Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Alicante vai Torrevieja?

Kaunista lämpöä

Työt taakse jäi ja otsikon seuduille menen katsomaan kumpaan seutuun tykästyy. Kiitos vinkeistä kaikenlaisista olen kiinnostunut. Ensin majoitusvinkit,lennot jne.Kiitos paljon,jos viittit helppiä.

9

838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiittäen etukäteen

      Ihan sitä samaa kyselemme mekin Aluksi voisimme asua vuokralla kuukauden, ehkä parikin, jolloin voisimme muodostaa oman mielipiteemme, mutta aina paikalla jo ennenstään asujien mielipiteellä, tottakai on vaikutusta. Myös, että mistä kannattaa vuokrata, halpa käy hyvin, ja mistä ostaa omaksi ja kannattaako yleensä ostaa?. Näihin kaikkiin olisi mukava saada vastauksia.

    • Jussipussi

      Esim: Easymatkat järjestää niin halpoja lomalentoja, että minä kävisin ensin vakka itse tutustumassa paikkoihin ja sitten netistä löytyy halpoja lentoja kun vaan googlettaa reitin mistä haluaa lähteä ja mihin. Espanjassa vuokra-asuntojen hinnoissa on suuri hintahaitari, riippuu tietysti asunnon koosta ja kunnosta sekä sijainnista. Tulin pari päivää sitten Alicantesta ja siellä pisti "silmään" että asuntoja kyllä on vuokrattavana ja varsinkin myytävänä. Parvekkeilla on isoja kylttejä missä lukee "vuokrattavana" tai "myytävänä" ja puhelinnumero on vieressä. Ei mitään ongelmaa ainakaan vuokraamisessa mutta kieli olisi hyvä olla hanskassa ainakin englanti.
      Minä en asuntoa omaksi ostaisi, koska jos on espanjassa esim vain puolet vuodesta, olisin mielelläni seuraavana vuonna jossain muussa paikassa ja joskus kai sitä asunnon haluaa myydä jos oman omistaa ja ainakin tällä hetkellä myynti voi olla vaikeaa, näin joku paikallinen veikkasi kun hänen kanssaan asiasta keskustelin. Lisäksi voi laskea montako vuotta vuokraa asunnon sillä hintaa mitä omasta saisi maksaa. Veikkaisin 20 - 40 vuotta jos asuu vain puolet vuodesta ko. massa. Siis asuntojen hinnoista en osaa antaa muuta vinkkiä, kuin että rantamaisemissa näytti olevan suomen hinnoissa mutta tosiaan, asuntoja on hyvin monen laisia ja monen tasoisia. Alicantesta vielä sen verran, että korkeuserot oli suuria, portaita ja mäkiä oli runsaasti, että se paikka ei ole vanhuksille eikä huonojalkaisille.

      • terv. me eläkeläiset

        Kiitos kattavasta vastauksesta. Kysysisin vielä, onko meri puhdasta? siis ettei siellä lillu mitään moskaa, joka tulee viemäristä? Onko siitä kokemusta?


      • ne eläkeläiset

        Jäi vielä kysymättä, näkyykö Suomen telkkari?


      • Jussipussi
        ne eläkeläiset kirjoitti:

        Jäi vielä kysymättä, näkyykö Suomen telkkari?

        Meri oli yllättävän puhdas. Ei juurikaan minkään verran roskaa. Se mikä oli niin lähinnä pohjasta irronnutta merilevää.
        Suomen telkkarikanavia en edes yrittänyt hakea mutta kylläkai ne ainakin netin kautta näkyy.


      • ne eläkel.....
        Jussipussi kirjoitti:

        Meri oli yllättävän puhdas. Ei juurikaan minkään verran roskaa. Se mikä oli niin lähinnä pohjasta irronnutta merilevää.
        Suomen telkkarikanavia en edes yrittänyt hakea mutta kylläkai ne ainakin netin kautta näkyy.

        Kiitos.


    • Olen asunut täällä Torreviejassa nyt kolme talvea,neljäs menossa.Asunnon sijainnilla on merkitystä,jos ei ole autoa käytössä.itselle tärkeitä kriteereitä oli ruokakaupan läheisyys,bussien kulku ja se et muitakin asuu samassa talossa,on yksinasuvalle turvallisuuskysymys.harrastusmahdollisuuksia on Torreviejassa paljon,suomi-seura toimii aktiivisesti ja sieltä löytyy monenlaista tietoa.Myös facbookissa ryhmä torrevieja .fi,Alicantesta en tiedä kun en ole asunut siellä.Ilmasto on terveellinen ja mikä tietysti parasta kun pääsee liikkumaan koko talven.Merivesi on puhdasta ja uima-altaissa voi tietysti uida jos taloyhtiössä sellainen on avoinna talvella.Omasta puolestani voin suositella paikkaa,mut parasta tulla itse tutustuun,meillä kun kaikilla on omat toiveet ja vaatimukset niin elämisen kuin asumisenkin suhteen.

      • jussipussi

        Näin se on, parasta käydä itse tutustumassa ihan rauhassa paikkoihin.


      • Orihuela Costa 58
        jussipussi kirjoitti:

        Näin se on, parasta käydä itse tutustumassa ihan rauhassa paikkoihin.

        Espanjassa kaikki toimii kuin Suomessa, asunnot ja asuminen on halpaa. Torreviejassa on uudehko suuri sairaala, josta palveluita saa eurooppalaisella kelakortilla, jonka saat Suomen Kelasta.
        Espanjan taitoisia Suomalaisia löytyy helposti lähes kaikista palveluista, lakimiehistä lääkäriin. Pankki toimii Suomen kielellä johtajasta asti ja Espanjassa osataan palvella asiakasta. Maa on käynyt läpi kovan säästökuurin, joka laittaa yrittäjän nöyräksi. Kanarialta tuttu huuto "Suomi kapitalisi" ei kuulu Torreviejan kaduilla.
        Nyt kannattaa ostaa asunto Espanjasta jos kiinnostusta on, hinnat ovat jo nousussa. Tällä hetkellä hintataso on noin puolet Suomen hinnoista asunnoissa ja ruoka ainakin kaupassa 20 prosenttia halvempaa.
        Julkinen liikenne on vaatimatonta ja omalla autolla liikkuminen onkin suosittua. Kymppitonnilla saa jo aivan uuden auton, mutta parilla tonnilla jo aivan käypiä pelejä. Muutama lommo kyljessä kun ei Espanjassa haittaa.
        Itse asustelen Orihuela costassa Torreviejan lähellä residencissä, jossa pari uima-allasta ympäri vuoden käytössä. Yhtiövastike on noin viisikymppiä kuukaudessa, sähkö Suomen hinnassa, vesi hieman halvempaa.
        Tammi Helmikuu on epävakaista, usein tuulista, mutta joukkoon mahtuu myös Suomen kesäpäiviin verrattavia aikoja. Maaliskuussa lämpiää kunnolla ja kevät on hienoa aikaa.
        Golfin pelaajille Alicanten ympäristössä riittä kenttiä käyttöön ympäri vuoden. Pyöräily ja patikointi vuoristossa luo kuntoa. Kiinakaupoissakin kunto lisääntyy niitä Orihuelassakin on varmaan 10 kpl ja todella suuria, tavaraa täynnä.
        Tervetuloa vaan tänne palmujen keskelle, ei ole liukasta, eikä lumitöitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe