Onko kaikki lentäjät lyhyitä? sellaisia lyhytjalkaisia?
Ajattelin, että jos on suht koht pitkät jalat niin voiko edes päästä lentäjäksi vaikka ilmavoimiin? Stereotypian mukaan hävitäjälentäjät ovat lyhyitä, ainakin ennen olivat.
Aivan mielenkiinnosta...
16
372
Vastaukset
Mulla on ainakin kaveri joka lentää a330 tapilla ja on ihan parimetrinen, että ei niin väliä taida olla, ja olen tavannu finskilläkin a320 fleetissä paljonkin yli 1.80 pitkiä
- luetun ymmärt.
Kyse ei tainnut olla liikennekoneista.
Nykyiset hävittäjät taitavat olla tilavampia kuin MiGit muinoin.
190 lienee joltinenkin pituusmaksimi ja toisen rajoituksen antaa reiden pituus.
Lento- RUK:n hakijoilta reiden pituus mitataan tutkittavan istuessa tuolissa, jonka selkänojan ja istuinosan välinen kulma on 90 astetta. Selän alaosa on tiukasti selkänojaa vasten ja mitta otetaan selkänojasta polvilumpioon tai sääriluun kyhmyyn (pidempi mitta huomioidaan). Mitan on oltava 55 - 67 cm.
Yleensä kokonaispituus 190 cm tulee vastaan ennen kuin reiden maksimipituus.- 7777765433
Okei, siis hirnetit ovat tilavampia kuin esim mig tai draken?
- minä vielä
7777765433 kirjoitti:
Okei, siis hirnetit ovat tilavampia kuin esim mig tai draken?
Siis hornetit*
- Fouga
Mitenkä "Paanasen Eki" mahtui vihkupilliin? Taisi mennä polkimet maksimiin. Täsmää muuten tietosi.
Niin oletan.
- läski
Ei ne kaikki lyhyitä ole, mutta enemmän kuin kokonaispituus, ratkaisee reiden ja selän pituus. ne kun hankkii olemaan eri pituisia eri ihmisillä.
Varmimmat tiedot saat ko operaattoreilta tai toimijoilta, esim. Suomen Ilmailuopistolle voit pistää viestiä ja kysyä asiaa.
Tai ilmavoimille - jotkut messuosastoilla ja tapahtumissa asiaa esittelevät voinevat vastata jo kysymyksiin, tai ainakin kertoa kenelle kysymykset voi esittää.- minävjj
Kiitos?
- Kapteeni kolmonen
Osa myös haisee pahalle.
- Jeajeajopedijou
Onko kenelläkään tietoa miten selän pituus mitataan? Olen n. 165cm pitkä eli kokonaispituudeltani lentorukkiin sopiva, mutta reiden ja selän pituuksien riittävyydet huolettavat.
- FougaMaisteri
Mun keskijalka niin pitkä, että se piti tunkee Fougan venturiputkeen. Se paleltu saatana kuudes tonnis, mut sitte laitoin lämmöt päälle putkeen. Sain sen pois sieltä finaalissa Pirkkalaan, sitte rouvan suuhun, ni taas on kelpo muna.
- ZetorSankari
Taijat valehella?
- AnneliLaukkanen
En tiedä ovatko kaikki lentäjät lyhyitä mutta ainakin kaikilla, jotka tunnen (ja niitä on paljon) on lyhyt.
- KesnaPilot
Sulla on vaan turhan väljä pesä?
- Oioivoivoi
Pikkupää riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192695Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701111Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2141098- 401015
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38941- 5928
- 36906
- 47904
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123873Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36827