Ajatuksia...

frozen.rose

Selkeästi eräille täällä vierailleille on hirmuisen vaikeaa ymmärtää, miksi olen poistanut sellaisia viestejä, joissa saamelaisia selkeästi pilkataan... Minua myös on syytetty jo ties mistä.

Kertokaahan minulle, miksi tänne kirjoitetut räävittömät mollaamisviestit tulisi säilyttää? Ja vielä se, miksei seriffi saisi kommentoida asioihin? Miksei seriffi saa turhautuakin, ihminenhän minäkin olen...

Missään vaiheessa en ole suomeksi kieltänyt kirjoittamasta tänne, olen kirjoittanut suomeksi siitä syystä itse, että kaikki täällä käyvät niin suomalaiset kuin suomen saamelaisetkin ymmärtäisivät... Tulevaisuudessa pyrin toki vastaamaan kahdella kielellä.

Aijon olla tiukkana näiden rotutappelemisten suhteen jatkossakin. Kaikkia ei voi miellyttää, eikä se nähdäkseni ole kenenkään tehtävä, ei edes seriffin.

Olen käsittääkseni kaikissa vastauksissani pyrkinyt parhaani mukaan noudattamaan paikan sääntöjä, mikäli jostain viestistäni on sanomista, voitte toki kertoa siitä minulle. Missään nimessä minun ei ole tarkoitus loukata yhtään ketään.

Yhteistä säveltä toivoen: seriffinne

8

652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ribaska

      Olet ottanut tuomarin roolin ja näet asioita liian mustavalkoisena. Debatti on kehittävää. Tule alas norsunluutornistasi ja relaa hyvä seriffi. Emme tarvitse sabiskaa vaan ribaskaa, jotta keskustelu vilkastuu ja mielipiteet sinkoavat.Sinua on muissakin viesteissä varoitettu provosoitumasta ja provosoimasta. Emme tarvitse sinun laistasi seriffiä!

      • frozen.rose

        Missä viestissäni olen provosoitunut tai provosoinut? Tuomarin roolia en ole ottanut, kommentoinut ainoastaan viesteihin. Näyttää olevan vaikeaa ymmärtää sitä, ettei joku halua, että saamelaisia mustamaalataan ja eräiden mielestä näyttää olevan hyvä, että saamelaisia kehoitetaan unohtamaan identiteettinsä. Joku toinen tässä nyt on provosoitunut, vaikken ole edes provosoinut. =) Kauhean henkilökohtaisella tasolla näyttävät ihmiset täällä negatiivista kommenttia latelevan, se saattaa loukata jotakuta, ellet ole huomannut. En myöskään norsunluutorneja tarvitse, en pidä itseäni sen kummallisempana ihmisenä kuin kukaan muukaan, miksi pitäisin? =) Rautalangastako pitäisi vääntää se, etten minä tänne ole riitaa tullut haastamaan, päinvastoin. Rakentavaa keskustelua on todella mielenkiintoista käydä aiheesta kuin aiheesta. En enää vastaa viesteihin, joissa sanomisiani tai tekemisiäni vääristellään näinkin suurella vimmalla. Olisi sangen tervetullutta jo jokin uusi puheenaihe. Kukahan sen aloittaisi?

        Saat toki ottaa yhteyttä suomi24:sen ylläpitoon ja ilmoittaa asiattomasti käyttäytyvästä seriffistä, silloin saan minäkin tietää, mitä olen tehnyt vastoin sääntöjä. Siihen asti hyvää jatkoa. =)


      • rapi
        frozen.rose kirjoitti:

        Missä viestissäni olen provosoitunut tai provosoinut? Tuomarin roolia en ole ottanut, kommentoinut ainoastaan viesteihin. Näyttää olevan vaikeaa ymmärtää sitä, ettei joku halua, että saamelaisia mustamaalataan ja eräiden mielestä näyttää olevan hyvä, että saamelaisia kehoitetaan unohtamaan identiteettinsä. Joku toinen tässä nyt on provosoitunut, vaikken ole edes provosoinut. =) Kauhean henkilökohtaisella tasolla näyttävät ihmiset täällä negatiivista kommenttia latelevan, se saattaa loukata jotakuta, ellet ole huomannut. En myöskään norsunluutorneja tarvitse, en pidä itseäni sen kummallisempana ihmisenä kuin kukaan muukaan, miksi pitäisin? =) Rautalangastako pitäisi vääntää se, etten minä tänne ole riitaa tullut haastamaan, päinvastoin. Rakentavaa keskustelua on todella mielenkiintoista käydä aiheesta kuin aiheesta. En enää vastaa viesteihin, joissa sanomisiani tai tekemisiäni vääristellään näinkin suurella vimmalla. Olisi sangen tervetullutta jo jokin uusi puheenaihe. Kukahan sen aloittaisi?

        Saat toki ottaa yhteyttä suomi24:sen ylläpitoon ja ilmoittaa asiattomasti käyttäytyvästä seriffistä, silloin saan minäkin tietää, mitä olen tehnyt vastoin sääntöjä. Siihen asti hyvää jatkoa. =)

        Oletkohan ottanut liian tosissasi. Pilkettä silmäkulmaan ja hymyä huuleen, kun kiristää. Se mitä täällä kirjoitetaan on suurimmaksi osaksi hulvatonta läppää. C´mon Frozen Rose, on aika muuttua Defrosten Roseksi. Jos kaikesta ottaa herneet, sitä tukehtuu alta aika yksikön. Et kai tosisssaan luule, että joku unohtaa käskystä identiteettinsä. Muistan kyllä sen keskustelun, joka minusta oli lähinnä huvittava. Läppää on heitetty niin suomalaisten kuin saamelaistenkin taholta. Luullakseni sen funktio oli tunnustelu...siitähän se ryhmädynamiikka alkaa.

        Minusta voit toimia seriffinä, jos niin tahdot, mutta kannattaisi ehkä kysellä ryhmältä, millaisiin asioihin he toivoisivat Seriffin puuttuvan. Huomaan, että sanelupolitiikalla saa pikemminkin aikaan epäsopua kuin yhteisöllisyyttä. Jos sallit esitän oman näkemykseni johtajuudesta. Hyvä johtaja ei toimi pelkästään niistä lähtökohdista, jotka itse kokee tärkeänä, vaan kuuntelee myös muiden mielipiteitä. Itse arvostan johtamisessa enemmän älyllistä kuin voimaan perustuvaa metodia.

        Kyllä se siitä...elämä on jatkuvaa oppimista!


      • frozen.rose
        rapi kirjoitti:

        Oletkohan ottanut liian tosissasi. Pilkettä silmäkulmaan ja hymyä huuleen, kun kiristää. Se mitä täällä kirjoitetaan on suurimmaksi osaksi hulvatonta läppää. C´mon Frozen Rose, on aika muuttua Defrosten Roseksi. Jos kaikesta ottaa herneet, sitä tukehtuu alta aika yksikön. Et kai tosisssaan luule, että joku unohtaa käskystä identiteettinsä. Muistan kyllä sen keskustelun, joka minusta oli lähinnä huvittava. Läppää on heitetty niin suomalaisten kuin saamelaistenkin taholta. Luullakseni sen funktio oli tunnustelu...siitähän se ryhmädynamiikka alkaa.

        Minusta voit toimia seriffinä, jos niin tahdot, mutta kannattaisi ehkä kysellä ryhmältä, millaisiin asioihin he toivoisivat Seriffin puuttuvan. Huomaan, että sanelupolitiikalla saa pikemminkin aikaan epäsopua kuin yhteisöllisyyttä. Jos sallit esitän oman näkemykseni johtajuudesta. Hyvä johtaja ei toimi pelkästään niistä lähtökohdista, jotka itse kokee tärkeänä, vaan kuuntelee myös muiden mielipiteitä. Itse arvostan johtamisessa enemmän älyllistä kuin voimaan perustuvaa metodia.

        Kyllä se siitä...elämä on jatkuvaa oppimista!

        Kiitos, ensimmäinen perusteltu ja asiallinen kommentti. Piilotan herneet, se on selviö. Tehhään yhessä, sitä olen yrittänyt paapattaa koko ajan... Harmi vaan kun se on noin tehokkaasti ymmärretty päin peetä. Katsellaan, ehkä se tästä lähtee parempaan suuntaan tämä homma kun luimistelu loppuu. Minun osalta se päättyy...NYT! =)


    • áhkos

      Kirjoitan suomeksi, jotta ymmärtäisit, mistä on kysymys. Viesteistä päätellen kukaan ei kritisoi sinua viestien poistamisesta eikä syytä sinua. Itse olen hämmentynyt siitä tavasta, jolla tuulenpuuskan lailla ilmaannuit ja ilmoitit olevasi tämän paikan seriffi.Latelit säännöt ja toimit muutenkin hyvin itsevaltaisesti. Otit jostain käsittämättömästä syystä vallan itsellesi ja pilasit keskusteluyhteisömme ilmapiirin. Itse en saamelaisena ja saamen kieltä taitavana ollut huomannut mitään rasistista, vain tietämättömyyttä ja heikkoa itsetuntoa joillakin keskustelijoilla.

      Kuka täällä on tapellut? Jos ihmiset ovat eri mieltä, onko se tappelua. Olet liian tiukkopipoinen ja kapeakatseinen valvomaan monikultturista keskusteluryhmää. Toivoisin kommetteja muiltakin. Tyydymmekö tällaiseen terroriin?

      • frozen.rose

        Voi hyvät ihmiset...sinä áhkos erityisesti. Ymmärsin toki kaiken, mitä olet sanonut. Tupsahdin tänne ja tervehdin teitä. Sovitaanko, että tästä lähin pietään äänestys siitä mitä tehään ja unohetaan tämä turha valitus ja mäkätys nyt tähän? Voisitko áhkos ymmärtää, että minun tarkoitukseni ei ehkä kuitenkaan ollut alkaa määrätä, mitä saa sanoa ja mitä ei. Tarkoitin vain asiattomia viestejä ja niitä minusta täällä oli. Olen hyvinkin rauhantahtoinen ja kaikkea muuta kuin nyt olet antanut ymmärtää. Voitaisiinko tässä päästä edes jonkin asteen yhteisymmärrykseen ja alkaa vihdoin viimein keskustelemaan, kritiikillä pommittamisen sijaan? Mielestäni en ihan noin jyrkkää vastustusta ansaitse. Ja, jos ja kun edelleen jatkat lietsomista, voisit ilmineerata, mitä olen terrorisoinut? Anteeksi vain ihan kamalasti kun ikinä kirjoitin sen tervehdyksen, se oli tarkoitettu positiivisella tavalla otettavaksi...


    • alien

      Kaikkia, jotka saamea osaavat, haluaisin rohkaista kirjoittamaan saameksi - vaikken itse ole koskaan puhunut saamea, olen sinnikkään harjoittelun jälkeen onnistunut saamaan selon näistäkin keskusteluista. (Siis jotain hyötyä siitäkin, että saami ja suomi ovat sukukieliä.) Itse en viitsi saamea kirjoittaa, kun kukaan ei sitä haluaisi lukea;)

      • Áhkoš

        Mun gal mielas sagastalašin sámegillii. Dat gal ii daga maidege, juos riektačállin ii leat dievaslas, dehálamos lea ahte giella geavahuvvo, oidno ja gullo. Dálá systemiin sámegiela riektačállin lea veadjemeahttun, go buot ng. sámebustavat leat máŋgga buolu duohken.
        Mun gal avččuhan du beare čálligoahtit sámegillii, dainna lágiin fidnet hárjehusa ja čállin sihkkarmuvva.
        Bázan vuordit, Alien!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe