Aikuisuus? Mitähän se sitten oikein on?

hei me hoivataan

Otin alemmasta keskustelusta tämän julkean kommentoinnin, koska sain itse tuta kuinka oman lapseni lahjakkuuksia ei noteerattu. (Oli hoitohuostassa paikassa HDL).

Hänen koulunkäyntiään ei tsempattu yhtään; jopa hänen lukioonmenokaavailujaan vähäteltiin tyyliin mihin lukioon pääsee alimmalla keskiarvolla!! Lapsi halusi hyvään lukioon, samaan missä oli mukavat tutut ystävätkin! (Ja hän siis kyllä pääsi sinne samaan).


Tuija Å, vuonna 2011, kertoi YLE -uutisille mm:

" Säästämistä vai huolenpitoa? "

---

" Huostaanotot ovat lisääntyneet 2000-luvulla. Åstedtin mukaan syynä on lapsiperheiden kasvava köyhyys ja vanhempien pahoinvointi. "

" - Mitä meidän yhteiskunta tarjoaa tällä hetkellä
esimerkiksi
ihan tavallisille heikkolahjaisille nuorille. "

" Minkälaisia näköaloja meillä on heille, kun meidän yleinen keskustelu painottuu siihen, miten saamme huippuja, Åstedt kysyy. "

= > Eli h e i k k o l a h j a i n e n n u o r i on se mikä Tupua säälittää.

HDL:n hoidossa olevien lasten (niiden jotka eivät ole saaneet terapiaa) hoitajille Aikuisuus merkitsee sitä, että aikuinen sanoo viimeisen sanan, lannistaa, ojentaa, saarnaa, huvittuu...

- ENKÄ minä (vanhempi) todellakaan niin köyhä ollut että se olisi vaikuttanut minun mielialaan. Julkinen (lakisääteinen ja itsestäänselvä) kotihoito mm toi ILOA meille kaikille, kun kodinhoitajat olivat mukavia, kaikki omalla tavallaan. Lapsilla oli suosikit ja minä kiitin ääneen ja ihan sydämestäni heitä heidän avustansa.

Kodinhoitajatkin tuntuivat nauttivan työstään, kun he tekivät heille sopivia askareita. Joku tykkäsi askarrella, joku piti metsässäkäymisestä, joku leipoi pullaa, joku siivosi! (Vaikka useimmiten tarkoitus oli vain saada lapsenlikka siksi aikaa kun olin asioilla).

Minä olin se, joka aloin miettiä toiselle lapselle terapiaa, muut eivät tarvetta nähneet. Koulu meni hienosti ja ko lapsesta pidettiin kaveripiireissä. Tutkimusjakso Lastenlinnassa antoi sitten niin patologisen kuvan kaikkiaan perheestämme, että lapsi ohjeistettiin sijoittamaan "turvallisiin oloihin".

Kaikesta on jo vuosia. Amis tai Ranttis, tai mikä se sun rooli aina lieneekään: Oot sylkeny 10 vuotta lasteni ja minun päälle. Hohhoijaatellut ja länkyttänyt totuudesta ja käskenyt ottaa unohtuneet lääkkeet ja kysyny miks piti tehä lapsia ja nimitellyt luuseriksi ja sit oot ihmetellyt että miksei sijaisuudesta kuulu saada korvausta etc etc. On sulla joitakin kamujakin varmaan, ihan sama.

Jätä (toi em) länkytyksesi väliin.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin se täällä menee

      Meillä kokemusta myös tuosta maailmanlopun paikasta.

      Ei laiton huostaanotto ehkä niin traumaattinen olisi ollutkaan lapselle, jos sijaispaikka olisi tajunnut jättää väliin esim. lapsen pahoinpitelyt ym. kaiken muun kauhean, mitä hänen kuultavakseen siellä huudettiin.

      Mutta lapsen sijaishuollossa saamat traumat esim. pahoinpitelyistä ovat täällä vanhempien syytä, kuten kaikki muukin.

      Sosiaalityöntekijät eivät perheessämme nähneet laillista huostaanottoperustetta,
      mutta tämän palstan häirikkö näkee, vaikka ei tunne meitä. Häirikkö on kaikkien yläpuolella, vaikka yleensä sossut määrittelevät huostaanotoperusteet, mutta täällä ne määrittelee häirikkö.

      Merkillistä totta tosiaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe