ja saksanpaimenkoira jalostukseen mitä kipeimmin tarvittu ja kaivattu yksilö!!Mitä tämä teidän mielestä on?Jalostusta vai tehtailua?
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FI43043/11&R=166.2
Tässä taas kasvattajien parhaimistoa
12
587
Vastaukset
- zenmaster
Ihan perus näyttis "jalostusta"! LMAO!
- kettunen345
reijolan joensuu koirapuistoon po.. mopo pojat, on myrkyttänyt pippuri sumutteella koiralle makkaraa niin että sinne ei voi päästää eläimiä käsittämätöntä, reijola ja niittylahden opisto itsemurh... aalto puhuu..
- spktyttö
4 vuotiaana jo kolme pentuetta???!!!Kyllä mä kutsun tota tehtailuksi.
- koiraihminen3
Totta, pahalta näyttää, silti olet "zenmaster" todella väärässä kun puhut perus/näyttis/jalostuksesta.
- hyihelvetti
4 vuotiaana kolme pentuetta on vielä aika vähän tässä "jalostus" leikissä. Tässä olis oikeen laatuesimerkki kuinka nuorella koiralla tehtaillaan pentuja http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN19039/01&R=166.2
Mut tällästähän näiden näyttisten "jalostus" on.- tärkeysjärjestys
Minusta tuossa ei nyt ollut mitään vastaavaa, kuin jalostukseen käytetty UROS!Se onko koiran jalostukseen käyttö järkevää, on aivan toinen seikka.16 astutusta urokselle ei nyt mikään kauhea koettelemus ole, toisin kuin nartulle 3 pentuetta 4vuoden ikään mennessä.
- huonooon
tärkeysjärjestys kirjoitti:
Minusta tuossa ei nyt ollut mitään vastaavaa, kuin jalostukseen käytetty UROS!Se onko koiran jalostukseen käyttö järkevää, on aivan toinen seikka.16 astutusta urokselle ei nyt mikään kauhea koettelemus ole, toisin kuin nartulle 3 pentuetta 4vuoden ikään mennessä.
9 pentuetta vuoden aikana alle 3v uroksella. Ensinnäkin yhdenkään pentueen terveydestä ei käryä ja silti jo tuommonen määrä pentueita. Eikä itse uroskaan ole täysin kehittynyt, eikä voi olla varma mahdollisista sairauksista/ongelmista.
- aikaisin aloitettu
Niin ja kun vasta kaksi vuotiaana saisi aloittaa pennutuksen nartuilla....
- amoresperros
huonooon kirjoitti:
9 pentuetta vuoden aikana alle 3v uroksella. Ensinnäkin yhdenkään pentueen terveydestä ei käryä ja silti jo tuommonen määrä pentueita. Eikä itse uroskaan ole täysin kehittynyt, eikä voi olla varma mahdollisista sairauksista/ongelmista.
No, ei se kyllä ole mikään kamala rasitus urokselle, todellakaan.Koira on tuossa iässä parhaimmassa kunnossa.Järkeä tuossa käytössä ei jalostuksellisesti ole, muttei se mikään maraton suoritus tosiaankaan ole, eikä mitenkään verrattavissa pennutukseen.
- sakulover
Satun tuntemaan tämän koiran. Ominaisuuksiltaan hyvä, terveestä suvusta ja terve itsekin. Periyttänyt tervettä ja hyväluonteista saksanpaimenkoiraa, lisäksi hyvärakenteisia. Emä linja yksi Suomen parhaita. Tätä urosta olisi pitänyt käyttää jalostukseen vielä paljon enemmän, sillä sillä oli paljon annettavaa rodun hyväksi.
- niinkö?
sakulover kirjoitti:
Satun tuntemaan tämän koiran. Ominaisuuksiltaan hyvä, terveestä suvusta ja terve itsekin. Periyttänyt tervettä ja hyväluonteista saksanpaimenkoiraa, lisäksi hyvärakenteisia. Emä linja yksi Suomen parhaita. Tätä urosta olisi pitänyt käyttää jalostukseen vielä paljon enemmän, sillä sillä oli paljon annettavaa rodun hyväksi.
16 pentuetta yhdellä uroksella on ihan riittävästi. Ja kyynärindeksi huono ja huolestuttavan paljon 2 tai huonompia kyynäröitä. Millä perusteella periyttää hyväluonteista saksanpaimenkoiraa? Mites viettikäyttäytymisen periyttäminen? Siitä faktaa? Ja ko. Emälinja lonkkatilastoissa paljon parannettavaa.
- :/ :( :(
:D :D Kuka noilta EDES HANKKII KOIRAA??????????????????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391