Seurasin tätä palstaa jokin aika sitten, ainoa negatiivinen asia oli palstan hiljaisuus.... ennen seriffin tuloa. Nyt huomaan että paljon on jäänyt näkemättä kun täältä kerran on rasistisia viestejä poistettu ja alettu kinailla....
Tietämättömyys ei ole rasismia! Ei edes vähemmistökielen "aliarvioiminen", jos viesti on suht fiksusti kirjoitettu ja mielipide perusteltu, ole vielä rasismia. Korkeammiltakin tahoilta kuin Suomi24:n lukijoilta on julistettu kuolemantuomio saamen kielelle useampaankin kertaan. Iso ruusu Áhkos-nimimerkille joka on kärsivällisesti ja asiallisesti vastaillut monelle. Totta kai seriffi poistaa viestejä "oman harkintansa mukaan", mutta sefun on osattava olla puolueeton vähän niin kuin sanomalehden päätoimittajan, oma henk. koht. mielipide EI saa vaikuttaa siihen saako viesti olla palstalla!
Eriävät mielipiteet kuuluvat keskustelupalstalle! Siitähän se keskustelu syntyy! Eikä esim. "Saamelaiset"-palsta voi olla tarkoitettu vain heille jotka "palavat" saamelaisten asialle ja / tai joilla on paljon tietoa saamelaisista ja heidän kielistään.
Voi ihmetystä :S
1
395
Vastaukset
- ribaska
Lyhyeksi jääneen serifeerauksen hyvä puoli oli, että sen toimintapa sai aikaan elämää tällä palstalla.Olen kanssasi Ursa samaa mieltä siitä, että hyvän maun ylittävät kirjoitukset on hyvä poistaa. Sillä tavalla osoitetaan, missä raja kulkee. Se on epäsuoraa opettamista, joka on käskyttämista hienovaraisempi tapa "kasvattaa" ihmisiä oikeaan suuntaan. Huomaan Frozen Rosen poistaneen juuri sen viestiketjun, jossa oli paljon vuoropuhelua. Minustakaan niissä ei ollut rasismiin viittaavaa. Aivan kuten sanot, niin räikeämpiä saamelaiskulttuurin tappotuomioita on voinut ja voi edelleen lukea mm. Inarilaisessa, Lapin Kansassa ja toisinaan myös etelän lehdissä.
Minusta Frozen Rose teki aivan oikean johtopäätöksen poistuttuaan näyttämöltä, sillä hänellä ei olisi ollut edellytyksiä jatkaa. Ei sillä mentaliteetilla, jolla hän tänne tupsahti: minä ole oikeassa, ja kaikki minun toimintoja koskeva kritiikki on haukkumista ja solvaamista. Arvostus pitää hankkia omalla toiminnallaan, se ei ole mikään ilmoitusasia. Kyllä pomolla pitää olla paksumpi nahka. Toisaalta luulen Rosen ryhtyneen seriffiksi hyvässä tarkoituksessa, mutta sortui kokemattomuuteen ja tällä kertaa taidot eivät vielä riittäneet.
Toivotaan, että pika-Seriffeerauksen aikaansaama keskusteluinto jatkuu vilkkkaana jatkossakin. Olkoon se Rosen jättämä puumerkki tälle palstalle. Siitä hänelle kiitos!
Ei kun kirjoittamaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067