Joonatanin siskolle nimi!

Neelian

Joonatanin pikkusiskolle on nimi hakusessa, ja nimiapua kaivattaisiin! Tuntuu hankalalta löytää kaunis tytönnimi, joka myös sointuisi Joonatanin nimen kanssa.

Hankaluuksia tuottaa se, että itseäni miellyttävät tytönnimet ovat lyhyitä, ja aivan eri tyyliä Joonatanin kanssa (mm. Aava, Hilla, Saaga, Mila). En pidä J-alkuisista tytönnimistä, eli ne ovat poissa laskuista. En haluaisi nimen olevan myöskään massanimi/muuten kovin yleinen. Oliviat, Sofiat, Stellat ym. eivät miellytä. Löytyisikö teiltä ehdotuksia?

24

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mabhghhhh

      Linnea, Anniina, Maleena, Moona, Selina, Senni, Enni, Lilian, Anelma, Sohvi, Sonja, Pihla

    • suhinaa

      Alina, Kaisla, Noomi, Leni, Lilja, Sesilia, Seela

    • 882

      Ninni, Emmi, Elisa, Henni, Meiju, Minja, Matleena, Matilda, Selja, Vilja, Minttu, Vilhelmiina, Marianna, Emmiina

    • Paris Hilton

      Horotar
      Kusirulli
      Löllykkä
      Peräpotriina
      Pimppariina
      Sonnikki
      Vaginaalia

      • Neelian

        Kiitos ehdotuksista! Mainituista tykkäsin näistä: Moona, Linnea, Alina, Kaisla, Seela, Matilda, Minttu ja Vilhelmiina. Kuitenkin olen vähän epävarma, sopivatko nuo kaikki tarpeeksi hyvin Joonatanin kanssa. Esim. Minttu on kiva ja pirteä nimi, mutta jotenkin Joonatan ja Minttu kuulostaa töksähtävältä.

        Lisäksi tuntuu, etten vieläkään ole löytänyt täydellistä tytönnimeä - monet nimet ovat kivoja, mutta mikään ei ole ylitse muiden.

        Itse olen pyöritellyt nimiä Saga/Saaga, Louna ja Iiris, mutta niidenkin suhteen olen vähän epävarma.


    • poula

      Saana
      Ilona
      Iines
      Sointu
      Aamu
      Tyyni
      Liina
      Elina
      Enne
      Vieno

    • vcb

      Minea, Milona, Neela, Mimosa, Kamilla, Mianna, Eveliina, Ellen, Anette, Annastiina, Hillamari, Monika, Aliisa

    • Isbe.

      Karoliina
      Aliisa
      Elviira
      Helmiina
      Viola
      Katariina
      Marissa
      Linnea
      Loviisa

      • Neelian

        Uusista ehdotuksista tykkään Aliisasta, Violasta ja Loviisasta. Loviisa noista ehkä parhaiten sopisi Joonatanin kanssa tyylillisesti ja pituudeltaan. Tuntuu, että pikkusiskonkin nimen tulisi ehkä olla pitkä, koska esim. Viola tuntuu liian lyhyeltä Joonataniin verrattuna, vaikka kiva nimi onkin.

        Joonatanin nimeen sain alunperin inspiraation Veljeni Leijonanmieli-kirjasta, ja lisäksi Joonatan oli mielestäni kaunis ja kohtuullisen harvinainen nimi - kuitenkin suomalaisen suuhun sopiva ja ei liian moderni. Suunnilleen samoilla kriteereillä yritän nyt siskonkin nimeä etsiä. Jostain nousi yhtäkkiä mieleen Amanda, ehkä se voisi olla yksi vaihtoehdoista :)


    • Täti

      Kannatan jo ehdotettuja Linneaa, Anelmaa ja Liliania. Myös Jasmin sopisi hyvin Joonatanin siskolle.

      Muutama ehdotus vielä:
      Helena, Lenita, Melina,
      Vanessa, Pauliina

    • Josefiina?

      Josefiina olisi ihana Joonatanin siskolla, harmi ettet pidä J-alkuisista tyttöjen nimistä?

    • pitkii-lyhyitä

      Melissa, Katriina, Ellanoora, Helmiina, Susanna, Mariella, Viljaana, Vellamo, Tuulia, Hannaleena, Seelia (Juliaana, Julianna)

      Lotta, Peppi, Miina, Ninni, Saimi

    • ...

      Ehdotan nimeä Emilia. Perustelut pehmeä nimi kuten Joonatan ja kun olit miettinyt nimeä Mila, niin se kävisi lempinemestä.

    • herrtttaai

      Elviira
      Maaria
      Eerika
      Annika
      Valeria
      Isabella
      Adalmiina

      • Neelian

        Uusista ehdotuksista Adalmiina miellyttää eniten :) Se on kaunis, kävisi pituutensa puolesta ja Joonatanin tavoin olisi myös "satunimi".

        Muitakin hyviä ehdotuksia on ollut, mutta ne eivät jotenki, vain tunnu "omalta".


      • ...
        Neelian kirjoitti:

        Uusista ehdotuksista Adalmiina miellyttää eniten :) Se on kaunis, kävisi pituutensa puolesta ja Joonatanin tavoin olisi myös "satunimi".

        Muitakin hyviä ehdotuksia on ollut, mutta ne eivät jotenki, vain tunnu "omalta".

        Hei, Adalmiina aivan ihana ja sopii hienosti Joonatanin veljelle. Seuraavalle siskolle sitten sopisi esm. Eleonoora :)


    • Nimiä..

      Aava, Hilla, Saaga, Mila

      Aurora, Adele, Aamu, Amina, Amanda, Adina, Amilla, Amelie, Elissa, Elisa, Evita, Elina, Elena, Helinä, Minea, Milena, Minniina, Malena, Malla, Malva, Sinella, Sabina, Selina.

      • Sit nämä

        Adalmiina kaunis
        Auroora / Aurora myös prinsessanimi
        Illusia, Isabella, Jasmiina muita kirjallisia...


    • Jotaiinn

      Aurora
      Eleonora
      Alina
      Lauriina
      Eveliina
      Anniina
      Jannika
      Annastiina
      Matleena
      Julianna
      Jasmine

    • Joanna?

      Joanna?

    • Anu S. Tappi

      Pillujessica

    • josiskolle

      Joonatan ja

      Amanda (tykkään myös)
      Annina
      Adaliina
      Annette
      Katerina
      Paulina
      Emmalotta (Emmilotta)
      Lotta, Lotte
      Lindamaria
      Linda
      Matilda
      Madlena

    • manhaaa

      Kassandra, Vanessa, Karoliina, Katriina, Kaarina, Tuulikki, Ulriikka, Mirjami, Marianne, Marjaana

    • NimiTäti

      Kannatan Adalmina. Kaunis nimipari Joonatan & Adalmiina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe