Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

koulun keskeyttäminen

Vinkkiä tarvitseva

Elikkäs olen 18-vuotias poika kohtalaisen paskassa tilanteessa.. eli olen 19-vuotias, jonka pitäisi astua palvelukseen tammikuussa. Menin peruskoulun jälkeen kaupan alalla, koska ei ollut mitään tietoa minne haluaisin ja se tuntui kohtalaisen neutraalilta vaihtoehdolta. Ensimmäisen vuoden jälkeen olin jo ihan valmis lopettamaan koulun kesken, mutta vanhemmat painostivat jatkamaan.
Viime keväänä kuitenkin viimeinenkin motivaatio loppui ja jätin sen kesken vaikka olin suorittanut jo noin 80% kursseista. Päätin nyt jatkaa 4 vuodelle syksyllä ja kävin sitä noin 2 viikkoa tunnollisesti kunnes päätin että sinne en enää mene, koska se tuntui niin vastenmieliseltä. Nyt en siis ole käynyt koulua noin 3 viikkoon eikä kukaan tuttavapiiristäni tiedä siitä mitään.

Onko kukaan samantapaisessa tilanteessa? Mitä kannattaisi nyt tehdä?

Haluaisin Tammikuussa lähteä armeijaan ja sen jälkeen logistiikka ala kiinnostaisi, mutta vähän harmittaa kun on "hukannut" reilut 3 vuotta elämästä..

4

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vrumvrum

      yksi vaihtoehto että lykkäät valmistautumista ja menet tuonne inttiin. ei ny ainakaan kannata vielä täysin lähteä koulun kirjoilta.
      intissä meet c-kuskiks.
      sen inttivuoden jälkee haet vaikka amiksen nuorten (tai aikuiskoulutuksen puolelle, en tiiä kumpi on silloin sulle) lukemaan sitä logistiikkaa.
      tai sitten intin jälkeen luet tuon kauppiksen loppuu jolloin voit hakea amk:hon logistiikka insinööri puolelle mutta varmaa toi amis vaihtoehto olis sulle sopivampi?

    • meilnynäi

      Kohtalaisen paskaan tilanteeseen olet itsesi pistänyt. En ole ihan samanlaisess tilanteess. Päätin jo kesällä, että syksyllä en enää amikseen mene. Otin työpaikan ja ilmoitin kaikille, että amis ei mun osalta enää jatku. Sen sijaan aloitin työn ohessa aikuislukion. Tää järjestely tuntuu hyvältä.

      Ehkä sunki kannattais joku selvä vaihtoehto ja tehdä jotain sen sijaan et pitkität tuota välitilassa olemista. Ja sitte kerrot porukoille, että teetkin nyt näin ja näin. Tai voisitko kysyä porukoiltasi neuvoa, et mitä sun kantsis tehdä.

    • ei millään pahalla

      Kannattaisi kirjoittamista harjoitella.

    • doddiii

      Tilanne ainakin vähän selkeytynyt. Koulun jätin kesken kokonaan ainakin toistaiseksi ja töitäkin olisi luvassa:) miettisin myös tuota aikuislukiota heti kun intistä joskus pääsee takaisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2013
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 50
      1215
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe