Voi ihmetystä :S

Ursa

Seurasin tätä palstaa jokin aika sitten, ainoa negatiivinen asia oli palstan hiljaisuus.... ennen seriffin tuloa. Nyt huomaan että paljon on jäänyt näkemättä kun täältä kerran on rasistisia viestejä poistettu ja alettu kinailla....

Tietämättömyys ei ole rasismia! Ei edes vähemmistökielen "aliarvioiminen", jos viesti on suht fiksusti kirjoitettu ja mielipide perusteltu, ole vielä rasismia. Korkeammiltakin tahoilta kuin Suomi24:n lukijoilta on julistettu kuolemantuomio saamen kielelle useampaankin kertaan. Iso ruusu Áhkos-nimimerkille joka on kärsivällisesti ja asiallisesti vastaillut monelle. Totta kai seriffi poistaa viestejä "oman harkintansa mukaan", mutta sefun on osattava olla puolueeton vähän niin kuin sanomalehden päätoimittajan, oma henk. koht. mielipide EI saa vaikuttaa siihen saako viesti olla palstalla!

Eriävät mielipiteet kuuluvat keskustelupalstalle! Siitähän se keskustelu syntyy! Eikä esim. "Saamelaiset"-palsta voi olla tarkoitettu vain heille jotka "palavat" saamelaisten asialle ja / tai joilla on paljon tietoa saamelaisista ja heidän kielistään.

1

502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ribaska

      Lyhyeksi jääneen serifeerauksen hyvä puoli oli, että sen toimintapa sai aikaan elämää tällä palstalla.Olen kanssasi Ursa samaa mieltä siitä, että hyvän maun ylittävät kirjoitukset on hyvä poistaa. Sillä tavalla osoitetaan, missä raja kulkee. Se on epäsuoraa opettamista, joka on käskyttämista hienovaraisempi tapa "kasvattaa" ihmisiä oikeaan suuntaan. Huomaan Frozen Rosen poistaneen juuri sen viestiketjun, jossa oli paljon vuoropuhelua. Minustakaan niissä ei ollut rasismiin viittaavaa. Aivan kuten sanot, niin räikeämpiä saamelaiskulttuurin tappotuomioita on voinut ja voi edelleen lukea mm. Inarilaisessa, Lapin Kansassa ja toisinaan myös etelän lehdissä.

      Minusta Frozen Rose teki aivan oikean johtopäätöksen poistuttuaan näyttämöltä, sillä hänellä ei olisi ollut edellytyksiä jatkaa. Ei sillä mentaliteetilla, jolla hän tänne tupsahti: minä ole oikeassa, ja kaikki minun toimintoja koskeva kritiikki on haukkumista ja solvaamista. Arvostus pitää hankkia omalla toiminnallaan, se ei ole mikään ilmoitusasia. Kyllä pomolla pitää olla paksumpi nahka. Toisaalta luulen Rosen ryhtyneen seriffiksi hyvässä tarkoituksessa, mutta sortui kokemattomuuteen ja tällä kertaa taidot eivät vielä riittäneet.

      Toivotaan, että pika-Seriffeerauksen aikaansaama keskusteluinto jatkuu vilkkkaana jatkossakin. Olkoon se Rosen jättämä puumerkki tälle palstalle. Siitä hänelle kiitos!

      Ei kun kirjoittamaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe