tiedä.
Toisaalta olisi väärin pitää jotain ihmistä väkisin hengissä kärsimässä. Mutta pitäisikö lääkärin sitten olla valmis "tappamaan" sairas, jos tämä/tämän omaiset niin haluavat? Olisiko eutanasia mahdollisuus vain esim. syöpää sairastavilla? Entä jos joku on pahasti alkoholisoitunut ja masentunut, ollut jo vuosia, ettei taatusti enää voi "parantua", niin onko hänelläkin sitten oikeus eutanasiaan? Vai olisiko se sitten niin kuin Trotski tuossa yllä kirjoitti...
Kuten jo sanoin; en minä tiedä.No en minä nyt kannattamalla kannata, että se olisi pakko saada joka tilanteeseen. Sanotaan niin päin, että en ole vastaankaan.
Häh? Mikä se on?
- no mikä ettei
Jos ihminen haluaa tappaa itsensä niin miksi ei?
Minun kannanottoni aiheeseen on jyrkkä EI!
Ensinnäkin elämä on lahja jonka jokainen ihminen on saanut Jumalalta ja kenelläkään ihmisellä, ei edes itsellään, ole oikeutta riistää henkeä, jonka Herra on on ihmiselle lahjoittanut. Kaikki mitä ihmiselle tapahtuu, mitä hän joutuu kärsimään ja mitä kokemaan, ovat ennalta suunniteltuja ja Jumalan käskystä tapahtuvia asioita eikä niitä voida muuttaa. Eutanasia on kauhea asia, sillä kuolema ei muuta mitään. Kuolema on kuin portti loputtomaan. Jos joku haluaa kuolla, hänen tulee odottaa kohtaloaan. Kenellekään ei ole suotu oikeutta riistää henkeään Jumalan luomasta kehosta.
Tästä voidaan saada myös se käsite että miksi ihmisiä sitten kuolee kuin kärpäsiä. Syy on yksinkertaisuudessaan monimutkainen; koska ihmine on ahne olento, jolle ei mikään tunnu riittävän, hän ei halua muiden pääsevän osaksi omaisuuteensa. Siksi ihminen, homo sapiens, erectus ja habilis, samoin neanderthalin ihminen, on tappanut omaa lajiaan aina aikojen alusta saakka. En yleistä, sillä on niitä hyviäkin ihmisiä mutta ihmiskunnan historiasta on helppo löytää Hitlerin, Stalinin, Mobutu Sese Sekon ja Kim Jong-unin kaltaisia ihmisiä, jotka haluavat vain valtaa, rahaa ja helppoa elämää, mutta vaikeaa löytää Nelson Mandelan kaltaisia hyviä ihmisiä.
Koska ihminen tappaa. Ihminen on yksi niitä harvoja eläimiä jotka tappavat lajitovereitaan.
Aatamin poika tappoi kaksosveljensä, nykyäänkin ihmiset tappavat jopa vanhempiaan ja sukulaisiaan, ja armomurha kuuluu niihin. Mutta se on väärin. Se on itsemurha. Se on yhtä huolestuttavaa kuin itsemurha ja se pitäisi kieltää laissa. Se, että tappaa jotta poistaisi kärsimykset on järkeenkäypää, tarkoittaa sitä että myös psyykkisistä syistä tehdyt itsemurhat ovat luonnollisia. Mutta ne eivät ole.
Pohtikaa kaksi kertaa ennen kuin uhmaatte Jumalan teille asettamaa elämää ja olkaa tietoisia siitä että kuolema ei muuta mitään.
Tämä kaikki on kirjoitettu kokemuksella sillä olen monesti halunnut kuolla, milloin minkäkin syyn takia. Mutta uskontoni ja näkemykseni ovat herättäneet minut aina vain uudestaan henkiin. Se on totta, koettua totta. Kiitos.
Half-Elf, 14-vuotias muslimi ja Islamin uskon professorin poika.
Vastaväitteitä saa esittää mutta perusteluja vaaditaan.Kannatan aktiivista ja passiivista eutanasiaa, sillä ihmisellä on aina oikeus päättä elämänsä ja aina hän ei siihen pysty. ketään ei ole järkeä pitää luonnottomasti ja turhaan väkisin hengissä. kaikilla on oikeus kuolla halutessaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .492988Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472851Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242649Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3421715- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193927Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101782Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26780- 44739