firma

ketuttaa

Morjens. Kuljetusalalla olen työskennellyt rapia vuoden verran. Nykyisessä firmassa aloitin vuoden alussa. Työt maistui hyvältä kesän puoliväliin saakka, loppukeväästä yksi työntekijä irtisano ittensä ja siitähän se kiire sitten alkoi, pieni firma kun on. Kesällä painettu niin paljon töitä ettei vieläkään ole väsymys kadonnut. Kuljettajalle olisi tarve mutta eipä isäntä palkkaa ketään. Tästä päästäänkin itse aiheeseen. Miksi HELVETISSÄ TÄYTYY OLLA NIIN PIHI ETTÄ JOKA IKISESTÄ ASIASTA SÄÄSTETÄÄN?!?!??!?
Mitään ei korjata, vikojen annetaan olla niin kauan kuin auto kestää vain. Sitten kirotaan että hommat jää jälkeen ja tuleehan siitä itelle vähä stressiä kun entistä enemmän hommia. Renkaat on kaikki pinnoitettuja ( ymmärrän kyllä jos vetosissa pelkästään) kirjaimellisesti kaikki. Öljyä vuotaa joka vit... Paikasta. Nosturit ei toimi, nekin vuotaa öljyä. Pomo ei itse osallistu työntekoon kuin äärimmäisessä hädässä. Palkkoja saa koko ajan seurata tuleeko oikein vai ei. Itellä ainaski nousi verenpaine vasta kun jäin ensimmäisen kerran sairaslomalle kuumeen takia, ilmoitin pomolle huuto möly siitä tuli :D
Läpi tunti palkalla mennään, tes ei ole vara maksaa.
Tiedän ei mitään järkeä olla töissä, mutta mistäpä löydät vakityisen työn.
Toivottavasti herättäisi asiallista keskustelua, firmassa tosiaan ei ole ketään kenen kanssa voisi jutella näistä ( tiijätte mitä tarkoitan)

9

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuljettaja maksaa!!

      Liikennöitsijöillä on ikävä tapa tehdä kuljetussopimukset niin halvoiksi ettei niitä kunnolla pysty edes suorittamaan. No ensimmäinen säätökohde on tietysti se että kuljettajan palkasta otetaan "löysät" pois. Sen jälkeen säästötalkoot jatkuu kaluston "huoltotauko" eli kalustolla ajetaan kunnes hajoaa. Ja remppakustannukset aiheuttaa taas lisää kustannuksia ja säätöpaineita. Ja samaa rataa mennään...

      Mitä tulee renkaisiin niin pinnoitettujen renkaiden käyttö on täysin normaalia ja kannattavaa toimintaa. Parin kolmen ensimmäisen pinnan jälkeen renkaanrunko alkaa olemaan sisäänajettu jolloin mm. vierintävastus on pienimmillään renkaan käyttöiän puitteissa. Eturenkaisiin jos alkaa pinnoitettuja ilmestymään niin silloin on jo syytä miettiä omaakin turvallisuutta ja työpaikanvaihtoa!

    • paavali26

      kuulostaa tutulta! minä taas olen päässyt hyvään firmaan töihin, mutta meillä on taas niitä kuskeja muuta töissä jotka omalla toiminnallaan saastuttaa työilmapiiriä!

    • klnjklwjnqeb

      vaadit vaan nyt aluksi sen tes palkan. se on sinulle maksettava oli varaa tai ei.

    • rahtipertti

      Jos on noin perse meininki firmassa niin vaikuttaa että isäntää ei hommat kiinnosta, raha ainoastaan. Tuo on ennenkin nähty, asiakkaat kaikkoaa varmasti ajan kanssa ja hommat loppuu siihen. Lähde suosiolla etsimään muualta töitä.

    • jk901

      Ite pääsin 2 viikkoa sitten uuteen firmaan töihin ja alkuun niinkuin jokaisessa uudessa hommassa kesti 1-2 tuntia pidempään.No pomo rupes sanomaan että maksaa vaan 9 tuntia kesti kuinka kauan vaan.Sunnuntai.lisistä ei puhettakaan vaikka mainostaa noudattavansa tessiä.Työpaikan ja kodin välimatka 45 km siivu ja tämä pomolla tiedossa.Mutta ajattaa kotonta tekemään 1 tunnin työn josta maksaa 1tunnin vaikka työehtosopimuksessa toisin lukee.Ja rupesi perkeleen mulkku haukkumaan kun menee palkasta ulosotto.Mutta vittuako se sille kuuluu?Pyysin työsopimusta 2 viikkoa ja viimesen kerran kun kysyin niin potkut tuli.Nyt laitoin sille tunti lapun jossa rapiat 114 tuntia ja saa nähä maksaako.

      • Kapitalistiriistäjä

        Teit aivan oikein. Meitä yrittäjiä on monenlaisia. Osa toimii rehellisesti mutta ikävä kyllä joillain on kuvitelma että palkan voi maksaa miten sattuu. Itse maksan jokaisen Euron joka kuljettajalle kuuluu koska mielestäni jokainen töihin tullut on oikeutettu kunnon korvaukseen. Rehellisyys maan perii. Vaikka oman firman rahatilanne on kriittisen huono silti lähden siitä että itse fyysisen työn tekijälle kuuluu maksaa ensin kaikni mahdollinen vasta sitten maksella muita kuluja. Jos et kaikkia rahojasi saa ulos niin laita liiton kaverit asialle. Johan alkaa rahat juosta ja jopa korkojen kanssa.


      • wdgioehioq

        eli siis työnantajasi syyllistyi laittomaan irtisanomiseen jos ette olleet sopineet koeajasta. vaihtoehtoisesti hän syyllistyi laittomaan koeaikapurkuun. vaikka olisikin koeaika käytössä ei sitä työsuhdetta silti saa ihan miten vain purkaa vaan sille on oltava hyväksyttävä peruste eikä nuo ainakaan minusta kuulosta siltä. lisäksi työntekijälle pitää varata tilaisuus tulla kuulluksi asiassa ja myös purkamisen syyt olisi hyvien tapojen mukaan ilmoitettava.

        minä ainakin riitauttaisin asian kun kerran on jo sukset ristissä isännän kanssa, niin ei siitä ainakaan haittaa olisi. ei se ota jos ei annakkaan.


    • jk901

      Joo,tänään ukko soitti että yhestä marketista soitettiin että olisin muka tiputtanut jonkun valotelineen jossa valvontakamera.Totesin äijälle että eikö ole vakuutusta?toisekseen enköhän olisi huomannut jos ois jotain alas asti tippunut,kuitenkin olin 20 min paikalla.Koeaika oli voimassa mutta käsittääkseni työntekijän asuinpaikan,varallisuuden tai habituksen liittäminen asian on rikos.Ja ongelma on nyt se että en koskaan saanut työsopimusta käteen vaikka monesti pyysin.Nyt pitää pystyä todistamaan että olin ukolla töissä.Hyväksyisin asian jos olisin ihan täysi paska ollut,mutta ei päivän perehdytyksellä voi täydellinen ollakkaan.Ukko on mulle 1700€ velkaa mutta katotaan että montako lanttia irtoaa.

    • jk901

      Ja vielä pitää lisätä tuohon että pomo totesi minun olevan niin monella saralla epäpätevä,vaikka ajossa ei ollut vikaa,en ajanut ojien kautta,kaatanut liikennemerkkejä,ajanut mummojen yli...Työ oli enimmäkseen runkoajoa,lastaus ja purku tehtävä ite,ja mitä nyt lastauksessa meni normaalia pidempään,kyseessä kuitenkin juomakuljetus ja olin vähän varovaisempi ettei kamat kaadu ajaessa.Ja kaikki siis päivän perehdytyksellä,josta 90% vittuilua.Huomenna äijä tulee tähän suuntaan ja jos ei rahoja ala kuulumaan niin ongelmia tulee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27976
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      203
      17906
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      355
      9388
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6385
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4193
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3803
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      35
      2020
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1487
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1235
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      51
      1187
    Aihe