Haluan kuulla kokemuksia naisilta jotka ovat onnistuneet adoptoimaan lapsen yksin, sinkkuna, joilla ei ollut miestä mukana siinä prosessissa. Miten toimit, ja miten onnistuit?
Mitkä tahot antavat sinkkunaisen adoptoida yksin, mitkä ei, mitkä tahot laittavat jonon hännille, missä maksaa, missä ei?
Tukeeko valtio samoin kuin aviopareja?
Esim. Madonna ja Angelina Jolie adoptoivat lapsia ollessaan yksinäisiä naisia, joten kansainvälisesti ainakin onnistuu, miten suomessa/suomesta tai suomessa/ulkomailta?
ps. miestä ei kertakaikkiaan tähän hätään ole löytynyt, jos joku ihmettelee sitä.
Yksin adoptoiminen
1
135
Vastaukset
- adop
Kannattaa katsoa palvelunantajien Pelastakaa Lapsien, Interpedian ja Helsingin kaupungin sosiaalitoimen sivuja. Sieltä löytyy tietoja myös yksinhakijoille, ja jokaisella kontaktimaalla on omat kriteerinsä hakijoille. Jotkut maat hyväksyvät yksinhakijoita, jotkut eivät. Suomesta käsittääkseni ei saa edes kaikki jonossa olevat pariskunnatkaan lasta.
Kaikkien maiden kohdalla joutuu maksamaan kulukorvaukset, ja nekin vaihtelevat maiden mukaan. Kelasta saa ihan samat korvaukset, kun pariskunnatkin.
Itse olen saanut yksin lapsen kansainvälisen adoption kautta, ja kannattaa varautua useamman vuoden prosessiin. Näin jälkikäteen ne pitkät vuodet onneksi unohtuu :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328497Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4365224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72083Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68696Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.32693- 42661
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627