Tekisi mieli parantaa kotistereoiden bassotoistoa. Hyvälaatuiset 2-tie -jalustakaiuttimet on, mutta jykevyyttä sais olla lisää. Aktiivisubbariin olen päätymässä.
Onko kokemuksia n. 300 e hintaluokassa subbareista. Kovin kallista en siis ole hakemassa, mutta asuntokin on kerrostalossa, joten kovin hurjaa suorituskykyä ei pysty käyttämään. Kuuntelen yleensä melko maltillisilla äänitasoilla. Olisiko Audio Pro tai Sonab mitään ?
Subbareista
12
4867
Vastaukset
- suositteleva
Jos on tee-se-itse-henkeä, tuohon hintaan saa erittäin hyvän. Tein pari vuotta sitten 50 litran koteloon Peerless 10" XLS -elementillä subbarin. Kustannukset olivat euroina 300:n luokkaa. Elementistä oli aikoinaan juttu Hifi-lehdessä ja lienee tuosta myös jonkinlaista rakennussarjaa tarjolla. Saattaa olla myös käytettynä tarjolla.
Siinä mielessä hyvä peli, että toistaa 20 Hz:iin asti ilman sähköistä matalimpien äänien korostusta. Selviää siis pienellä vahvistinteholla. Itse tehtynä riittää kotelo, elementti ja vahvistinmoduli. Ei tarvi kolvailla mitään piirilevysysteemiä tms.
Subbari soveltuu parhaiten kohtuukäyttöön. Ei siedä hyvin kerrostaloon sopimatonta luukutusta. Kaupallinen toteutus samasta löytyy Chorus Vertigo XLS -nimellä. Sen hinta on tosin sitten yli 500 e.- jessh
tein samasta elementistä hypexin vahvistimella ja hyvä tuli, kotelo noin 50 litraa ja tukevaa mdf-levyä, kannattaa hankkia levyt määräkokoisina, jos haluaa päästä vähemmällä, itse otin pyökkiviilutettua levyä määrämittaisina ja pistin pömpelin kasaan, kantena on 3 cm:n kivilevy - siisti ja hyvä-ääninen tuli!
- just
Jos hintakatto on 300, suosittelen käytetyn ostamista. Saat sillä hinnalla paremman kuin sen hintaisen uuden, mutta koita varmistaa sen kunto ennen ostamista. Huuto.net ei ehkä kaikkein paras käytetyn ostoon, mutta liikkeet/yksityiset kyllä.
Toinen vaihtoehto on tilata se Saksasta, hinnat 30-50 % halvemmat kuin Suomessa. - kotiteatteriharrastaja
Noista kahdesta ennemmin Audio Pro. Hanki joku 10" elementillä oleva, se riittää sinun käyttötarpeisiisi melko varmasti, ja saat rahoillesi vastinetta. Tuskinpa alat itse rakentelemaan(tuo Peerles XLS elementti on muuten todella hyvä hintaluokassaan)
- ToyState
Asuin itsekin kerrostalossa (kunnes akka potkas pihalle) ja mulla oli audiopron subbari ,joku 8", kotiteatterissa. Hinta-laatusuhde oli mielestäni hyvä, bassossa löytyi ja hintaakin oli vain 233e.ostin vihannon sähköliikkeestä.
ostin jälkeenpäin uuden kaapelin ja hyvin soi.suosittelen.- HyProGlo
Itselläni on tuossa AudioPro:n Sub Focus ja kyllä se on varsin kelpo peli. Jaksaa soida hyvin pienemmilläkin äänenpaineilla (itsekin asun kerrostalossa ja vielä 3kk hankinnan jälkeen naapurit yhä hymyilevät ystävällisesti!) ja kyllä se 400w teholla jaksaa puhaltaa refleksiputkesta pölytkin pois siivouksen yhteydessä. Ja elementtihän on se 10tuumainen.
http://www.audiopro.com/products/focus_sub.asp
Itsekin Vihannolta (Tku) laitteen hankin ja hintaa taisi olla piirun alle 300€
Ja laitteessahan on ainakin omille monitoreille sopivat jakotaajuudet (portaaton säätö) ja riittävät säädöt vaiheenkääntöineen.
Suosittelen.
- juu
Audio pro on hyvä vaihtoehto. Mutta jos viitseliäisyyttä löytyy, saat myös tehtyä itse helposti aktiivisubbarin. Simex-vahvistin (ba-150 maksaa 99€ uutena, tehot 90 wattia rms ja 150 wattia piikki), mdf-levystä kotelo ja joku herkkä elementti.
- Subutech
Wharfedale PC-8 tai PC-10 toimii hyvin! ja hinta kohtuullinen.
- pöljä
vai supparia.. itse olen tyytyväinen Sonyn 15"suppariin ja itsetehtyyn boxiin.80litran boxiin kyhätty sony ja simexin vahvari. kyllä menee riittävän alas musiikilla ja leffan katsomisella. naapurit ovat erittäin tyytyväisiä.=).tietysti koko helahoito on kytketty kotiteatterirykelmään. suppari maksoi vajaa 160e.
- Agi
Audio pro on tosi hyvä mminullaa on itsellä audio pro 10" aktiivi subbarin hinta on 500€
tehot 150w ja kuuluu ulos niin että pellit tärisee
(kuuluu sadan metrin päähän) ja metalla soi - Minea_80
Niin, itsehän voipi tehdä. Itsellä esim. X-max elementti koteloitu itse NADin pääte. Ja tuo Velodyne tuntuu olevan myös hyvä. Löytyy halvempaa ja taas kalliimpaa erikokoista värkkii..
eli siis laita tuómmoset 500€ likoon niih saat ljudialta peerlessin 12" elementin ja zachryn DSW nelisatasen. luulis noilla irtoavan ainaki äänenpainetta kerrostalo käyttöä ajatellen iha riittävästi.
toisaalta kuka se yleensä kuuntelee musaa yli spl 120db äänenpaineella. =/
toisaalta jotkut THX järjestelmien subwooferit voivat tuottaa jopa 140 desipelin äänenpaineet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062591Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182307Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.481889Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201073En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.65960