tet-harjoittelut

äiti'''''''''

voi ei!eihän niitä paikkoja löydy edes.toinen esim:lapsi on menossa ihan toiselle alalle kuin kauppaan pullokoneen tyhjentämiseen.niin tuli hölmösti ilmaistua,mutta tettiläisiä kohdellaan monessa paikassa ilmais-orja työntekijöinä:vie roskia/raataa enemmän kuin palkalliset!jne.itse olen töissä joissa tettiläisiä käytetään.nyt on oma lapsi etsimässä tet.paikkaa.

6

898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsenlikkana

Niin, onhan se ihan hyvä toisaalta, että koululaisia totutetaan työelämään, mutta onko siitä oikeasti mitään apua. Ehkä tet -jakso pitäisi poistaa peruskoululaisilta ja siirtää ammatillisen koulun oppijaksoon.

Omalle työpaikalleni isoon marketiin en enää toivoisi yhtäkään tettiläistä, koska niin monet kerrat on käynyt niin, että siinä menee oma työaika kokonaan tämän koululaisen paimentamiseen. Vaikka neuvot, sitä ei kuunnella, sitten tehdään väärin, korjataan ja taas uudestaan sama. Livahdetaan tupakalle, peliautomaateille yms., eli ihan oikeasti tet -harjoittelusta ei ole hyötyä kenellekään. Koululainen itse saattaa saada täysin virheellisen kuvan työelämästä.

Mitä tulee ilmais-orjatyöhön, eihän tet-harjoittelijalle edes voida antaa kovin vastuullista työtä. Kyllä se kaupassa valitettavasti on tavaran purkua ja "romujen", kuten pullojen keruuta yms.

• äiti ja töissä.

hei.totta moni tettiläinen on näitä vahdittavia teinejä....mutta ne jotka kovasti yrittää niin on sääli laittaa(roskakuskeiksi-pullokoneelle.ei kovin rikastuttavaa-opettavaista.ja tet jaksot tulisikin olla mielestäni vain viikon ja kahdessa eri paikassa.tettiläiset harvoin huolitaan kovin hyviin paikkoihin ja kokemuksesta tiedän että joissakin paikoissa laitetaan orjan lailla raatamaan.

• sama äiti.

tämä ei ole mitään syrjintä tms.mutta työpaikallamme on ollut muutamia somaleita harjoittelemassa,ja se on ollut todella raskasta meille(kouluttajille)ei kuuntele,inttää,tulee milloin tulee,jos tulee jne.olen itse miettinyt että kuitenkin ehkä heidän kannattaisi pyrkiä antamaan parempaa kuvaa itsestään,nyt nämä 5 somalinuorta sai aikaan sen ettei oteta.sääli niitä yrittelijöitä kohtaan,sillä meillä oli kyllä todella hyvä ja reipas yksi somali poika.

• ida

En voi uskoa, että kaikki tet-harjoittelijat ovat noin vastuuntunnottomia ja lapsellisia kuin omalle kohdallesi osuneet. Minulla on hyvät muistot omilta tet-ajoiltani.

Olin terveyskeskuksessa osastolla, jossa lähes kaikki potilaat olivat iäkkäitä vanhuksia. Tuli vähän erilaista perspektiiviä elämään, kun läheltä näki, mitä hoitajien työhön kuuluu ja millaista vanhusten elämä siellä on. Meistä harjoittelijoista kyllä tykättiin, ja saimme tehtäviä hoitaaksemme, eikä työntekijöiden tarvinnut vieressä vahtia.

Toinen tet-harjoittelupaikkani oli entisellä ala-asteellani, pienellä kyläkoululla. Sain runsaasti vastuuta, pidin itsenäisesti jopa oppitunteja (opettajan ohjeiden mukaan). Viihdyin loistavasti ja tuntui hyvältä, että minuun luotettiin ja annettiin vastuuta.

Olisi sääli, jos tet-jakso poistettaisiin, sillä tet on opettavainen kokemus ainakin niille, jotka suhteutuvat siihen vakavasti ja mielenkiinnolla.

• deffe
        ida kirjoitti:

En voi uskoa, että kaikki tet-harjoittelijat ovat noin vastuuntunnottomia ja lapsellisia kuin omalle kohdallesi osuneet. Minulla on hyvät muistot omilta tet-ajoiltani.

Olin terveyskeskuksessa osastolla, jossa lähes kaikki potilaat olivat iäkkäitä vanhuksia. Tuli vähän erilaista perspektiiviä elämään, kun läheltä näki, mitä hoitajien työhön kuuluu ja millaista vanhusten elämä siellä on. Meistä harjoittelijoista kyllä tykättiin, ja saimme tehtäviä hoitaaksemme, eikä työntekijöiden tarvinnut vieressä vahtia.

Toinen tet-harjoittelupaikkani oli entisellä ala-asteellani, pienellä kyläkoululla. Sain runsaasti vastuuta, pidin itsenäisesti jopa oppitunteja (opettajan ohjeiden mukaan). Viihdyin loistavasti ja tuntui hyvältä, että minuun luotettiin ja annettiin vastuuta.

Olisi sääli, jos tet-jakso poistettaisiin, sillä tet on opettavainen kokemus ainakin niille, jotka suhteutuvat siihen vakavasti ja mielenkiinnolla.

taidat sekoittaa työelämään tutustumisen ja työharjoittelun keskenään.
        "pidin itsenäisesti jopa oppitunteja"
        tuskinnpa vain ylä-asteelaiset pitää mitään oppitunteja.

• näin meillä
        deffe kirjoitti:

taidat sekoittaa työelämään tutustumisen ja työharjoittelun keskenään.
        "pidin itsenäisesti jopa oppitunteja"
        tuskinnpa vain ylä-asteelaiset pitää mitään oppitunteja.

kyllä voivat pitää (ohjauksessa)

Minä olin aikanani kahvilaravintolassa ja sai siellä kyllä "raataakin", mutta pidin työstä, joten ei se haitannut :)
        Kivempaa tet-paikassa on tehdä edes niitä ns. paskahommia kuin olla koko jakso toimettomana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5140
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      124
      1643
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1479
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1406
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1205
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1110
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      999
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      827
    10. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      16
      827
    Aihe