Hyviä rantakohteita Bangkokin lähellä, KOKEMUKSIA?

ensikertathaimaa

Hei! Olemme lähdössä ensimmäistä kertaa Thaimaahan helmikuussa 2015. Lennämme Bangkokiin ja siitä olisi tarkotus suunnata johonkin taksimatkan päässä olevaan rantakohteeseen tai mahdollisesti useampaankin eri. Olen itse hieman negatiivisella kannalla Pattayaa kohtaan, mutta onko se oikeasti niin paha kuin mitä annetaan ymmärtää? Olen myös lukenut Koh Sametista, onko kuinka hiljainen paikka? Löytyykö mitään tekemistä jos ei jaksa koko lomaa vaan rannalla maata? Esim vesiurheilua, snorklausta, shoppailua tms? Tiedän, että netistä löytyy jo paljon vinkkejä Thaimaahan matkaajalle, mutta haluaisin saada melko tuoreita kokemuksia, eli mikä on tilanne nykypäivänä! Emme lähde hakemaan biletyslomaa, mutta jotain illanviettoakin olisi kiva kuitenkin harrastaa ja pari kertaa baarissakin käydä. Myös Bangkokista saa kertoa kokemuksia, koska siellä olisi tarkoitus yö tai kaksi viettää! Toivoisin erityisesti tuoreita kokemuksia, mutta toki kaikki vinkit on tervetulleita! Kiitos jo etukäteen :)

3

2572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan kaikkeen

      "Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa. Minä en anna lupaa, mutta jos omalla vastuullas menet niin se ei kuulu minuun. Huomenna lähdetään ruokailun jälkeen linjaan ja jos silloin et ole paikalla, niin kärsit kymmenkertasen vartion linjassa. Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. Sen kun muistat niin saat mennä."

      • 28x...

        Hra aivan kaikkeen käytti hyvin tunnettuja lainauksia mutta juurikin tässä hohlän aloittajan provokatiiviisiin kysymyksiin nämä sotilaalliset vastaukset sopivat kuin kuularuiskun kuulat ryssän päähän.


    • Toivottovastion apua

      Bangkokista taksimatkan päässä on isoimmat kohteet Hua Hin, Pattaya ja Rayong. Lisäksi rannikolla on isojen keskusten välissä pienempiä kyliä, joissa on myös hotelleja. Rayongista pääsee Koh Sametille.

      Sametilla on hiljaisinta saaren eteläpuolella luonnonsuojelualueella. Siellä on myös kauneimmat maisemat. Snorklaamaan pääsee ihan helposti rannasta, jos ottaa snorklausvälineet mantereelta mukaan. Mitään ohjattua toimintaa ei ole, eikä isoja hotelleja. Siellä on mökkejä, rantaravintola on ja rannalla käy joitakin kierteleviä hierojia ja veden- ja hedelmänmyyjiä. Kalastajilta voi ostaa kalan tai rapuja ja pyytää rantaravintolaa paistamaan. On niillä ruokalistakin, josta voi tilata ruokaa ja olutta. Eteläosa on siis hyvin rauhallista ja käynti siellä on elämys. Sinne mennään yleensä vähän niin kuin karkuun hulinaa, lepäämään. Pohjoisempana mantereen päässä saarta on isompia hotelleja, enemmän ohjattua tekemistä, valmiita retkiä ja jonkin verran kaupallisia palveluja sekä enemmän turistejakin, mutta ei ole hyviä snorklausvesiä kuten eteläpäässä. Ei sekään mikään bilepaikka ole. Monet tykkää käydä Sametilla lepäilemässä pari päivää.

      Minusta Pattayalla on monenlaista menoa. Se ei missään tapauksessa kuulu maailman hienoimpiin luksuskohteisiin, mutta on siinä oma rento ja mutkaton fiiliksensä ja varsinainen tyttöbaaritoiminta on kuitenkin keskittynyt pienelle alueelle kävelykadulle ihan keskustaan, joten ei se mikään pelkkä paheiden pesäkään ole kuten joku voi netissä antaa ymmärtää. Kävelykadun tyttöbaareihinhan ei ole pakko mennä, varsinkaan illalla. Keskustassa rannan tuntumassa on myös muita baareja, mm Hard Rock, suosittu irkkubaari ja iso ostoskeskus Hilton-hotellin yhteydessä. Pattaya on iso kohde, siellä on myös hyvin tasokkaita hotelleja, hyviä ravintoloita ja paljon aktiviteetteja vesipuistoa ja golfausta ym. Sukelteluun ja snorklailuun ja vesiurheiluun tehdään veneretkiä lähisaarille. Pattayanlahden rannassa ei ole hyviä snorklausvesiä. Luksushotellit ovat Nakluan päässä rantaa ja Jomtien on rauhallinen perhealue. Pattayalla on myös viinitila ja joitakin todella hyviä ravintoloita keskustan ulkopuolella. Mutta on siellä huonojakin ruokapaikkoja, joissa on jopa joutunut palauttamaan ruuat keittiöön, mikä on Thaimaassa todella harvinaista. Eli Pattaya on iso turistikohde ja siellä on kaikenlaista, melkein jokaiselle jotakin, paitsi rauhaa kaipaavalle se ei sovi. Tuli vähän sekava kuvaus, mutta ehkä se on niin että sellainen kuvaus milainen paikka. Pattaya on ainutlaatuinen omalla rennolla tavallaan ja se jakaa mielipiteitä puolesta ja vastaan.

      Rayongissa on rauhallista kuten Sametillakin. Rantaravintoloita on, mutta ne ovat ruokapaikkoja ja menevät aikaisin kiinni. Biletyspaikkoja ei ole. Rannat ovat idyllisen kauniita ja ruoka on hyvää. Rayongiin mennään vetäytymään maalle pois kaupunkielämästä. Snorklailu tai sukelltelu ei onnistu Rayongin rannoilla, mutta siellä on pitkiä hiekkarantoja ja jos käy hyvä tuuri, voi päästä ratsastamaan norsulla.

      Hua Hinissä on rantaa ja ruokaravintoloita ja jonkin verran baarejakin. Enimmäkseen Huassa on hyvin rauhallista, mutta ei sekään sentään mikään täysin eläkeläispaikka ole, kuten netissä joskus huomaa väitettävän. Hua Hin on jollain tavalla ilmapiiriltään kuitenkin yläluokkaisempi tai keskiluokkaisempi kuin Pattaya. Se on vanha kuninkaan kaupunki ja lähellä on golfkenttä ja viinitila. itse en ole keksinyt Huassa mitään sen kummempaa tekemistä, mutta se on hyvä paikka levätä pois työstressiä ja sopeutua aikaeroon ja ilmastoon. Huaan mennään viettämään leppoisaa aikaa.

      Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että parhaat baarit ja shoppailupaikat ovat Bangkokissa eikä turistikeskuksissa. Itse ottaisin Bangkokista hyvän hotellin, jossa on uima-allas, viettäisin Bangkokissa enemmän aikaa kuin vain pari päivää ja kävisin Sametin eteläosissa muutaman päivän lepäilemässä. Muta se mikä sopii yhdelle, ei ole aina paras toiselle. Kertokaa toki, mihin päädyitte ja onnistuiko loma!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      307
      2786
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      105
      2178
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      81
      1631
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      187
      1508
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1328
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1225
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe