moniko täällä käyttää BARF:ia? millä menestyksellä? onko mitään ongelmia ollut? minä kun haluaisin ruokkia koiraani mahdollisimman oikein, niin pitää tästä barffistakin puristaa kaikki tärkeä tieto ulos.
barffista
5
521
Vastaukset
- sen verran
ettei kokemusta barffin suhteen ole, mutta ohessa linkki josta voisi saada jotain tietoahttp://www.koirakopla.com/barfruokinta.htm
- Lare
Olen siirtynyt ruokkimaan koirani staffi 1v ja rottis 11 v. barff-ruokaavaliolla. Ero on suunnaton. Vanhus on piristynyt ja on kuin nuoret tytöt. Nuoremmalla ruoka-aineallergiaa, jonka olen saanut barffilla kuriin. Tällä kokemuksella en enään koskaa ruoki koiriani telollisella koiranruoalla. Hintakaan ei ole este, nimittäin barf-ruokinta on suurinpiirtein saman hintaista kuin teollinenkin ruoka. Katso kuitenkin että sinulla on pakastimessa tilaa, koska ruoat vievät sieltä suuren tilan. Itse aion ostaa toisen pakastimen pelkästään koirien ruokia varten. Netistä löytyy tietoa barffista kun laitat googleen hakusanaksi barf.
- seropi
Onkohan se sittenkään niin hyvä idea ruokkia koiraa raa'alla lihalla, kun niissä on salmonellaan. En kyllä antais olla semmosen koiran lähellä lapsia...
- anita
kokeillaan nyt tuota luonnonmukaista ravintoa eli annetaan ruoka raakana.Saatiin tuoreita hirvenluita joita nyt koirulit onnessaan jyrsii ja sen lisäksi puuroa,kasviksia,jauhelihaa ym.Olen kans ottanut selvää mitä tuolla barffauksella tarkoitetaan...Asutaan KennelRehun syntysijoilla joten ompi aika helppoa hankkia suoraan tehtaanmyymälästä *tarvittavat*ja sieltä myös sai oppaita koiran luonnonmukaiseen ravitsemukseen ja barffaukseen.Eli ei tartte edes olla iso pakastin kun voi hakea tarvittaessa ruokaa omaan tavalliseen pakkaseen...Saas ny kattoo kuinka alkaa mennä...
Jos jotain käsityksiä on pitänyt muuttaa entisestään mitä koiralle saa ja voi syöttää on tuo kananluitten anto...Vielä en ole kokeillut...Iskostunut niin syvälle tuo ettei saa antaa kananluita=)) - mums-mums
Barffiin voi myös siirtyä vähitellen kokeillen. Meillä syödään yrjölän puuroa (sovellettunakin) ja raakaa lihaa ja lihaisia luita ja soseutettuja vihanneksia hyvässä yhteisymmärryksessä vaikkei barffaus ehkä ole ihan puhdasoppista. Koira on tyytyväinen ja melkein liiankin energinen :). Täytyy vain muistaa vitamiinit ja kalkki, kun ne eivät tule ruoan mukana oikeissa suhteissä välttämättä.
Kananluut ovat niin pieniä ja helposti syötäviä, että niillä voi aloittaa luiden pureskelun. Onnea testaukselle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h292854Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321463
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958