Minua uhkailtiin ja lyötiin lapsena

Kosketti syvältä

3

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Argumentta
      • enmänäeenempääongelmia..

        Minä ainakin olen saanut sen käsityksen, että lestradiolaiset ovat ihmisiä, niinkuin luultavasti tekin siellä yläpuolella kommentoineet. Olen erittäin pahoillani jos tätä kyseistä naista uhkailtiin yms. tässä nimenomaisessa lestradiolaisperheessä, mutta sellasta tapahtuu kyllä ihan yksilapsisissa perheissä. Sitä en kyllä ihan tajua, että miten suurperheet ja nimenomaan lestradiolaiset leimataan heti huonoiksi ja hirveiksi ihmiskiksi?
        Mun mielestä on aika typerää kirjoittaa kirja 'suurperheiden ongelmista'.
        Yhtä hyvin vois kirjoittaa kirjan 'kaksilapsisen perheen ongelmista'. Eipä niissä varmaankaan hirveän paljoa eroa olisi, ja kyllä, tajuan, että suurperheessä on enemmän lapsia kuin kaksilapsisessa perheessä.
        Itselläni on veli, isäni oli alkoholisti ja äitini kuoli syöpään ollessani yhdeksänkesäinen.
        Selvennykseksi niille, jotka tämän jälkeen epäilevät mielenterveyttäni sekä sanojeni painoa tällaisissa tilanteissa (näitäkin valitettavasti löytyy. Se, mitä vanhemmat ovat ei välttämättä periydy lapselle. Itse en ole ikinä alkoholiin koskenut, ja ei, en käytä päihteitä yms.)
        Meidän perheessä oli kyllä aikaslailla enemmän ongelmia kuin ystäväni, joka oli lestradiolainen, ja jolla oli 9 sisarusta.
        Koskaan en kuullut, että hän olisi sanonut kenenkään painostavan, kiristävän tai tehneen mitään tämänsuuntaista hänelle itselleen. Tähänkin voisi vaikka erittäin tyhmästi sanoa, että eihän se sulle kertonut mitään, ja että ethän sä tiedä mitään sen elämästä.
        Niinkin voi uskoa. Ihan miten vaan.
        Meillä esim. Isä alotti juomisen pari vuotta äidin kuoleman jälkeen, eli mä olin noin 11.
        Isä tuli kännissä kotiin mutta eihän siinä kukaan mitään outoa huomannut. Kun olin 15 sossut huomas isän probleeman ja meidät sitten annetiin äidin veljelle huostaan. Mä halusin tehdä jotain omalle tulevaisuudelleni, koska sossut väijy koko ajan nurkan takana ettei vaan isä päässyt meitä lähellekkään (väkivaltarikoksia siis meitä kohtaan)
        Joten päätin sitten pyrkiä Ressun lukioon. Sinne pääsinkin, joten muutin Helsinkiin.
        Tein töitä lukion ohella, kahtakin aina välillä. Eno kyllä tarjoutu auttamaan. Mukava mies.
        Juttu on niin että perheen ongelmat on täysin tapauksohtauksia, eikä suurpereheissä ole sen enempää väkivaltaa kuin "normaalikokoisissa" perheissä. Piste.
        Kiitos jos jaksoitte lukea. Anteeksi kirjoitusvirheet, kirjoitan kännykällä.


    • nyt onnellinen

      Minä olin ainoa lapsi ei-lestadiolaisessa perheessä, ja silti minua lyötiin ja uhkailtiin lapsena. Jos oli tarkoitus ylistää niin pieleen meni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe