15 ja taidan olla raskaana..

15ehkäraskaana

Moikka! En yhtään tienny että mihin aihe juttuun mun olis tää pitänyt kirjottaa, mutta kirjotan nyt vaikka tänne. Eli siis, oon 15-vuotias tyttö, ja taidan olla raskaana. Menkkoja ei oo näkynyt, ja joitain raskauden ensioireitakin on ollut. Esim.vatsakipu, vatsa sekaisin, mielialan vaihtelut, rintojen arkuus. Tein eilen kaupasta ostetus testin, mutta negaa näytti. Mutta testistä huolimatta,musta tuntuu että jokin pieni sisälläni kasvaa. Oon ihan sekasin tästä kaikesta. Jos seuraava testi tulee näyttämään positiivista, niin en todellakaan tiedä mitä tehdä. Järkevin ratkaisu saattaisi olla abortti, mutta en tiedä olenko siihen henkisesti valmis. Adoptio ei ole edes vaihtoehto. En haluaisi antaa lastani pois. Ja viimmeinen vaihtoehto olisi pitää lapsi, mutta en todellakaan ole valmis äidiksi. Koulut on kesken, ja välillä tuntuu että minun on vaikea pitää edes itsestäni huolta, niin en todellakaan voisi antaa lapselle kaikkea mitä se tarvii. Tarvisin nyt oikeasti apua ihmisiltä, jotka näistä asioista jotain tietää. Sen verran sanon, että jos jollain siellä ruuduntoisella puolella ei ole muuta asiaa kuin haukkua, niin älä edes vaivaudu kirjottamaan kommenttia. Mä tiedän, että olen ajanut itseni aika vaikeaan tilanteeseen, mutta tästä lähtien aion olla varovaisempi. Toivon siis asiallisia vastauksia!(:

8

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viktoria265

      tee ihmeessä toinen testi! jos se edelleen näyttää negatiivista,ee kysymään kouluterkalta mistä menkkojen pois jääminen voi johtuu. ja jos se näyttää positiivista, mene sinne terkalle, jutelkaa ja varatkaa aika lääkärille? josta saat reseptin raskaudenkeskeytyspillereihin tau ajan kohdin kaavibtaan johon tosin tarviit vanhemman suostumuksen. jos päädyt tähän pilleriin, sun vanhempies ei tarvii koskaan tietää.

      • Tyttö20v

        Ota huomioon, että jos jälkiehkäisypillereitä ei oteta 72h sisällä yhdynnästä, niin siitä ei ole enää hyötyä. Kaiken lisäksi nää on helvetin inhottavia (kyllä olen kerran paniikissa ottanut :D) ja aiheuttaa supistuksia, jotka sattuu ihan helvetisti. Onko sulla jotain erityistä syytä, miksi menkat olisi myöhässä (stressi, alipaino, epäsäännöllisyys)? Mun mielestä raskaus myös näkyy vasta tietyn ajan kuluttua testissä, joten katso, että tuo aika täyttyy, ennen kuin teet uuden.
        Jos kuitenkin olet raskaana, kannattaa miettiä mitä haluat tulevaisuudelta ja tukevatko vanhempasi sinua valinnoissasi. Ota myös huomioon että vauvan saaminen saattaa katkaista kaverisuhteita, viivästyttää opintoja, eikä se poikaystäväkään saata olla pysyvästi vieressä, vaan lähtee lätkimään todetessaan, ettei se isyys nyt niin kiva juttu olekaan. Samoin synnytyksestä tulee kehoon pysyviä muutoksia (en tiedä haittaako se) ja saattaa aiheuttaa masennusta.

        Anteeksi jos puollan aborttia, itse en vain kykenisi tässä iässäKÄÄN tarjoamaan lapselle kaikkea aikaani vaan haluan käyttää sen ystävyys- ja parisuhteen hoitamiseen sekä opiskeluun :D


      • TheMAN!

        Hei,haloo! Se pilleri ei ole mikään lääke tai helpotus sä vaa tappaisit sun lapsen siis ihmisen! Siis mä jättäisin välii … kiitos


      • jeejeeäxdee
        TheMAN! kirjoitti:

        Hei,haloo! Se pilleri ei ole mikään lääke tai helpotus sä vaa tappaisit sun lapsen siis ihmisen! Siis mä jättäisin välii … kiitos

        Sehänsikiö mikä siellä kasvaa on vaa läjä kantasoluja tässävaiheessa että jos sen abortin tekee nii et sää siinä ketää murhaa


    • TheMAN!

      Ööö onneee! …kai

    • Hehhehhehhehhehhe

      Hehheeeh...:"D
      (En tarkottanu tota kellekkään, testaan vaan yhtä asiaa.)

    • 849651

      Kaikki kuvaamasi oireet ovat ihan normaaleja hormoneista johtuvia oireita, jotka eivät automaattisesti tarkoita raskautta. Kuinka pitkä aika testin tekemisen kohdalla oli kulunut yhdynnästä? Raskaus ei nimittäin näy kaikissa testeissä, jos testin tekee liian aikaisin. Suositus on odotella n. viikon verran ja tehdä sitten uusi testi, jos aikaa on siinä kohden kulunut tarpeeksi eikä menkkoja edelleenkään näy.

      Sitä on helppoa lietsoa itsensä stressitilaan raskauspelolla ja sepä onkin äkkiä juuri se ainoa syy, miksi menkat eivät ala.

      • 48765

        Jaa tää olikin jonkun täysurpon nostama vanha ketju. No, siinäpä silti ohjetta jollekin, joka saattaa miettiä aloittajan kanssa samaa asiaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      468
      3406
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      462
      3401
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      138
      2955
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2272
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2140
    6. 199
      1520
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1387
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      98
      1261
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      87
      1254
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe