Otin käyttöön juuri kannettavan HP pavilion zv5000 ja tunnin näpyttelyn jälkeen jo silmät väsyy ja punoittaa hitosti. Mikä vikana kun en pöytäkoneella ikinä ole saanut silmiä tähän kuntoon 5 tunninkaan työn aikana ? Mikä neuvoksi ?
Silmät väsyy...
5
878
Vastaukset
- örp
Kato paljo sulla on näytönhertzit.
työpöytä hiiren toisella ja Ominaisuudet --> Asetukset --> Lisäasetukset --> Näyttölaite ja sitte laita isoimmalle
60hz se kuva väpättää sillain tyhmästi ja oon huomannu että tulee aika kipeeksi pää ku sitä kattoo vähä aikaa- Repe Ruutikallo
Tft-näytöissä hersit ovat oletuksena oikein eikä kuva väpätä. En saata uskoa että kysyjä käyttäisi kuvaputkea...
Älä pidä näyttöä liian kirkkaalla. Säädä huoneen valaistus kuntoon, eli riittävän kirkkaaksi. Poista valojen aiheuttamat heijastukset näytölle siirtämällä joko valot tai kone toiseen asentoon. Katso välillä muuallekin kuin näyttöön. Joskus silmien normaali räpyttelytahti hidastuu itse asiaa tiedostamatta huomattavasti näyttöpäätetyöskentelyssä, joka kuivattaa ja rasittaa silmiä huomattavasti. Totuttaudu siis räpyttelemään normaalisti.
- Testbrain
Oletko aiemmin käyttänyt CRT eli putkinäyttöjä pöytäkoneella?
Aluksi ajattelin, että kannettavassasi on pieni näyttö suurella resoluutiolla, mutta se näyttäisi pikaisen "tutkimuksen" jälkeen olevan kunnossa. Pahassa tapauksessa kuulut siihen marginaaliryhmään joka saa "päänsärkyä" littunäytöistä. Tämä on kyllä niin harvinaista, ettei tällaista ongelmaa liene virallisesti olemassakaan. - Surfer
Siis olen käyttänyt pöytäkonetta normaali putkinäytöllä jo 7 vuotta ilman ongelmia. Ongelma tuli vasta eilen kun ostin kannettavan. Nytkin tuntuu, että päätä alkaa särkeä jo 10 minuutin jälkeen.
60 hz on ainoa valintamahdollisuus ja näyttöalue on 1280 x 800 koska tää on laajakuva.
Ei auta noi kirkkaussäädöt asiaan. Tää näyttö on ihan idioottimainen. Kun katsoo sitä pikkusen väärästä kulmasta niin menee ihan sumeeksi. Ei tainnut olla oikea vaihtaa kannettava pöytäkoneen tilalle. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat281690- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511