onko niitä muita?
mitä eroa?
normaali ulosotto, suppea ulosotto....
37
14732
Vastaukset
- ei ikinä enää
Karkeasti sanottuna suppeassa ulosotossa ei ulosmitata kiinteää omaisuutta esim. asuntoa. Normaalissa ulosotossa tarvittaessa ulosmitaan myös asunto jne. Omalla kohdalla oli useampi velkoja ja osa veloista oli suppean ulosoton mukaisia ja osa normaalissa ulosotossa. Uo-mies listasi koko sotkun ja teki turvaavan ulosmittauksen asunnosta, vaikka myyntitilanteessa uo:lle ei olisi jäänyt mitään jäljelle. Myyntihinta ei nykyisellä hintatasolla edes kata koko asuntovelkaa. Uo velkaa oli noin 40 000 €. Sain onneksi asian hoidettua lainalla pois. Uo-velkaa ei ole ja maksan lainaa pois nyt pienemmällä kk-erällä edullisemmin kuin ulosottoon. Eli kyllä uo aika helposti ehdottaa omaisuuden myyntiä ja tekee ainakin turvaavan ulosmittauksen. Itse olin vuoden ulosotossa ja sinä aikana maksoin ulosottoon 11 000 € (tästä tietysti vain osa lyhensi velkoja).
- oioi
Mulla n.12000e ulosottovelkaa. Osa on supeassa ulosotossa ja osa normaalissa... Kaikkien kohdalla ei lue mitä ovat...?!
Asunnosta velkaa vielä noin 60000e, minun osuus. Yhteensä n.120000e. Maksettu yhteensä noin 50000e, siis puolisoni kanssa.
Uo velat minun.
Ulosotossa olen ollut joulukuusta 2010 ja talolle tehtiin turvaava ulosmittaus kaksi vuotta sitten... silloin uo:ssa oli n.22000e.
Palkastani mennyt noin 500-700e/kk. Nyt olen äitiyslomalla ja menee näin tietysti vähän vähemmän... Vakituinen työ. Töihin menen kesällä 2015...
ei kai tilanteeni aivan toivoton vaikka toivoton onkin... :( - Anonyymi
Siis mitä noin suunilleen ottaen ulosmitataan NORMAALISSA ULOSOTOSSA? Asunto sekä autot (joita en omista, ei ole minulla, olen vuokralla) jne, VAI myös kodinelektroniikka kuten oma läppäri, älypuhelin jne? Entä perushuonekalut kuten jenkkisänky jne? Mitä kannattaa sanoa ulosotto miehelle? Kannattaako sille soittaa? Voiko ne vaatia muuttamaan halvempaan vuokra-asuntoon (ei ole täällä saatavilla, nykyinen vuokra-asuntoni on 550 euroa /kk)? Tuleeko ne tarkastamaan asuntoni että onko kodinelektroniikkaa kuten läppäri jne?
Kertokaa joku. PLEASE!!!
N-77- Anonyymi
Voiko ne ulosmitata pyykin pesukoneen?
N-77 - Anonyymi
No ei mitään kodin roinaa ulosmitata, eikä kukaan tule sun kotia tarkastamaan. Ei ulosottoa myöskään kiinnosta sun vuokran suuruus, se on ihan sun oma asia haluutko muuttaa halvempaan.
- Anonyymi
Niin paljon kiitoksia tiedosta. Alkoi jo ahdistamaan että mitä tapahtuu. Täällä ei tosiaan ole halvempia asuntoja, sitten on myös luottotieto merkinnät, olisi vaikeaa saada mitään. Käyn myös päivittäin auttamassa huonokuntoista ja -jalkaista äitiäni, joten minun on asuttava just täällä.
Tosin jossain sanottiin että jos UO epäilee omistavan esim. elektroniikkaa, voidaan tulla kotikäynnille. Ostin parivuotta sitten osamaksulla älypuhelimia ja läppäreitä, mutta myin ne silloin jo saadakseni rahaa. Rahat on käytetty aikoja sitten.
Toivon hyvää pääsiäistä ja kevättä kaikille!
N-77 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin paljon kiitoksia tiedosta. Alkoi jo ahdistamaan että mitä tapahtuu. Täällä ei tosiaan ole halvempia asuntoja, sitten on myös luottotieto merkinnät, olisi vaikeaa saada mitään. Käyn myös päivittäin auttamassa huonokuntoista ja -jalkaista äitiäni, joten minun on asuttava just täällä.
Tosin jossain sanottiin että jos UO epäilee omistavan esim. elektroniikkaa, voidaan tulla kotikäynnille. Ostin parivuotta sitten osamaksulla älypuhelimia ja läppäreitä, mutta myin ne silloin jo saadakseni rahaa. Rahat on käytetty aikoja sitten.
Toivon hyvää pääsiäistä ja kevättä kaikille!
N-77Ulosottovelallisten määrä kasvaa kasvamistaan, ehkä silloin jos on valtavat summat ulosotossa ja velallinen on työtön, tulevat jopa "kotikäynnille". Minulla päättyi vähän yli 2 kk sitten ulosotto. Koskaan eivät tulleet käymään. Kerran kävin siellä "kuulusteltavana" silloin kun ulosotto alkoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei mitään kodin roinaa ulosmitata, eikä kukaan tule sun kotia tarkastamaan. Ei ulosottoa myöskään kiinnosta sun vuokran suuruus, se on ihan sun oma asia haluutko muuttaa halvempaan.
Eikä mitään omaisuuttakaan viedä jos kyse on suppeasta ulosotosta loska niitä saa ulosmitata vain tulousta.
- Anonyymi
Sitten on myös väärä ulosotto.
Valitin kerran ulosottomiehen toimista ja sain rahani takaisin.
Ei näkynyt sitä ulosottomiestä enää koskaan.- Anonyymi
Haluatko kertoa millä tavalla ulosottosi oli väärä?
N-77 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluatko kertoa millä tavalla ulosottosi oli väärä?
N-77Eivät huomioineet elämäntilannettani, sairaus ja työttömyys.
Eivät antaneet ensin vapaakuukautta. Mutta sain sen sitten jälkikäteen.
Ulosoton määrää myös vähennettiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät huomioineet elämäntilannettani, sairaus ja työttömyys.
Eivät antaneet ensin vapaakuukautta. Mutta sain sen sitten jälkikäteen.
Ulosoton määrää myös vähennettiin.Ikävä kuulla...
N-77
- Anonyymi
Huvittaako selitykset väkivallasta yleensä?
- Anonyymi
Oliko ulosotto henkilökunta väkivaltainen?!! No huh huh...
- Anonyymi
Lähettääkö uo moottoripyärä jengin perimään saataviansa ? ! No huh sentään..
- Anonyymi
Kiukkuisia.
- Anonyymi
Sitten on tämä ulosottomiehen oma tulkinta. Uomies tulkitsee lakia oman edun mukaisesti. Hyvä veli käytäntö toimii oikeusistuimeen, tiettyihin velkojiin ja lähipiiri saa huutokaupoista pilkkahintaan tarvitsemansa.
- Anonyymi
No just joo...
Onneksi ei ole muuta jäljellä kuin kodin perusroinaa, sekä oma läppäri älypuhelin, joita ei kai oteta sitten.
N-77 - Anonyymi
Jos omistaa arvokkaita tauluja yms ne voidaan viedä ja ehkä arvokkaat korut/kellot.
- Anonyymi
Eipä ole taidetta eikä korujakaan.
N-77
- Anonyymi
Ei ne kotiin tuppaa kyttään jos saavat jotain palkasta tai kuten minulla sairaseläkkeestä. Jos taasen eivät mistään saa revittyä mitään käyvät kyllä silloin yllätysvierailulla katsomassa onko kotona tonnien arvoisia 54" televisioita tai vastaavaa kallista electroniikkaa. Kaverilta meni rakenneltu pelikone johon se oli käyttänyt lähes 8000€ ja ihan ulosoton suojaosuudesta säästettyjä rahoja.
Ennen ne sai viedä jopa sängytkin 1970 luvulla.Nykyisin jopa 500€ autot viety niiltä jotka ei työmatkoihin sitä tarvitse eikä mitään muuten ole saatu. Autolla ei ole lain suomaa oikeutta ei kuulu kodin perusirtaimistoon ja riippuu ulosotosta kuinka tiukka se on.- Anonyymi
Ja ihan höpöjuttuja taas, uo ei käy enää kotona tänä päivänä ellei tosissaan ole tiedosssa arvokasta omaisuutta, mikään tietokone ei sitä ole, puhumattakaan 500e auton romu. Johan sen auton huutokaupan kulut on tuplasti tuon 500
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ihan höpöjuttuja taas, uo ei käy enää kotona tänä päivänä ellei tosissaan ole tiedosssa arvokasta omaisuutta, mikään tietokone ei sitä ole, puhumattakaan 500e auton romu. Johan sen auton huutokaupan kulut on tuplasti tuon 500
Eikös se just noussut tuo "autonromujen" ulosottoraha 4000:een euroon?
Siksi minäkin ostin varmuuden vuoksi 3500 euron romun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No juurihan tuossa keskustelimmekin, että ns. normitilanteessa ei uo tee kotitarkastusta, mutta joskus se on hyvinkin todennäköistä. Jos maksaa uo:lle palkasta/eläkkeestä kuukausittain saapi todennäköisesti olla rauhassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No juurihan tuossa keskustelimmekin, että ns. normitilanteessa ei uo tee kotitarkastusta, mutta joskus se on hyvinkin todennäköistä. Jos maksaa uo:lle palkasta/eläkkeestä kuukausittain saapi todennäköisesti olla rauhassa.
No siis velkaa pitää siinä tapauksessa olle kymmeniä tuhansia ellei satoja, ja siihen pitää olla päälle vielä vahva epäils velallisen epärehellisyydestä. Suusrin osa, elli jopa kaikki palstan lukijat ovat tavallisia velallisia eikämitään talousrikollisia joten ihan turha laittaa edesmitään tuollaisia pelotteluita, mutta tuleepahan nämä nyt selväksi tämänkin kautta.
Eli lyhyesti vielä niille joita askarruttaa... ULOSOTTOMIES EI TULE KOTIIN nykyään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siis velkaa pitää siinä tapauksessa olle kymmeniä tuhansia ellei satoja, ja siihen pitää olla päälle vielä vahva epäils velallisen epärehellisyydestä. Suusrin osa, elli jopa kaikki palstan lukijat ovat tavallisia velallisia eikämitään talousrikollisia joten ihan turha laittaa edesmitään tuollaisia pelotteluita, mutta tuleepahan nämä nyt selväksi tämänkin kautta.
Eli lyhyesti vielä niille joita askarruttaa... ULOSOTTOMIES EI TULE KOTIIN nykyään.Joo no kyllä se uo mies hyvinkin voi tulla kotikäynnille niinkuin tuossa edellä yx kertoi että kaveriltaan uo.mies oli vienyt arvokkaan pelikoneen ! Riippuu myös ehkä? uo-miehestä, miten virkaintoinen on. Ja onhan heillä peruspalkan lisäksi provikka ! Joten kaikki pitää tietysti rahanarvoinen saada velalliselta vaihdettua rahaksi !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo no kyllä se uo mies hyvinkin voi tulla kotikäynnille niinkuin tuossa edellä yx kertoi että kaveriltaan uo.mies oli vienyt arvokkaan pelikoneen ! Riippuu myös ehkä? uo-miehestä, miten virkaintoinen on. Ja onhan heillä peruspalkan lisäksi provikka ! Joten kaikki pitää tietysti rahanarvoinen saada velalliselta vaihdettua rahaksi !
Uo sai varmaan jostain tietoa että siellä arvokas pelikone. ....
- Anonyymi
Minulla on isoja koiria vartijoina. Mitenkähän UO suhtautuu?
Sisään ei pääse, ei portillekaan. Ei tänne pääse kukaan muu kuin itse vaan.- Anonyymi
Ihan asiallisesti suhtautuu, UO:lla on mukana poliisi antamassa virka-apua joten koirasi saa sen mukaisen käsittelyn.
- Anonyymi
En kyllä usko ollenkaan että kotiin tupsahtavat ilmoittamatta. Omat velkani maksan sitten kun pystyn realisoimaan kiinteän omaisuuden, joten ei ole järkeen käyvää tehdä kotitarkastusta noin vain. Miksi uo-viranomaisella on provikkapalkka??? Mikä prosentti tuloksesta. tietääkö kukaan?
Ihmettelin, kun karhukirje tuli luottoyhtiöstä ja velan perintä on Nordean toimeksianto. Eli oma tilipankkini onkin perintäfirma? Johan on toimintaa. - Anonyymi
Kihlakunnanulosottomies saa kiinteän palkkansa lisäksi perimispalkkioita, jotka määräytyvät velalliselta perityn summan mukaan. Alin perimispalkkio on 1,48 euroa ja korkein 29,85 suoritukselta.
- Anonyymi
Niin ja veronmaksajille tämä sopii hyvin kun eivät vastustakaan. Saako muut valtion virkamiehet provisiot, ennen sai vaan myyntityötä tekevät..
- Anonyymi
Soitin UO:hon. Puhelimessa tehtiin rutiini kysely /selvitys varallisuudestani (tai oikeammin sanottuna varattomuudestani). Kysymykset esim: Onko autoa, onko osallisuutta kuolinpesään. Ei ole varallisuutta, eikä niillä todellakaan olisi edes aikaa tulla ihmisten koteihin, velallisia on hurja määrä suomessa. Se oli siinä :)
N-77- Anonyymi
UO mies sanoi että on ihan hyvä soitella sinnepäin aika ajoin että voidaan puhua tilannekatsaus, ja että pysytään ajantasalla asioissa ja tiedoissani. Kovin oli kiireinen.
N-77
- Anonyymi
Onkohan käytännöt samoina pysyneet kuin ennenkin?
N-77 - Anonyymi
Samat ne on kuin ennenkin. Ei tule kukaan kotiin tarkastusta tekemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926436Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652019- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141235Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521009Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962