Ikänne?

Voi voi voi

eli minkä ikäisiä ihmisiä täällä pyörii ja minkä ikäisillä On jotain hamstereita?
Olen aina luullut että hampsterit on vaan pikku tyttöjen vouhotusta, mutta äsken näin jonkun keski-ikäisen mummon kirjoitelleen tälle palstalle!

38

1491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeps

      mulla on ikää 22 ja löytyy hamstereita kolme kappaletta.

    • gegs

      no mä oon vm86 eli tällä hetkellä 18 vuotias. mulla on talvikoita tällä hetkellä noin 15kpl (kasvatan niitä) sekä yksi robo. myös muita elukoita löytyy.
      kotisivuilta kuvia ja infoa:
      http://www.hamsula.urli.net

      • perhonen

        Ikää löytyy 14 vuotta.


    • Yli-ikäinen?

      ...olen 32-vuotias, hamstereita on enemmän kuin kehtaan myöntääkkään. Lisäksi on kolme lasta, jotka myös ovat mukana tässä harratuksessa.
      Ilmeisesti minäkin lukeudun niihin mummoihin..?

      • Sama yli-ikäinen

        ...olen 32-vuotias, hamstereita on enemmän kuin kehtaan myöntääkkään. Lisäksi minulla on kolme lasta (9-, 11- ja 13-v.), jotka myös ovat mukana tässä harratuksessa.
        Ilmeisesti minäkin lukeudun niihin mummoihin..?


    • Angelica

      12-vuotta ja kaverini Molla on 13-vuotta.

      • moi

        itse olen 8v ja minulla on 2 aikuistahamsua ja niiden poikasia on 6


      • moikkelis
        moi kirjoitti:

        itse olen 8v ja minulla on 2 aikuistahamsua ja niiden poikasia on 6

        Minä olen 9w.Minulla oli vasta 2 hamsua,mutta toinen kuoli ja toisen minä myin.Nyt minulla on lintu.


      • heippa
        moikkelis kirjoitti:

        Minä olen 9w.Minulla oli vasta 2 hamsua,mutta toinen kuoli ja toisen minä myin.Nyt minulla on lintu.

        No niin, täällä on näköjään huumoripuolen ihmisiäkin.


    • wiidii

      Itse olen 13½ vuotta vanha, näiti -91 vuosimallisia alkuvuoden tyttöjä. Olen syntynyt tammikuussa, siinäkin alkukuukaudesta (3. päivä)
      Omasta mielestäni hamsteri-touhu ei ole pikkutyttöjen vouhotusta. Tunnen monia täysi-ikäisiä joilla on hamstereita. Ikävä kyllä on todellakin näitä "pikkulikkoja" jotka ostavat hamsterin eivätkä tiedä niistä mittän:(

    • Kertomus

      ..olen vielä jonkun aikaa 19v, 20v-synttärit on joulukuussa. Minulla on yksi syyris ja viisi gerbiiliä.

    • Toffo

      Mä oon 19 vuotias ja itselläni on 1 syyrialainen ja 1 campbelli =)

    • Jyrsimi

      Vm. 83 eli 21v. olen ja Roborovskeja harrastan.

    • hamstraaja

      Olen 19v. ja on kääpiöhamsteri ja syyrialainen!

    • Kertomus

      Eli huomaathan nimim. Voi voi voi että suurin osa hamsteri/jyrsijäharrastajista on vähän vanhempia kuin käsityksesi pikkulapsista joiden lemmikkinä on hamsteri. Ja ihan hyvä vaan, ei niillä lapsilla tarvitsekaan olla eläviä leluja.

      • kitt

        Ite olen 22 ja minulla on 1 syyrialainen, 1 roborovski ja 1 talvikko...

        Valitettavasti monella pikkulapsella on hamsteri tai jokin muu jyrsijä, mutta nämä lapset eivät ole vielä löytäneet nettiin ja siksi ilmottaudu täällä...


      • noora
        kitt kirjoitti:

        Ite olen 22 ja minulla on 1 syyrialainen, 1 roborovski ja 1 talvikko...

        Valitettavasti monella pikkulapsella on hamsteri tai jokin muu jyrsijä, mutta nämä lapset eivät ole vielä löytäneet nettiin ja siksi ilmottaudu täällä...

        Onhan meitä hamsterifaneja paljon myös aikuisia ! Mutta on myös lapsia. Moni lapsi huolehtii hamsuistaan hyvin, mutta on myös toisenlaisia tapauksia :( http://www.jippii.fi/jsp/forum/thread.jsp?b=lemmikki&t=3959

        Itse olen 20 ja jyrsijöitä löytyy montaa lajia, myös hamstereita.


      • Anonyymi
        kitt kirjoitti:

        Ite olen 22 ja minulla on 1 syyrialainen, 1 roborovski ja 1 talvikko...

        Valitettavasti monella pikkulapsella on hamsteri tai jokin muu jyrsijä, mutta nämä lapset eivät ole vielä löytäneet nettiin ja siksi ilmottaudu täällä...

        Olen 9 v ja mulla on yks syrkki. Tai oikeestaan se on mun ja mun siskon. Mun sisko on 12.Sillä oli 10 vuotiaan sen eka hamsu. Mä ruokien, vaihda veden, päästän huoneeseen vapaaksi ja siivoon häkin. Sisko tekee kaiken muun ja viikon loppuisi äiti hoitaa ha sun.


    • 46v.

      minä hommasin hamsun alkukesästä ja täytän talvella 47v.

      voi, voi: pitääkö hamsteri tappaa, kun olen näin vanha?

      onko hamsterin pidolla yläikäraja?

      miksi keski-ikäinen ei saisi omistaa ja kirjoitella hamstereista???

      täynnä kysymyksiä, mummeli joka ei ole vielä lähelläkään mummoutta.

      • noora

        No älkääs nyt :) Noille teini-ikäisille kaikki yli 30- v on mummoja. Varmaan yli 20 vuotiaatkin on jo tosi vanhoja heidän mielestään. Ei siitä kannata suuttua, itse ollaan varmaan ajateltu samoin sen ikäisinä. Kyllä minä ainakin pidin yli 30 vuotiata jo vanhoina silloin, vaikka nyt ei mielestäni edes 50-v ole vanha.

        Ja kesällä muuten törmäsin ihan oikeaan mummoon, ikää lähellä 70 vuotta ja hänellä oli hamsteri ja niin paljon, iloisesti ja rakkaudella hän siitä puhui. Näki, että se on hänelle todella tärkeä ! Että se ikä ei todellakaan ole ratkaiseva tekijä lemmikin hankinnassa vaan se, että sitä rakkautta sille eläimelle riittää ja paljon !


    • tinna80

      olen 24v pikkutytteliini joka omistaa hamsun ;)

    • tytsy

      14 olen ja hamstereita löytyy ainakin yksi:)
      Lisää tulee lähiaikoina=)

    • äiti

      olen 26 vuotias ja 3-vuotiaan pojan äiti.Meillä on kaksi gerbiiliä ja koira.Kani on suunnitteilla.Ei lemmikit todellakaan ole vaan lasten leikkikaluja!

    • Tiinu

      Minkään eläimen hoito ei ole pikkutyttöjen vouhotusta. Pikkutytöt hoitavat elämiään keskimääräistä huonommin eivätkä he tiedä kaikkea. Eli jätetään vouhotus isommille tytöille.

      Olen 17-vuotias hamsterivouhottaja ja neljän hamsterin onnellinen omistaja.

      • moi

        Anteeksi,mutta koskikohan TUO minua?
        Itselläni on kissa,koira,3gerbiiliä ja 2 hamsteria ja niiden poikasia..olen lukenut kaiken hamsteriyhdistyksestä ym,kaikkialta!olen ostanut hamstereilleni kaikkea ym..JA olen 8V!ONKO TUO HUONOA HOITOA?


      • Marjaana
        moi kirjoitti:

        Anteeksi,mutta koskikohan TUO minua?
        Itselläni on kissa,koira,3gerbiiliä ja 2 hamsteria ja niiden poikasia..olen lukenut kaiken hamsteriyhdistyksestä ym,kaikkialta!olen ostanut hamstereilleni kaikkea ym..JA olen 8V!ONKO TUO HUONOA HOITOA?

        Tiinun kommentissa lukikin, että KESKIMÄÄRÄISTÄ huonommin, eikä niin että KAIKKI alle 15-v hoitavat eläimiään huonosti. Ei saa heti pillastua jos yleistetään! Itse olen kyllä eläinsuojelutyössä nähnyt että USEIMMAT lapset eivät (luonnollisesti) osaa hoitaa eläimiään tarpeeksi hyvin. Vanhempienhan se vastuu kylläkin on, heidän pitäisi neuvoa lapsiaan, mutta.. MISSÄ VIKA kun niin ei tapahdu?


      • Kertomus
        moi kirjoitti:

        Anteeksi,mutta koskikohan TUO minua?
        Itselläni on kissa,koira,3gerbiiliä ja 2 hamsteria ja niiden poikasia..olen lukenut kaiken hamsteriyhdistyksestä ym,kaikkialta!olen ostanut hamstereilleni kaikkea ym..JA olen 8V!ONKO TUO HUONOA HOITOA?

        Vaikka olet lukenut ja ostanut kaikkea niin se ei tarkoita että noudattaisit ohjeita kunnolla ja pitäisit lemmikkejäsi oikein. Monilla pikkulapsilla kun on taipumusta hieman leikkiä lemmikeillään.


    • Oili83

      Vuosimallia -83, ikää siis 21 ja puoli.
      Hamstereita tällä hetkellä 1 kiinari, 1 talvikko, 3 campbelliä ja 5 syyrialaista.

    • muumimamma

      ..ilmeisesti liian vanha, koska olen 23-vuotias ja minulla on kaksi lasta. Minulla on kaksi syyrialaista ja muita eläimiä. Pitäisi varmaan myydä ne ja opetella pitsinnypläystä, että voisi jatkaa oikeanlaista harrastusta loppuikänsä.

      • Kertomus

        Kun häämöttää tuo kahdenkympin ikä ihan puolentoista kuukauden päässä. Olisi varmaan hyvä jo aloittaa pitsinnypläyksen harjoittelu ja kierrellä golfratoja, sekä myöskin ostaa ne kävelysauvat.


      • muumimamma
        Kertomus kirjoitti:

        Kun häämöttää tuo kahdenkympin ikä ihan puolentoista kuukauden päässä. Olisi varmaan hyvä jo aloittaa pitsinnypläyksen harjoittelu ja kierrellä golfratoja, sekä myöskin ostaa ne kävelysauvat.

        Minä aivan unohdin ne kävelysauvat!
        Pitääkin katsella niitä kun seuraavan kerran käyn kaupassa. Tosin voin käyttää niitä vasta kun ei enää tarvitse työntää rattaita.

        Ja voisiko joku tulla kanssani kiertelemään noita golfratoja, jos vaikka näkö alkaa heikkenemään keskenkaiken, enkä löydä enää takaisin sieltä ruohopaljouden keskeltä?


      • minätäällähei.
        muumimamma kirjoitti:

        Minä aivan unohdin ne kävelysauvat!
        Pitääkin katsella niitä kun seuraavan kerran käyn kaupassa. Tosin voin käyttää niitä vasta kun ei enää tarvitse työntää rattaita.

        Ja voisiko joku tulla kanssani kiertelemään noita golfratoja, jos vaikka näkö alkaa heikkenemään keskenkaiken, enkä löydä enää takaisin sieltä ruohopaljouden keskeltä?

        on totta, että alle 10-vuotias voi tietää enemmän kuin 20-vuotias hamstereista, mutta silti niin nuorelta puuttuu auttamatta harkitsemis kyky. ottaa huomioon tärkeät asiat ja laittaa ne tärkeysjärjestykseen. hamsteri on sopiva eläin nuorelle koska se on niin helppohoitoinen, mutta silti aina vainhemman täytyy katsoa, hoidetaanko hamsteria oikein. poikkeuksia löytyy aina, mutta yleensä on näin.
        itse olen 14vuotias, itseasiassa en enää omista hamsteria... pikkunen nukkui pois 15.10 :´(


      • muumimamma
        minätäällähei. kirjoitti:

        on totta, että alle 10-vuotias voi tietää enemmän kuin 20-vuotias hamstereista, mutta silti niin nuorelta puuttuu auttamatta harkitsemis kyky. ottaa huomioon tärkeät asiat ja laittaa ne tärkeysjärjestykseen. hamsteri on sopiva eläin nuorelle koska se on niin helppohoitoinen, mutta silti aina vainhemman täytyy katsoa, hoidetaanko hamsteria oikein. poikkeuksia löytyy aina, mutta yleensä on näin.
        itse olen 14vuotias, itseasiassa en enää omista hamsteria... pikkunen nukkui pois 15.10 :´(

        Lämmin osanottoni.
        Se on aina surullista kun menettää rakkaan lemmikin.


      • ...
        muumimamma kirjoitti:

        Lämmin osanottoni.
        Se on aina surullista kun menettää rakkaan lemmikin.

        Olen 34v!!!Hamsteri on koko perheen lemmikki.
        Ostin talvikon tyttärelleni,vaan vastuu on
        kyllä vanhemmilla.Siksi roikun toisinaan hamsteri
        palstalla.


      • Miun mielipiteeni
        minätäällähei. kirjoitti:

        on totta, että alle 10-vuotias voi tietää enemmän kuin 20-vuotias hamstereista, mutta silti niin nuorelta puuttuu auttamatta harkitsemis kyky. ottaa huomioon tärkeät asiat ja laittaa ne tärkeysjärjestykseen. hamsteri on sopiva eläin nuorelle koska se on niin helppohoitoinen, mutta silti aina vainhemman täytyy katsoa, hoidetaanko hamsteria oikein. poikkeuksia löytyy aina, mutta yleensä on näin.
        itse olen 14vuotias, itseasiassa en enää omista hamsteria... pikkunen nukkui pois 15.10 :´(

        ÖÖH...

        Itse olen 10, ja lemmikeitä löytyy monta: kissa, koira, marsuja, kaneja ja hamstereita.

        KERTAAKAAN äitini EI ole sanonut: "ruoki eläimesi" "vie koira ulos" YMS..

        KOSKA teen sen automaattisesti, ja osaan ottaa vastuun kaikista eläimistäni, olen tahtonut ne, siis hoidankin ne.

        On säälittävää, kun 20---> vuotiaat kirjoittelevat täällä, miten lapset lemmikeistään huoltavat, koska se oikeasti tuntuu minussa:
        -Miksi eläin on sitten edes perheeseen otettu, jos ei lajista mitään tiedetä??
        -Ja miksi KAIKKIA 10 tai alle, syytetään huonosta omistajuudesta, koska osa näistä lapsista, kuten minä olemme valmiita niitä hoitamaan??!!

        ÄRH!! Käy aivoon, kun tämmöisiä "kaikki-tietäviä"-lapsiakin on!!!


      • Jenni
        Miun mielipiteeni kirjoitti:

        ÖÖH...

        Itse olen 10, ja lemmikeitä löytyy monta: kissa, koira, marsuja, kaneja ja hamstereita.

        KERTAAKAAN äitini EI ole sanonut: "ruoki eläimesi" "vie koira ulos" YMS..

        KOSKA teen sen automaattisesti, ja osaan ottaa vastuun kaikista eläimistäni, olen tahtonut ne, siis hoidankin ne.

        On säälittävää, kun 20---> vuotiaat kirjoittelevat täällä, miten lapset lemmikeistään huoltavat, koska se oikeasti tuntuu minussa:
        -Miksi eläin on sitten edes perheeseen otettu, jos ei lajista mitään tiedetä??
        -Ja miksi KAIKKIA 10 tai alle, syytetään huonosta omistajuudesta, koska osa näistä lapsista, kuten minä olemme valmiita niitä hoitamaan??!!

        ÄRH!! Käy aivoon, kun tämmöisiä "kaikki-tietäviä"-lapsiakin on!!!

        Samaa mieltä oon että ei saa yleistää. Toki 10-vuotiaalla on jo jonkinmoinen harkintakyky. Toiset kypsyy (sisäisesti) hitaammin kuin toiset. Ehkä nämä "haukkujat" ovat juuri näitä hitaita? ;)

        Ai niin, ite oon 14 ja mulla on kaks campbellia..


    • Mari

      ikää 27 vee ja lähinnä lapsille hamsteri vaikka itse olen siitä eniten innoissani

    • Anonyymi

      Olen 46 hamstereita on 6.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1157
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe