Hei,
ollaan tammikuussa 5 v:n kanssa menossa viikoksi Dubaihin.
Kiinnostaisi tietää suositellaanko sinne rokotuksia, esim. Havrix/Twinrix, meningiitti tms. Matkanjärjestäjän vastaus oli että siellä ei epidemioita, mutta tuttavapariskunta kävi viime talvena ja heille oli suositeltu rokotukset...
Mites sitten esim. juomaveden, salaattien, irtojäätelöiden kanssa, pitääkö olla varovainen ettei saa vatsatautia, varsinkaan lapsi ???
Kiitos asiallisista vastauksista.
Rokotustarve Dubaihin
3
471
Vastaukset
- minna
Itse en ole ottanut mitään rokotuksia Dubain matkaa varten. Tarkistanut vain että tetanus on voimassa. Pullovettä kannattaa juoda. Näytti sille että paikallisetkin joivat paljolti sitä. Opas kyllä kertoi että joku oli juonut sitä mikä hanasta tuli eikä ollut saanut vatsatautia. Jäätelöäkin syötiin tötterön muodossa, siis irtojäätelöä. Kukaan meistä ei sairastunut. Dubaissa on kuitenkin korkeatasoinen hygienia ja oman kokemuksen myötä uskallan siihen luottaa.
- Katja
Korkea hygienia, eurooppalainen paikka, mutta kyllä ite suosin Havrixia (gammaglobulenia), kaiken varalta. Ja tietty normit muut rokotukset voimassaolevina.
Juomavesi=pullovesi, mutta ruoka ym. melkeimpä huoletta. Jäätelöt=ok. Mikähän se oli se yksi jätskiketju (englantilainen vai italialainen), jossa valikoimaa silmänkantamattomiin ja maku.......... ou jee ;-)) Ainakin kulta-soukin luona pikku sivukadulla oli niiden putiikki aiemmin? Ja vaihtoehtokokoja pienestä maxi-kokoiseen tötteröön... nam! - reissuun!
Olen matkustellut Dubaissa ja ympäristössä noin 10 kertaa. Lapsia on ollut mukana 11 viikkoisesta alkaen. Pöpöjä ei tarvitse pelätä, kunhan norm. rokotussuoja on kunnossa. Hyvää matkaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059