Te-toimiston yhteydenotosta

yhteyttä

On täällä paljo kyselty, kun tiedoissa on päivämäärää ja mitään soittoa ei kuulu. Haeskelin kauan vanhoista sähköposteista ilmotusta, mikä mulle tuli. Eli

Hyvä asiakkaamme,
työ- ja elinkeinotoimiston (TE-toimiston) asiakastietoihisi on merkitty, että TE-toimisto ottaa sinuun yhteyttä tiettyyn päivämäärään mennessä. Valitettavasti TE-toimiston asiakaspalvelussa on tällä hetkellä ruuhkaa, mikä on aiheuttanut sen, että yhteydenottomme on viivästynyt. TE-toimiston yhteydenoton viivästyminen ei vaikuta työnhakusi voimassaoloon eikä mahdolliseen työttömyysetuuteesi.

Pyydämme sinua odottamaan rauhassa yhteydenottoamme. Soitamme 0295-alkuisesta numerosta, vastaathan puheluumme.

Mikäli sinulla on henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai sähköinen henkilökortti, pyydämme sinua tarkistamaan verkkopalvelumme www.te-palvelut.fi sähköisessä Oma asiointi -palvelussa oman tilanteesi ja työllistymissuunnitelmasi. Samalla voit kuitata työllistymissuunnitelmassa sovitut toimenpiteet.

Kannattaa kuitenkin tarkistaa samana päivänä tai viimestään seuraavana, onko te-toimisto laittanut uuden yhteydenottopäivän ja onko siellä omissa suunnitelmissa kuitattavaa asiaa eli se rasti ruutuun kyllä/ei.

Toivottavasti tästä ois apua niille, jotka pähkäilee soittoa, jota ei kuulu.

12

548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huijausta

Nokun ei ole puhelinta, eikä sähköiset sopimukset ole sitovia, pitää saada sovitut asiat kirjallisesti. Jos ei tule, niin mikään sopimus ei tule voimaan. Mites saan tietooni että mihin olen suostunut jos nään sen vaan sähköisessä muodossa, Sehän tarkoittaa sitä et työkkäri sanelee ehdot et mihin on suostuttava, kyseessä ei ole silloin sopimus

• 34534534

Lain mukaan vain kirjalliset sopimukset ja yhteydenotot ovat päteviä. Ihmisillä on lain takaama oikeus saada sopimukset ja päätökset aina kirjallisena. Eikä ole mikään pakko suostua sähköisesti tai puhelimella. Kaikki Suomen lain mukaan.

Itselläni kaikki asiointi hoituu TE-toimiston ja sossun kanssa aina vain ja ainoastaan kirjallisesti sekä kasvotusten.

• yhteyttä

Kyse oli siitä, että te-toimisto ei otakaan yhteyttä tiettyyn päivämäärään mennessä. Toiset on kytänny puhelinta, toiset postia ja täälläkin on kyselty sitä, että miksei sitä yhteydenottoa tapahdu. Itekki odottelin postista jotain kirjettä, muttei tullut. Tässä oli vaan kysymys siitä, että monet ei tiedä, työnhaun jatkuvan toistaseksi. Mulla siirty te- toimiston yhteydenottopäivä puolella vuodella eteenpäin. Ei sen kummemmasta ollut kyse ny tällä kertaa. Ja pystyyhän emailit tulostamaankin itelleen, jos haluaa varmistaa ja näyttää, että tällainen viesti on tullut.

• paas kattoen

Mulla on soittopäivä 29.9. Odottelen silloin klo 14:30 asti, sitten jos ei ole mitään kuulunut , lampsin TE-toimistoon klo 15.00.

• saapasdsd

Se on aivan turha tuo mikä mullakkin on omissa tiedoissa että te-toimisto ottaa yhteyttä tiettynä päivänä kun tosiaan työnhaku on voimassa ilman uusimisia. Itse kävin juuri kuntakoeilun infossa jossa asia selvitettiin että kutsu voi tulla milloin vain johonkin tilaisuuteen tms riippumatta mistään päivistä.

Tämäkin kuntakokeilu info kutsu oli pakollinen ja tuli "puun takaa" vaikka te-toimistopäivämäärä on ollut pitkän aikaa vasta marraskuussa. Pointti on kuitenkin se että itse ei tarvi mitään päivämäärää ressata rahojen takia. Ottavat yhteyttä tai eivät, niin ei katkea työnhaku.

• vai lukeeko?

Ja se ilmoitus omissa tiedoissa te-toimiston yhteydenottopäivästä tarkoittaa mitä todennäköisimmin sitä, että te-toimisto ottaa tietoteknisesti yhteyttä eli kirjaa uuden päivän sinne tiedostoihin. Henkilökohtaista yhteydenottoa ei siis ole tarkoituskaan tehdä!
        Eihän siellä lue, että te-toimistosta soitetaan!

• saapasdsd
        vai lukeeko? kirjoitti:

Ja se ilmoitus omissa tiedoissa te-toimiston yhteydenottopäivästä tarkoittaa mitä todennäköisimmin sitä, että te-toimisto ottaa tietoteknisesti yhteyttä eli kirjaa uuden päivän sinne tiedostoihin. Henkilökohtaista yhteydenottoa ei siis ole tarkoituskaan tehdä!
        Eihän siellä lue, että te-toimistosta soitetaan!

Sanasta sanaan mulla lukee omissa tiedoissa asionnin tilanne tekstin alla seuravaa:

Työnhakusi on voimassa
        TE-toimisto ottaa sinuun yhteyttä 25.11.2014

Vanhoja peruja ja ihan turhia nuo päivämäärät koska oikeasti se menee nyt niin että TE-toimisto ottaa yhteyttä milloin vain jos/kun heillä on jotain asiaa. Nyt kun on vielä tuommosia "hatusta vedettyjä" päivämääriä tuolla niin moni luulee ja stressaa että juuri silloin pitää jotain yhteydenottoa tapahtua tai muuten katkeaa työnhaku.

• soittovaan

Jos tuota emailia lukee, siinähän nro mistä soittavat jossain vaiheessa. Mikäli puhelinta ei oo eli ei saa te-toimisto kiinni sieltä kautta, pitää tarkistaa sieltä omilta sivuilta, onko muutoksia. Uskosin, että te-toimiston ollessa kyseessä pelkästään tietotekninen yhteydenotto tulee tuskin kyseeseen muutoin kuin ettei sitä puhelinta ole mihin soittaa.. :)

• automaattisiirto?

Mulla on yli vuoden työhaku voimassa kirjallisessa versiossa,
      sen tiedot näkyvät myös verkkopalvelussa, eli mistä ollaan sovittu. Hyvä näin.
      Omat asioi tiedossa lukee näin:
      Te- toimisto ottaa yhteyttä 31.10.14 mennessä. Siirrä päivää, tekninen siirto. työhaku sovittu toistaiseksi, mutta ura ei anna siirtää yli 6 kk päähän.

• Mammuli

Minähän laitoin TE-keskuksesta Aamulehteen mielipideosastolle nootin, Kas, Aamulehti otti asiakseen kokeilla, miten sieltä vastataan ja miten homma ylipäätään toimii. Kokosivunaukeama ja seuraavana päivänä juttu jatkui, kun TE-keskuksen päällikkö joutuikin selittämään, miksi palvelu ei toimiEttä kyllä Aamulehti toimi.

• Mammuli

No odotin aamusta ysistä 20 vaille neljään ja jouduin soittamaan, taas jonossa, minut unohdettu täysin. Että näin. Minut jo laitettu karenssille kun en , muka , asianmukaisesti ilmoittautunut. Olen laittanut Aamulehteen mielipiteen, he tekivätkin siitä oikein aukeaman jutun. Ja seuraavana päivänä toisenkin jutun,kun TE-Tantta selitti kuinka me muka ollaan niin tyhmiä, että soitetaan tarkistussoittoja. Tottahan pakko soittaa kun "oma asiointi"-sivut ei pelitä.

• neuvoa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3412
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2887
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2589
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe