4v leikkaamaton narttu kusee alleen

voihan1

Elikkäs, mulla on nyt muutaman kuukauden ollut 4v labradori-terrieri mix narttu. Kun muutin sen kanssa omaan asuntoon, nii neiti on alkanut kusemaan alleen kun komennan vähän tiukemmin/joskus ilostuessaan. Vaiva on vasta ihan pari viikkoa sitten tullut, ennen oli pommin varmasti sisäsiisti oli tilanne mikä tahansa. Erona on nyt entisiin rutiineihin se, että olen koulussa 8h päivässä ja että tämä dominanssi ongelmainen nainen on vihdoinkin hyväksynyt minut johtajakseen. Sekä merkkailun olen saanut hillittyä n. 3-4krt/1h lenkki. (ennen rikkui 10 raja huimasti)

Koirani on tosi dominoiva muita kuin minua kohtaan ulkona vähä remmirähinän vikaa mutta senkin olen saanut jopa melkein salonkikelposeen kuntoon kovan harjoittelun ansiosta:)

niin ja tänään kusi alleen kun kaveri oli käymässä, oltiin hetki hengailtu eteisessä, ja koirani istui iloisena näkemisestäni edessäni. Osoitin sormella kaveria ja kehoitin iloisesti mennä moikkaamaan. Koira meni, istui kaverin jalkojen juureen ja kusi alleen.. kaveri on tuttu koiralleni. Sen verran huomasin, että mitään ilkikurisuutta ei ollut, ei pelkoa, eikä mitään suurta innostustakaan. Kusi mokoma vain alleen. Yöllä ei käsittääkseni pissaile alleen.

Ajattelin soitella eläinlääkärille huomenna ja kysellä väähn mikä voisi olla. Koiran historiassa on mahdollisesti jotain huonosti hoitamista tms. (oli vähän ongelmakoira kun tuli mulle). Mutta nyt kyselisin että onko tämä teidän mielestänne koulutuksella hoidettava vai sitten lääkärireissun paikka. Ja koulutusneuvoja otan mielelläni vastaan jos jollain on niitä antaa!

21

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet naivi

      Siis sinä olet se vika.Jos ensimmäinen koirasi ja olet ottanut "ongelmakoiran"heti ekaksi koiraksi niin olet joko tyhmä tai naivi.Kukaan ei ikinä voi ottaa ongelmakoiraa ensimmäiseksi koiraksi eikä edes silloin vaikka olisi ollut toisia rotuja monta ennen.
      Ongelmakoira, kun vaatii tietämystä ja osaamista koiran kanssa aikä siihen riitä anna tassu tai istu.

      • voihan1

        Kun koirani tuli minulle, se haukkui vieraat, ei tajunnut remmissä kulkemisesta mitään, niiasi peloissaan äkkinäisiä ääniä ja liikkeitä, pelkäsi lenkeillä vieraita ihmisiä ja haukkui ne pystyyn, pelkäsi/haukkui toiset koirat, pelkäsi uusia ihmisiä jotka tulivat kylään.
        Mun käsissä tytöstä on tullut kaikkien ihmisten paras kaveri, Vastaantulijoita ei edes huomaa, tai joskus vähän pyrkii luokse, kuitenkaan vetämättä. Jatkaa heti matkaa kun sanon että 'mennään'. Ei vedä hihnassa, Tottelee sanaa 'odota' täysin moitteettomasti. Tyttö on nyt iloinen, itse varma ja melkein sosiaalinen koira! Toiset koirat aiheuttaa liian läheltä mennessä innostusta, mutta kun hetki istuskellaan parin metrin päässä niin on kuin ei huomaisikaan koiraa. Koirani ei vain satu pitämään koiria kavereinaan. Ei vaan ymmärrä toisten koirien kanssa leikkimisen päälle. Kun vähän innostan tyttöä niin sitten alkaa alistuva leikkiin kutsuminen.

        Koiria on perheessä ollut koko ikäni, tämä pissailu ongelma on hyvin pieni verrattuna siihen millainen se oli kun aloin sen kanssa ongelmia työstämään. Nykyään pomotus on sitä että vaatii rapsutuksia tassulla ja kuonolla tökkimällä. Minulta ei enää edes yritä kerjätä.

        Ja tyhmä olen ja naiivi, mutta niin on moni muukin. Mutta muutakin on paljon tehty kuin istua ja tassua. Sen voin taata (y)


      • ei ole

        Harkitsematon ehkä mutta ei naiivi. Kun ensikoiraksi otat kodinvaihtajan jossa luonnollisesti on ongelmakoiran vikaa(tuskin muuten vaihtaisi kotia), ja sitten saat siitä salonkikelpoisen, niin taivahan tosiasia että sen paremmin osaat toimia sen seuraavasi kanssa. Ja sitä seuraavan, kenties sen tosiongelmakimpun.

        Ja kun tossa onnistuu, niin sen paremmalta se tuntuu itsestä ja koirasta.

        Moni joka on tuota ajatustasi noudattanut ja ottanut ensikoiraksi muka jonkun kiltin niin on heti pennusta saakka alkanut pilata sitä. Ja vuodessa se on sitten kodinvaihtotavaraa. Niitä näet apulassa. Ja paljon.

        Ja aloittajalle: Jos kerran näet että tiukka komentaminen saa lasettamaan alleen, niin vaihda tyyliä ja vältä liian tiukkaa otetta. Tee tosiaan niin kuin suunnittelit eli ota yhteyttä elliin ja käy tarkistamassa siellä tilanne. Onhan se mahdollista että jotain häikkää tullut terveyteen.


    • finkku

      Koira viestii virtsallaan. Ei kai ole juoksut tulossa? Ihan asialliselta vaikuttaa teidän systeemit, olet varmasti saanut jo paljon aikaan. 4 kk on vielä lyhyt aika tutustumiseen, joten tilapäistä ongelmaa voi olla. Se voi olla jopa väärinkäsitys sinun ja koiran välillä: koirasi haluaa esittää voimakasta alistumista.

      Tai sitten sillä on pissatulehdus joka aiheuttaa pidätysongelman. Kyllä se on hyvä lääkärireissulla poissulkea.

      • voihan1

        Juoksut oikeastaan olivat juuri äsken! Tämä ongelma alkoi juoksujen kanssa samoihin aikoihin. Veristä vuotoa ei ole tullut enää reiluun viikkoon, ekat pissat päästi muutaman päivän päästä kun alkoi juoksujen takia tiputtelemaan verta. Kans itelle tuli mieleen että olisi johtunut juoksuista pissailu, mutta nyt tuntuu juoksut olemaan loppusuoralla niin vaiva senkun jatkuu :/

        Vastaan alempaan samalla; koira siis istahtaa pissatessaan. Ei koskaan pissaa suorilta jaloilta.
        Eli aikaa varailemaan sitten vain niin saadaan tämä touhupakkaus terveeksi jos jtn tulehdusta on..:) Ja kiitos asiallisista vastauksista!


    • sdfssgdgdg

      Jos pissii alleen istuessaan niin ei ole normaalia. Nostiko kehoaan ylös kun pissi vai tuliko liru istuessa?

      Jos nousi pissatakseen niin voi olla henkistä laatua mutta jos lirahti istuessa niin on sairaus kyseessä.

      Olisiko virtsatietulehdus tms.

      Koira ei pissi päälleen muuta kuin sairastuneena tosin sairaanakin voi yrittää olla pissimättä päälleen. Eli jos on virtsatietulehdus. mutta päälleen voi tehdä jos on virtsanpidätysongelma.

      Eli selvitä terveys ensin jottet pahenna ongelmaa..ja mieti tarkkaan miten asiaa hoidat jos psyykkistä etten taas pahenna sitä..

      • 13+17

        Kyllä alistunut selällään makaava koira pissaa päälleen niin miksei myös istualtaan!


      • Ei selätellä
        13+17 kirjoitti:

        Kyllä alistunut selällään makaava koira pissaa päälleen niin miksei myös istualtaan!

        On pahinta mitä voit koiralle tehdä, että se pissaa selällään, sillä silloin se pelkää jo tosi paljon. Minulla menossa koirat 4. ja 5. ja yhtäkään koiraani en ole elämäni aikana selättänyt. Noin tekevät vaan raukkaparat, joiden sietokyky ei jaksa ehdollistamisella kouluttaa. Kaikki koirani olleet pennusta ja sosiaalisia ihan jokainen. Rotuina ollut spk, snautseria, seropia sekä snautseria. Kovapäisiäkin on matkaan mahtunut, mutta niin kamalaa asiaa ei ole ollut, että tarvitsee heittää koira selälleen. Kaikkein alhaisinta mitä voi eläimelle tehdä. Jos ei osaa pienestä pitäen koiraa kasvattaa, ei niitä pidä ottaakaan. Jo kotonani aikanaan opin, että luontokappaleita tulee kunnioittaa ja kohdella hyvin. Meillä niitä myös riitti. Jo lapsena oli milloin kaurista, milloin pupua jne. kyläilemässä ja ei niitä edes siihen aikaan perheen pystis ajannu. Meille koirat ovat kumppaneita, joilla on oikeus elämään.


      • 13+17
        Ei selätellä kirjoitti:

        On pahinta mitä voit koiralle tehdä, että se pissaa selällään, sillä silloin se pelkää jo tosi paljon. Minulla menossa koirat 4. ja 5. ja yhtäkään koiraani en ole elämäni aikana selättänyt. Noin tekevät vaan raukkaparat, joiden sietokyky ei jaksa ehdollistamisella kouluttaa. Kaikki koirani olleet pennusta ja sosiaalisia ihan jokainen. Rotuina ollut spk, snautseria, seropia sekä snautseria. Kovapäisiäkin on matkaan mahtunut, mutta niin kamalaa asiaa ei ole ollut, että tarvitsee heittää koira selälleen. Kaikkein alhaisinta mitä voi eläimelle tehdä. Jos ei osaa pienestä pitäen koiraa kasvattaa, ei niitä pidä ottaakaan. Jo kotonani aikanaan opin, että luontokappaleita tulee kunnioittaa ja kohdella hyvin. Meillä niitä myös riitti. Jo lapsena oli milloin kaurista, milloin pupua jne. kyläilemässä ja ei niitä edes siihen aikaan perheen pystis ajannu. Meille koirat ovat kumppaneita, joilla on oikeus elämään.

        Älä hauku kun et tiedä tapauksesta mitään! Olen nähnyt monta kertaa esim pentukoiran alistuvan isommalle ja vanhemmalle KOIRALLE, joka on käsittääkseni aivan normaalia. Selättänyt olen kyllä muutamia koiria, mutta ne eivät ole kusseet alleen eikä päälleen! Ja villieläimiä ei missään nimessä kotipiiriin!!!!!


      • chvub
        13+17 kirjoitti:

        Kyllä alistunut selällään makaava koira pissaa päälleen niin miksei myös istualtaan!

        Tuo on jo äärimmäistä pelkoa sinua kohtaan. Jos sinulla menee hermot noin totaalisesti ja koirasi ei luota ja pelkää sinua niin tee fiksu teko anna koira paremmalle omistajalle. Järkyttävää tuollainen käytös sinulta.


    • pohincoäpjkåkåålc

      Vie el, saattaa olla virtsatulehdusta, se vaatii pikaista hoitoa.

      • Juu, samoilla linjoilla: jos ongelma alkoi tietystä ajankohdasta = samoihin aikoihin kuin juoksut, on koiralle voinut tulla joku tulehduskin.


    • APlleapuavielä?

      Aloittaja täällä vielä hei!

      käytiin elläinlääkärissä ja virtsarakontulehdus se oli. Antibiootteja koira on nyt syönyt vajaan viikon eli tulehdus pitäisi alkaa olemaan parempaan päin ja näin ollen pidätyskykykin. MUTTA koira oli alkuviikosta pissannut parvekkeen oven eteen kaksi isoa lätäkköä yön aikana vaikka oli juuri ennen nukkumaan menoa käytetty ulkona! Ja nyt kun äsken oli tämmöinen tilanne:

      tulin kotiin koulusta ja koira nappasi kengän suuhunsa ja pyysin tulemaan luokse niin koira vaan istahti ja lirautti lattialle!! Vaikka en edes ollut kiihtynyt vaan olin että:"tule *nimi* tänne!" niin koira vaan lirautti. Ja ihan selvästi oli nyt mielestäni ihan tahallinen teko! viime pissasta oli 5h aikaa. Koira vaikutti alistuvalta, eli jtn alistumisen osottamista näemmä oli!

      Voisiko joku asiasta tietävä antaa nyt vähän vinkkejä että miten tämän saisi nyt loppumaan! Koska haluisin mattoja kämppääni mutta jos tämä meno jatkuu niin saan asua kaikuvassa ja matottomassa kodissa! :/

      • drgdr

        ... voisiko olla niin, että koirasi on ihan uskomattoman herkkä tapaus ja pelkää vähäisimmästäkin syystä julmetusti? Tätä esiintyy esim. nahkacollieilla, shelteillä ja joillain pikkuroduilla.


      • Aloittaja1
        drgdr kirjoitti:

        ... voisiko olla niin, että koirasi on ihan uskomattoman herkkä tapaus ja pelkää vähäisimmästäkin syystä julmetusti? Tätä esiintyy esim. nahkacollieilla, shelteillä ja joillain pikkuroduilla.

        Sehän se ensimmäisenä mieleen tulisikin, jossen tuntisi koiraa näinkin hyvin kuin tunnen.. Koira on aika kova, päällepäsmäri, ei arastele, jossei satunnaista remmirähinää laske mukaan (yleensä kiltisti, jos toinen koira on kuin ei huomaisikaan koiraani), remmi rähinäkin on yleensä sellasta että karvat pystyssä oltaisiin väkisin menossa toisen koiran luo. Ei pelkää vieraita ihmisiä, eikä outoja ääniä oikeestaan lainkaan. Vähän ihmettelee joskus motarin ääniä ruuhka-aikaan kun mennään yikulkusillalla. Normaalisti on kyllä suht kova koira.

        Mutta kun lirautus tapahtuu niin silloin se on todella pehmeän oloinen. Rotu löytyy aloitustekstistä (kuin labbis, mutta terrierin temperamentillä varustettu, ei kuitenkaan ihan yhtä paha villikko).

        Kotona sisällä koira on tottelevainen ja pehmeämpi, Ulkona taas mitä kauemmas kotoa mennään niin sitä tottelemattomampi ja kovempi/räjähtävämpi on. Mutta sisällä on hyvin herttainen hassuttelija ja tottelee pelkkää ajatustakin (useimmiten :D)


      • Aloittaja1
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Sehän se ensimmäisenä mieleen tulisikin, jossen tuntisi koiraa näinkin hyvin kuin tunnen.. Koira on aika kova, päällepäsmäri, ei arastele, jossei satunnaista remmirähinää laske mukaan (yleensä kiltisti, jos toinen koira on kuin ei huomaisikaan koiraani), remmi rähinäkin on yleensä sellasta että karvat pystyssä oltaisiin väkisin menossa toisen koiran luo. Ei pelkää vieraita ihmisiä, eikä outoja ääniä oikeestaan lainkaan. Vähän ihmettelee joskus motarin ääniä ruuhka-aikaan kun mennään yikulkusillalla. Normaalisti on kyllä suht kova koira.

        Mutta kun lirautus tapahtuu niin silloin se on todella pehmeän oloinen. Rotu löytyy aloitustekstistä (kuin labbis, mutta terrierin temperamentillä varustettu, ei kuitenkaan ihan yhtä paha villikko).

        Kotona sisällä koira on tottelevainen ja pehmeämpi, Ulkona taas mitä kauemmas kotoa mennään niin sitä tottelemattomampi ja kovempi/räjähtävämpi on. Mutta sisällä on hyvin herttainen hassuttelija ja tottelee pelkkää ajatustakin (useimmiten :D)

        Ja tämä ongelma on tosiaan tullut nyt vasta ihan äskettäin.. Entiset lirauttelut näyttivät n. 50% vahingoilta jotka olisivat selittyneet nyt sillä tulehduksella, mutta nyt kun tulehduksen pitäsi alkaa olemaan pikkuhiljaa aisoissa, niin nyt on tullut tuollainen tahallinen lirauttelu..


      • Aloittaja1 kirjoitti:

        Ja tämä ongelma on tosiaan tullut nyt vasta ihan äskettäin.. Entiset lirauttelut näyttivät n. 50% vahingoilta jotka olisivat selittyneet nyt sillä tulehduksella, mutta nyt kun tulehduksen pitäsi alkaa olemaan pikkuhiljaa aisoissa, niin nyt on tullut tuollainen tahallinen lirauttelu..

        Niin teoriassa tulehduksen pitäisi olla aisossa... Jos aluksi oli ihan niin kuin sanoit "pommin varma", ja nyt nöyrtyy kun lirauttaa; kyllä siistit sisäkoirat voivat nolostua tai jotenkin tietävät tehneensä väärin kun lirauttavat vahingossa tai pakon edessä sisälle:
        Ei olisi ainutkertaista ettei ensimmäinen kuuri tehoa. Tiedätkö koiran historiasta mitään, onko sillä ollut aikaisemmin lääkärissäkäyntejä? Kyllä tarkistuttaisin että tulehdus on pois...


      • Aloittaja1
        Vitikonpaarustaja kirjoitti:

        Niin teoriassa tulehduksen pitäisi olla aisossa... Jos aluksi oli ihan niin kuin sanoit "pommin varma", ja nyt nöyrtyy kun lirauttaa; kyllä siistit sisäkoirat voivat nolostua tai jotenkin tietävät tehneensä väärin kun lirauttavat vahingossa tai pakon edessä sisälle:
        Ei olisi ainutkertaista ettei ensimmäinen kuuri tehoa. Tiedätkö koiran historiasta mitään, onko sillä ollut aikaisemmin lääkärissäkäyntejä? Kyllä tarkistuttaisin että tulehdus on pois...

        En tiedä mitään koiran historiasta.. Kun se mulle tuli niin edes matokuureja ei ollut varmaan saanut, saati sitten rokotuksia..

        Juu tiedän kuinka ajattelemattomalta koirahankintani kuulostaa, mutta joku noin ihanan koiran olisi kuitenkin ostanut, ja ongelmainen kun oli niin kuka tietää kuinka huonosti olisi toinen omistaja sitä kohdellut ja kouluttanut. Itselläni on n. 4 pennun koulutusta takana jo. (vanhempieni koiria) Ja onnistuneestikkin jos vanhempani olisivat edes vähän noudattaneet neuvojani.
        ( Sen olen huomannut että, esim kavereistani kukaan ei tiedä tuon taivaallista siitä miten koira edes peruskoulutetaan. Kun ohjeistan vierailijoita siitä miten tuon kanssa ollaan, ettei työni tuon koiran kanssa aina valuisi loppupäiväksi kaivoon, niin edes perusteelliset ohjeet eivät mene jakeluun.. Työn alla kun tuo koira vielä on, vaikka hienosti yleensä onkin.. Ja kaiken maailman rähisijöitä ja tempojia tulee enemmän vastaan kuin hienosti koulutettuja..)


      • paljon oppimista
        Aloittaja1 kirjoitti:

        En tiedä mitään koiran historiasta.. Kun se mulle tuli niin edes matokuureja ei ollut varmaan saanut, saati sitten rokotuksia..

        Juu tiedän kuinka ajattelemattomalta koirahankintani kuulostaa, mutta joku noin ihanan koiran olisi kuitenkin ostanut, ja ongelmainen kun oli niin kuka tietää kuinka huonosti olisi toinen omistaja sitä kohdellut ja kouluttanut. Itselläni on n. 4 pennun koulutusta takana jo. (vanhempieni koiria) Ja onnistuneestikkin jos vanhempani olisivat edes vähän noudattaneet neuvojani.
        ( Sen olen huomannut että, esim kavereistani kukaan ei tiedä tuon taivaallista siitä miten koira edes peruskoulutetaan. Kun ohjeistan vierailijoita siitä miten tuon kanssa ollaan, ettei työni tuon koiran kanssa aina valuisi loppupäiväksi kaivoon, niin edes perusteelliset ohjeet eivät mene jakeluun.. Työn alla kun tuo koira vielä on, vaikka hienosti yleensä onkin.. Ja kaiken maailman rähisijöitä ja tempojia tulee enemmän vastaan kuin hienosti koulutettuja..)

        jospa kuule kiikuttaisit koirasi vanhempiesi luokse! Ongelmathan alkoivat vasta muutettua omaan kotiin!


      • Aloittaja1
        paljon oppimista kirjoitti:

        jospa kuule kiikuttaisit koirasi vanhempiesi luokse! Ongelmathan alkoivat vasta muutettua omaan kotiin!

        hahhahha :DD päivän paras juttu. Lueppas jokainen kirjoittamani teksti niin huomaat että OSTIN koiran alkukesästä ja koira oli minun hoidossani heti yhteisen taipaleemme ensimmäisestä päivästä saakka. (kappas löytyy jopa tekstin alustakin johon vastasit!)

        Koiraa en valitettavasti voi vanhemmilleni viedä, ei tule kysymykseen millään tavalla, joten harmiksesi joudun ilmoittamaan että koirani pysyy luonani hyvässä hoidossa. Vanhemmillani kun on ollut tapana olla hoitamatta niitä koiriaan niin hyvin kuin itse tarpeellisena pitäisin ;)

        ps. en kovin väärin voi koiraani kohdella ja kouluttaa kun eläinlääkäri oli ihan tyrmistynyt kuinka mulla ja mun koiralla on niin hyvä suhde. Koira kun luotti minuun täysin eläinlääkärissä! Vaikka sillä ei ole mitään rutiinia kyseisiin tilanteisiin ja esim ultrattiin masu, niin koira oli kuin ihmisen mieli ja luotti siihen etten häntä vaarallisiin tilanteisiin veisi :) Lekuri ihasteli koko ajan sitä kuinka luuli että koira olisi ollut kanssani ihan pennusta asti, niin hyvä suhde meillä jo oli:)

        ps. en ole mikään vanhempien helmoissa elävä "yhyy äiti auta" teini, vaan olen täysin omillani. Ja hyvää vauhtia tulossa ihan oikeaksi aikuiseksi. Joten koirani on oma koirani, ja minun tehtäväni on siitä myöskin huolehtia. Siksi täällä ahkerasti kyselenkin neuvoja, jotta voisin tarjota koiralleni hyvän, turvallisen ja terveen elämän!


      • Aloittaja1
        Aloittaja1 kirjoitti:

        hahhahha :DD päivän paras juttu. Lueppas jokainen kirjoittamani teksti niin huomaat että OSTIN koiran alkukesästä ja koira oli minun hoidossani heti yhteisen taipaleemme ensimmäisestä päivästä saakka. (kappas löytyy jopa tekstin alustakin johon vastasit!)

        Koiraa en valitettavasti voi vanhemmilleni viedä, ei tule kysymykseen millään tavalla, joten harmiksesi joudun ilmoittamaan että koirani pysyy luonani hyvässä hoidossa. Vanhemmillani kun on ollut tapana olla hoitamatta niitä koiriaan niin hyvin kuin itse tarpeellisena pitäisin ;)

        ps. en kovin väärin voi koiraani kohdella ja kouluttaa kun eläinlääkäri oli ihan tyrmistynyt kuinka mulla ja mun koiralla on niin hyvä suhde. Koira kun luotti minuun täysin eläinlääkärissä! Vaikka sillä ei ole mitään rutiinia kyseisiin tilanteisiin ja esim ultrattiin masu, niin koira oli kuin ihmisen mieli ja luotti siihen etten häntä vaarallisiin tilanteisiin veisi :) Lekuri ihasteli koko ajan sitä kuinka luuli että koira olisi ollut kanssani ihan pennusta asti, niin hyvä suhde meillä jo oli:)

        ps. en ole mikään vanhempien helmoissa elävä "yhyy äiti auta" teini, vaan olen täysin omillani. Ja hyvää vauhtia tulossa ihan oikeaksi aikuiseksi. Joten koirani on oma koirani, ja minun tehtäväni on siitä myöskin huolehtia. Siksi täällä ahkerasti kyselenkin neuvoja, jotta voisin tarjota koiralleni hyvän, turvallisen ja terveen elämän!

        niin ja omillani olen asunut jo 18v, asti. Satuin vain olemaan toisen vanhempani luona parin kk ajan (vuokraemäntä joutui muuttamaan takaisin asuntoon jossa asuin vuokralla) kun odottein tietoja koulupaikkoihin pääsemisestä, satuin ottamaan koiran tällä aikaa sitten:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      433
      3130
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2512
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      370
      2359
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2045
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1857
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1265
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe