Sinkkuna ei saa isompaa vuokra-asuntoa vai...?

clios

Olen vähän aikaa miettinyt muuttamista isompaan asuntoon, eli asumani kerrostalon reuna-asuntoon, joka on hiljaisempi. Rappukäytäväriivissä asuntoja on 4, sisällä kaksi pienempää (kuten minun oma) ja reunalla kaksi isompaa, joissa tavallisesti asuvat lapsiperheet (meteliä siis tulee, varsinkin askeläänet kantautuvat tosi helposti seinän läpi ja naapurit tietysti eivät ota mitään palautetta siitä). Kävin tänään vuokrataloyhtiön toimistossa ja kerroin asiasta, mutta sain tylyn vastauksen, etten sinkkuna noin isoa asuntoa saisi, koska ne on tarkotettuja nimenomaan perheille. Onko se ihan laillista? Onko kukaan Teistä törmännyt samanlaiseen tilanteeseen? Ajattelin, että ongelmaksi muodostuu vain korkeampi vuokra (ja lämmityskulut) sekä odotusaika, mutta en odottanut, että sinkkuna oleminen ratkaisee...

4

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei vaikeaa

      Kun kyseessä ilmiselvästi on joku kunnallinen, kaupungin tms. vuokrataloyhtiö ja asuntoihin on tulijoita pilvin pimein, niin onhan se ihan selvää että isoa asuntoa ei anneta vain yhdelle ihmiselle. Sehän olisi älytöntä tuhlausta.

      Jos haluat isomman asunnon niin vuokraa se vapailta markkinoilta. Ihan takuulla saat ilman mitään ongelmia vaikka 100 m2:n asunnon ihan itsellesi. Tosin vuokrankin maksat sitten tietysti ihan itse.

    • loiset tunkioon

      > sinkkuna oleminen ratkaisee...

      Eihei, ratkaisevaa on, että olet muiden rahoilla loisiva sossunalätti.

      Mene töihin, niin saat vuokrata 200 m² asunon, jos halua ja jos rahasi moiseen riittävät.

    • Stadilainen

      Taitaa olla niin, että jos vuokratalo on arava- tai korkotukirahoitteinen, niin kuin kuntien vuokratalot ovat, niin laki määrää, että yksin asuva henkilö voi saada korkeintaan kaksion. Lapseton pariskunta voi saada jo isomman asunnon kuin kaksion.

    • Vapaa valinta.....

      Saat vaikka 500 nelöisen asunnon, jos haluat.

      Mutta siis vapailta markkinoilta.

      Sosialisessa asumisessa käytetään tarveharkintaa. Ja hyvä niin, koska muuta maksavat sinun asumisesi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe