Meidän hyväkuntoinen kissamme oksentelee melko usein ja se on alkanut huolestuttaa. Kissa syö ja käyttäytyy normaalisti ja madotuskin on kunnossa. Onko syytä huolestua?
Kissa oksentelee
6
142
Vastaukset
- 204
Vääränlainen ruoka, toisin sanoen yliherkkyys tai allergia jollekin ruoka-aineelle
- Marella_
Meidän toinen kissa teki samaa ja tekee välillä vieläkin. Oksenteli useamman kerran viikossa ihan puhdasta ruokaa tai karvoja tai niiden sekotusta. Kuitenkin söi, joi, kävi tarpeillansa ja oli oma leikkisä itsensä.
Viimeksi, kun kävimme eläinlääkärissä, mainitsin oksentelusta hänelle. Eläinlääkäri uskoi, että joko kissamme ahmi ruokaa tai kissa on herkkävatsainen. Suositteli, että annamme kissalle pieniä annoksia ruokaa useamman kerran päivässä, jotta kissa ei pääsisi niin ahmimaan.
Kannattaa myös syöttää kissalle mahdollisimman vähäviljaista ruokaa tai herkkävatsaisille tarkoitettua ruokaa, kuten Royal Canin Sensible. Monet ovat kyllä sanoneet, että Royalin ruoissa olisi melko paljon viljaa, mutta uskon, että ovat ihan hyviä ruokia. Kannattaa myös ostaa jotain mikä auttaa karvapalloissa, jos kissa sen vuoksi oksentelee. Toki on normaalia, että joskus oksennellaan ihania karvapötköjä.
Meidän kissan oksentelu on vähentynyt, kun aloimme syöttää Applawsin naksuja heille. On ollut pitkä tauko oksentelusta. :) Mutta jos oksentelusta tulee päivittäistä ,tapahtuu useamman kerran päivässä tai kissan vointi huononeen tai oksennuksessa on verta, niin kannattaa mennä eläinlääkäriin, jotta selviää ettei ole esim. joku suolitukos tai muu vastaava kyseessä.- 1019
Royal canin ei ole hyvä ruoka, sillä siinä on viljaa... Eikä se ole mikään uskon asia, vilja ei kuulu minkään kissan ruokavalioon mitenkään ja se on fakta. Kissa on lihansyöjä.
- louisssaa
Onko tuon Royalin lisäksi sitten samankaltaisia merkkejä?
- threeam
Laadukasta ja suosittua ruokaa on mm. Applaws, porta21 sensible, power of nature ja purizon. Märkäruuista voin suositella tuota portaa tai animonda carnya. Kannattaa sitten tarkistaa että märkäruuat ovat täysravintoa, ei täydennysrehua.
- Laatattaa
Näin kesäiseen aikaan meidän katit syö ulkona ruohoa ja sitten oksentelevat.
Talvella ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821289Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021078Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611050Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12989Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ160976Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103953Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68866Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119781- 77715
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121714