Synkkää yksinpuhelua. Osa 4

Repe fani

"Se toinen parran kasvatti
ja toinenkin vain itse piti itsestään
se toinen lauloi tangoja
ja toinenkin itkeskeli mielellään.
toinen pyrki edustajaks, toinenkaan
pitänyt ei puheitaan
se toinen uuden auton sai ja lumoutui
autoilun saloihin
viikko sitten Lahden pikatiellä
kuoli toinenkin"

Reino Helismaa. Synkkä yksinpuhelu

6

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • r f

      Osa 3
      Sai toinen sievän sihteerin ja toinenkin
      eron otti vaimostaan
      Söi toinen liikelounaita ja toinenkin
      konttas usein kotiaan.
      se toinen teki runon kovin modernin
      ja stipendin sai toinenkin
      se juhli joskus joskus
      rankkaa rankemmin
      levitteli rahaa niin kuin tyhjää vaan
      maailman tuulihin
      tilintarkastusta joka päivä, pelkäs toinenkin.

    • Repe-fani

      Se toinen oli kuten sanoin virkamies
      ja nälkää näki toinenkin
      Se toinen uskoi ihmisyyteen, toinenkin
      joutui hullun kirjoihin
      se toinen vietti huvilallaan kesän kai
      ja toinenkin myös flunssan sai
      toista vaivas töissä periaatteen ies
      mitään hältä tuttavuuden vuoksi saanut ei
      sen hän hyvin ties
      mutta sanottiin toisestakin
      inhoittava mies

    • kepeät mullat

      Kuulin viikon vaihteessa kun itse Kalevi Pollari sanoi Reino Helismaan menehtyneen keuhkosyöpään. Oli kai joku vanhojen äänilevyjen lähetysohjelma.

      Matti Pellonpää kuoli kai alle 50v. Junnu Vainio niillä samoilla hujakoilla, samoin Juice Leskinen. Hyviä tyyppejä kaikki.

      • ----

        Ilmeni elokuvassa Kulkuri ja joutsen.

        Vasta luin, että Matti Pellonpääkin teki ensiesiintymisensä elokuvassa Pojat.
        Juice 56 v.


    • Jatkan tästä kun olemme kaivanneet Runonurkanpitäjää. Se oli suosittu koko senajan kun Tulenlieska sitä piti --
      Nyt "mummi on nostanut ylös yhden viimeisemmistä kai -
      Tulenlieska on ollut minunkanssa kaveri -- ja katsoin hänen Profiilista --hän on viimeksi kirjautunut 2.8. 2013 klo 6;03

      Mummille oli kanssa runonurkka hyvintärkeäpaikka niinkun meille muillekkin -- Toivotaan että jatkais joku samaa perinnettä eteenkinpäin - Olen hyvä lukia --mielelläni runoja luen vaikka en pysty kirjoittamaan .

      • kyllä se tästä...

        Hyvä UM. Hyvin teiiä siellä Jerrycottonin kanssa. Olet ahkera ja palstalle harmiton ulkosuomalainen kirjoittaja.
        Olen tullut vast'ikään palstakirjoitteluun, paskat minä mitään keskustele. Sitä varten on fyysiset ihmiset nokikkain.
        Mut nopeasti tähän tottuu. Kun joskus kone ei ole käyttökunnossa, joudun onneton lukemaan rästiin jääneitä aikakauslehtiä, niitä tilattuja.

        Runo ei kulje eikä proosakaan, mutta tänne sekaan sökerretään jotain kansakoulupohjaisen taustan mukaisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      274
      3020
    2. 201
      2866
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      70
      2454
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      218
      1929
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1368
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1202
    Aihe