Hietasaaren huvipuisto palvelisi

68-järkimies

Oulua ja koko suomen sekä naapurimaiden kalotin väestöä sekä muitakin vierailevia turisteja, jotka samalla toisivat rahaa Ouluun.

Hietasaaren nykyinen tila palvelee muutamaa kymmentä palstan viljelijää.

Kumpi on tärkeämpää: Kehittää Oulua ja rikastuttaa Oulua taloudellisesti vai suojella muutaman palstaviljelijän palstaa ?.

Luontoarvoa Hietasaarella ei ole niin merkittävästi, että sinne ei voisi raivata kunnon tilaa huvipuistolle. Olen käynyt kuljeskelemassa siellä. Muutaman männyn raivaaminen ei ole millään lailla merkittävä asia.

11

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totta. Joskus tuntuu, että liito-oravan uloste juoksuttaa kansalaisia enemmän kuin mikään.

      Jos maanviljelystä pitää harjoittaa, niin on niitä peltoja muuallakin.

    • ilmeisesti näin

      Muutama palstanviljelijä ja mänty ovat tärkeämpiä kuin Oulun piristyvät talous.

    • sirkus taantumassa

      Tällä hetkellä ihmisillä ei ole varaa leipään eikä sirkushuveihin.

      yle.fi/uutiset/sarkanniemi_aloittaa_yt-neuvottelut/7482567

      • Näin aina Oulussa

        Tässä se totuus piilee.
        Tuo palstan aloittaja lienee se grynderi, joka haluaisi vetäistä tyhmiltä rahat pois rakentamalla täysin tarpeettoman, jopa yhteiskunnalla vahingollisen rakennelman ja tuhota yhden viimeisistä Oulun henkirei-istä. Useilla nimimerkeillä tukee sitten omia aivopierujaan.
        Jos lienee vielä sama, joka Oulun torin haluaa tuhota milloin minkinlaisella hirvityksellä. Letkun puistohan tuhottiin jo totaalisesti, vaan mitäpä ei Oulussa Arinamafialle uhrattaisi.
        Jos jotakin olemassaolevaa pitäisi tuhota, niin onhan meillä kaiken maailman urheilupaikkoja. On kenttiä, on halleja, on vaikka mitä. Kaikki turhuuteen ja yhteiskunnan vahingoittamiseen tarkoitettuja. Hirmuisen kalliita rakentaa ja hirmuisen kalliita ylläpitää. Näitä tämä aloittaj ahluaa lisää, koska raha valuu hänen taskuunsa näitä tekemällä. Ei siinä kiinnosta sen tasku pätkääkään joka kaiken maksaa halusi tai ei. Ihan sama juttu kuin Oulun kaupungin poliittisen eliitin vuotuiset riemulomat kaukomaille. Tänä vuonna Bursaan, Turkkiin. Ja vuoden lopussa bonukset verorahoista, kun oli niin hyvin hommat hoidettu.
        Vanhukset mädäntykööt vaippoihinsa!


      • arkirealisti
        Näin aina Oulussa kirjoitti:

        Tässä se totuus piilee.
        Tuo palstan aloittaja lienee se grynderi, joka haluaisi vetäistä tyhmiltä rahat pois rakentamalla täysin tarpeettoman, jopa yhteiskunnalla vahingollisen rakennelman ja tuhota yhden viimeisistä Oulun henkirei-istä. Useilla nimimerkeillä tukee sitten omia aivopierujaan.
        Jos lienee vielä sama, joka Oulun torin haluaa tuhota milloin minkinlaisella hirvityksellä. Letkun puistohan tuhottiin jo totaalisesti, vaan mitäpä ei Oulussa Arinamafialle uhrattaisi.
        Jos jotakin olemassaolevaa pitäisi tuhota, niin onhan meillä kaiken maailman urheilupaikkoja. On kenttiä, on halleja, on vaikka mitä. Kaikki turhuuteen ja yhteiskunnan vahingoittamiseen tarkoitettuja. Hirmuisen kalliita rakentaa ja hirmuisen kalliita ylläpitää. Näitä tämä aloittaj ahluaa lisää, koska raha valuu hänen taskuunsa näitä tekemällä. Ei siinä kiinnosta sen tasku pätkääkään joka kaiken maksaa halusi tai ei. Ihan sama juttu kuin Oulun kaupungin poliittisen eliitin vuotuiset riemulomat kaukomaille. Tänä vuonna Bursaan, Turkkiin. Ja vuoden lopussa bonukset verorahoista, kun oli niin hyvin hommat hoidettu.
        Vanhukset mädäntykööt vaippoihinsa!

        Totta. Pitää olla realiteetit hanskassa eikä haahuilla mihinkään huvipuiston suuntaan.
        Ei mitään huvipuistoa ainakaan kymmeneen vuoteen. Eikä ainakaan Hietasaareen.


      • Ultra rare
        arkirealisti kirjoitti:

        Totta. Pitää olla realiteetit hanskassa eikä haahuilla mihinkään huvipuiston suuntaan.
        Ei mitään huvipuistoa ainakaan kymmeneen vuoteen. Eikä ainakaan Hietasaareen.

        Ihminen joka tajuaa mikä on väliaikaista, on todella harvinainen tapaus.


      • höpö höpö
        Näin aina Oulussa kirjoitti:

        Tässä se totuus piilee.
        Tuo palstan aloittaja lienee se grynderi, joka haluaisi vetäistä tyhmiltä rahat pois rakentamalla täysin tarpeettoman, jopa yhteiskunnalla vahingollisen rakennelman ja tuhota yhden viimeisistä Oulun henkirei-istä. Useilla nimimerkeillä tukee sitten omia aivopierujaan.
        Jos lienee vielä sama, joka Oulun torin haluaa tuhota milloin minkinlaisella hirvityksellä. Letkun puistohan tuhottiin jo totaalisesti, vaan mitäpä ei Oulussa Arinamafialle uhrattaisi.
        Jos jotakin olemassaolevaa pitäisi tuhota, niin onhan meillä kaiken maailman urheilupaikkoja. On kenttiä, on halleja, on vaikka mitä. Kaikki turhuuteen ja yhteiskunnan vahingoittamiseen tarkoitettuja. Hirmuisen kalliita rakentaa ja hirmuisen kalliita ylläpitää. Näitä tämä aloittaj ahluaa lisää, koska raha valuu hänen taskuunsa näitä tekemällä. Ei siinä kiinnosta sen tasku pätkääkään joka kaiken maksaa halusi tai ei. Ihan sama juttu kuin Oulun kaupungin poliittisen eliitin vuotuiset riemulomat kaukomaille. Tänä vuonna Bursaan, Turkkiin. Ja vuoden lopussa bonukset verorahoista, kun oli niin hyvin hommat hoidettu.
        Vanhukset mädäntykööt vaippoihinsa!

        Olen tavallinen työläinen eikä se vaikuittaisi minun tilipussiini tai edes sen firman tilipussiin, jossa olen töissä, en hyödy siitä kuin sitä kautta että muu Oulu hyötyy, iloitsisin uusista työpaikoista ja rahavirroista Ouluun.

        Eihän Tietomaakaan ole haitaksi Oululle ollut, vaan päinvastoin se on aivan mahtava paikka. Kasvava Oulu kaipaa vielä tuota huvipuistoa sekä Oululaisten että turistien iloksi. Olisi hyvä, että huvipuisto sisältäisi osin vaikka ihan ympärivuotisia kokemuksia, ei vain kesäviikoille.

        Kyllä se niin on, että muutama palstaviljelijä saa siirtyä, jos koko Oulu hyötyy eikä parempaa paikkaa löytyisi.


    • Ei, ei ja ei.

      Minä en oikein ymmärrä, että miten tuo huvipuisto toisi niin paljon rahaa ja hyvinvointia Ouluun. Huvipuistoja nyt on vaikka missä, joten miksi mistään etempää Ouluun tultaisiin jonkun huvipuiston perässä? Täällä Oulun seudullakaan ei kuitenkaan asiakkaita riitä enempäänsä, ja eihän se pystyisi olemaan edes auki kuin muutaman kuukauden vuodessa, joten eipä se pahemmin työllistäisi kun muutaman nuoren kesätöihin... Hietasaari olisi lisäksi tosi ääliömäinen paikka, sillä miten liikenne ja parkkitilat järjestettäisiin? Meren läheisyyteen ei muutenkaan kannata tuollaisia pykätä, kun syksyllä alkaa tuuli kylmästi puhallella mereltä päin, joten sesonki olisi tosi lyhyt. Ja näillä leveysasteilla se tuuli voi puhallella kylmästi koko kesänkin... Voipa jopa vihmoa räntää tai vähintäänkin vettä koko kesän, eli tappiolla mentäisiin ja kohta siellä olisi Hietasaarta "koristamassa" joku ruostuva romuläjä. Katsokaapa dokumentti Oulu palaa - kaupunki joka katosi, löytyy juutuupista. Siinä on hyvin esitetty kaikki tuho, jota näiden rahanahneiden gryndereiden toimesta on tänne tehty. Jos oltaisiin toimittu niin kuin muualla sivistyneessä maailmassa, olisi Oulun vanha keskusta säästetty ja rakennettu ne modernit hökötykset muualle. Kaikkialla muualla näin on toimittu, ja ne vanhat keskustathan on juuri niitä mitkä turisteja puoleensa vetää. Eihän täällä tosin mitään keskiaikaisia linnoja yms. olisi, mutta kyllä sekin vanha Oulu mikä tuhottiin, olisi aika omalaatuinen ja erikoinen. Se että Oulu ei vedä turisteja puoleensa johtuu juuri siitä, että täältä on tuhottu kaikki vanha ja rakennettu tilalle kammottavan näköisiä laatikoita, jotka ovat jo tiensä päässä eli melkoisen rapistuneita koska ovat jo alunperin sekundaa. Ei tänne todellakaan tarvita enää mitään huvipuistoja ja muita tyhjänpäiväisiä rahareikiä.

      • järkeä tarvitaan

        Sinä olet todellinen järkimies, toisin kuin aloittaja.


    • Juuri näin

      Hyvin sanottu! Hietasaaresta saisi kivan retkeilyalueen kun karsisi pajukot pois ja järjestäisi retkeilijöille ja luontoihmisille sopivia palveluita. Sillä vedetään turisteja, nyt jo Nallikarissa leirityy reppureissaajia ja karavaanareita niin että leirintäalue on kesäisin aivan täynnä.

    • Erj

      Mielestäni Ouluun pitää tehdä Linnanmäen ja Särkänniemen kaltainen huvipuisto. Ei väliä, vaikkei tulisi Hietasaareen. Olisi elinvoimaista, että Pohjois-Suomellakin olisi huvipuistonsa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe