Yhtä puuroa..

Jennifer40

..siis mikä puuro on mieleenne eniten?

Entä mitä puuroa yleensä syötte?

33

4706

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jennifer40

..tykkään paljon vatkatusta marjapuurosta. (Pitäisikin kokeilla eri marjalaatuja.)

Syön neljän viljan puuroa melkein pelkästään..;) Tylsää..

• Klaudia

Minä vastaan samoin. Ruisjauhoihin keitetty marjapuuro olisi terveellisempää, mutta sen keittäminen kestää liian kauan ja se palaa helposti pohjaan. Olen joskus keittänyt mustikkapuuroa ruisjauhoihin, oli herkkua. Kyllä riisipuurokin on hyvää. Minä en ole vielä kyllästynyt neljän viljan puuroon, vaikka syön lautasellisen joka päivä, mikrossa valmistettuna, ilman suolaa tai voisilmää, pelkän rasvattoman maidon kanssa. En osaa keittää ohrapuuroa. Siitä tulee aina kummallista. Olen joskus yrittänyt valmistaa uunipuuroa, mutta se ei ole onnistunut. Astia on mennyt melkein piloille, kun puuro on palanut siihen kiinni. Miksei ole keksitty puuronkeitintä, johon puuro ei pala pohjaan, vai onko sellaisia?

• xena
        Klaudia kirjoitti:

Minä vastaan samoin. Ruisjauhoihin keitetty marjapuuro olisi terveellisempää, mutta sen keittäminen kestää liian kauan ja se palaa helposti pohjaan. Olen joskus keittänyt mustikkapuuroa ruisjauhoihin, oli herkkua. Kyllä riisipuurokin on hyvää. Minä en ole vielä kyllästynyt neljän viljan puuroon, vaikka syön lautasellisen joka päivä, mikrossa valmistettuna, ilman suolaa tai voisilmää, pelkän rasvattoman maidon kanssa. En osaa keittää ohrapuuroa. Siitä tulee aina kummallista. Olen joskus yrittänyt valmistaa uunipuuroa, mutta se ei ole onnistunut. Astia on mennyt melkein piloille, kun puuro on palanut siihen kiinni. Miksei ole keksitty puuronkeitintä, johon puuro ei pala pohjaan, vai onko sellaisia?

Hauduttaminen on se juju... haudutuslaatikko, heinälaatikko, aromipesä jne.

Yhden henkilön hiutalepuuroannos kypsyy myös ruokatermoksessa. Laitetaan hiutaleet, suola ja kiehuva vesi ruokatermokseen illalla ja aamulla puuro on valmis.

• Klaudia
        xena kirjoitti:

Hauduttaminen on se juju... haudutuslaatikko, heinälaatikko, aromipesä jne.

Yhden henkilön hiutalepuuroannos kypsyy myös ruokatermoksessa. Laitetaan hiutaleet, suola ja kiehuva vesi ruokatermokseen illalla ja aamulla puuro on valmis.

Kuulemma pahvilaatikkokin käy, kun sen vuoraa sanomalehtipaperilla. Minä vain olin ajatellut vähän nykyaikaisempaa versiota, sähkölla toimivaa puuronkeitintä, joka sekoittaisi ja keittäisi puuron tunnissa kypsäksi pohjaan polttamatta. Puuronkeittimen nimi voisi olla Puuro-Pekka. Paremman puutteessa aion hankkia sen styroksisen kylmälaukun. Miksen ole tullut ajatelleeksi sitä jo aikaisemmin? Samalla menetelmällä, siis hauduttamalla, voi valmistaa varmasti muutakin ruokaa, mutta tuskin kuitenkaan kalakukkoa, vai miten on?

• Klaudia
        Klaudia kirjoitti:

Kuulemma pahvilaatikkokin käy, kun sen vuoraa sanomalehtipaperilla. Minä vain olin ajatellut vähän nykyaikaisempaa versiota, sähkölla toimivaa puuronkeitintä, joka sekoittaisi ja keittäisi puuron tunnissa kypsäksi pohjaan polttamatta. Puuronkeittimen nimi voisi olla Puuro-Pekka. Paremman puutteessa aion hankkia sen styroksisen kylmälaukun. Miksen ole tullut ajatelleeksi sitä jo aikaisemmin? Samalla menetelmällä, siis hauduttamalla, voi valmistaa varmasti muutakin ruokaa, mutta tuskin kuitenkaan kalakukkoa, vai miten on?

Vai olisiko Puuro-Matti parempi? Ajatelkaa maitopohjaisia vellejä. Minä en ainakaan onnistu keittämään niitä pohjaan polttamatta. Haudutus on hyvä vaihtoehto. Sillä tavalla voisi ehkä tehdä myös naurishaudikkaita. Miksi peruna syrjäytti nauriit? Ennen suomalaiset söivät paljon nauriita, ne säilyivät hyvin maakuopassa. Peruna on itse asiassa aika epäterveellinen ravintokasvi. Nauriita ei löydy kauppojen hyllyiltä muuta kuin syksyllä. Ne ovat hyviä raakanakin ja varmasti terveellisiä. Olen ymmärtänyt, että ennen saatettiin puuron sekaan laittaa kypsymään nauriin palasia ja joskus lihaakin. Pata kypsytti ruokaa tulen päällä. Tulisija savutti sisään. Taloissa oli räppänät, että savu pääsi ulos. Ikkunoita ei ollut. Tuvassa oli pimeää. Vain päreet ja tulisijassa palava tuli valaisivat. Ei siinä kai olisi tupakkaa enää kenenkään tehnyt mieli. En tiedä, polttivatko ihmiset silloin tupakkaa.

• Jennifer40
        Klaudia kirjoitti:

..on yksi hyvä vaihtoehto puuron keitolle.

Tilkka vettä alemman kattilan pohjalle ja varsinainen puuro valmistetaan ylemmässä kattilassa, vesihauteessa. Tämä tapa ei kuulemma polta puuroa pohjaan niin helposti kuin perinteinen yksittäinen kattila.

Itse en ole kokeillut menetelmää, sillä olen mikro-friikki. Sopii kiireiseen elämäntyyliini..:)

• Klaudia
        Jennifer40 kirjoitti:

..on yksi hyvä vaihtoehto puuron keitolle.

Tilkka vettä alemman kattilan pohjalle ja varsinainen puuro valmistetaan ylemmässä kattilassa, vesihauteessa. Tämä tapa ei kuulemma polta puuroa pohjaan niin helposti kuin perinteinen yksittäinen kattila.

Itse en ole kokeillut menetelmää, sillä olen mikro-friikki. Sopii kiireiseen elämäntyyliini..:)

Pitäisikö siis hankkia kerroskattila? Vai olisikohan se yliammuttua yhden henkilön taloudessa? Toisaalta käyhän minulla joskus ruokavieraitakin. Sillä saisi varmaan kypsennettyä samaan aikaan eri ruoka-aineita eri osissa, jos olen oikein ymmärtänyt. Ylempään puuro ja alempaan jotakin muuta. Minusta ei ole mitään järkeä kypsentää mikrossa ruokia, joiden valmistus tapahtuu hauduttamalla, kuten pitkään kypsennettävien laatikkoruokien kohdalla. Minusta se ei vaan sovi, vaikka valmistusaika mikrolla olisi vähän lyhyempikin. Uunikin on parempi vaihtoehto.

• Jennifer40
        Klaudia kirjoitti:

Pitäisikö siis hankkia kerroskattila? Vai olisikohan se yliammuttua yhden henkilön taloudessa? Toisaalta käyhän minulla joskus ruokavieraitakin. Sillä saisi varmaan kypsennettyä samaan aikaan eri ruoka-aineita eri osissa, jos olen oikein ymmärtänyt. Ylempään puuro ja alempaan jotakin muuta. Minusta ei ole mitään järkeä kypsentää mikrossa ruokia, joiden valmistus tapahtuu hauduttamalla, kuten pitkään kypsennettävien laatikkoruokien kohdalla. Minusta se ei vaan sovi, vaikka valmistusaika mikrolla olisi vähän lyhyempikin. Uunikin on parempi vaihtoehto.

..kyllä on kerroskattila yhden henkilön taloudessani. Se on hyvä valinta siinä mielessä, että vitamiinit ym. säilyvät höyrytettävissä vihanneksissa paremmin kuin vesikeitetyissä. Ja kerroskattiloita on aika pieniäkin versioita.

Mikrosta olen tavallaan samaa mieltä, että ruoka ei tule niin maittavaa, puurokaan. Mutta mikro on nopea ja se säästää energiaakin.

Toisaalta haudutetut ruuat ovat loistavia aromeiltaan, mutta energiahukka on valtaisi. Ne aromipesät tai vastaavat omatekoiset aromipesät ovat energiaa säästäviä ja helppoja käyttää.

Pitääkin kokeilla aromipesää vaikkapa johonkin pataruokaan.

• Klaudia
        Jennifer40 kirjoitti:

..kyllä on kerroskattila yhden henkilön taloudessani. Se on hyvä valinta siinä mielessä, että vitamiinit ym. säilyvät höyrytettävissä vihanneksissa paremmin kuin vesikeitetyissä. Ja kerroskattiloita on aika pieniäkin versioita.

Mikrosta olen tavallaan samaa mieltä, että ruoka ei tule niin maittavaa, puurokaan. Mutta mikro on nopea ja se säästää energiaakin.

Toisaalta haudutetut ruuat ovat loistavia aromeiltaan, mutta energiahukka on valtaisi. Ne aromipesät tai vastaavat omatekoiset aromipesät ovat energiaa säästäviä ja helppoja käyttää.

Pitääkin kokeilla aromipesää vaikkapa johonkin pataruokaan.

En minä sitä kerroskattilaa hanki. Kyllä se on minusta vähän liikaa yhden ihmisen taloudessa. Voihan niitä teräksisiä siivilöitä viritellä kattiloihin tai laittaa pienemmän kattilan isomman sisään vesihauteeseen. Syön aika paljon kasviksia raakana, mutta totuus on, että kaikki ravintoaineet eivät imeydy niin hyvin raaoista vihanneksista, joten kypsennettyjäkin vihanneksia kannattaa syödä. Kaiken lisäksi esim. pavut ovat myrkyllisiä, ellei niitä kypsennä ensin, joten ei niitä voi raakana syödäkään. Styroksisia kylmälaukkuja ei ole myynnissä tällä hetkellä missään, sillä se on sesonkituote. "Aromipesän" voi ostaa vain jostakin tv:n ostoskanavalta eikä sitä siis saa kaupoista. Minä kokeilin tehdä uunipuuroa täältä saamillani ohjeilla ja onnistuin! Ohrauuro ei palanut enää kiinni astiaan. Pitänee tehdä taas kohta puolukkapuuroa ruisjauhoihin, kun eihän sitä tarvitse sekoitella kuin silloin tällöin tunnin ajan. Ja se sopiva pahvilaatikko pitää etsiä. Siihen vain riittävästi sanomalehtipaperia niin eiköhän se pidä lämpöä sisällä sen verran, että siinä joku puuro hautuu kypsäksi. Muuten, käyköhän pakkauslaatikoiden mukana tulleet valkoiset styroksiset "hileet" eristämiseen? Minulla on niitä varastossa, kun olen tälläinen omituinen hamstraaja. Olen täyttänyt niillä yhden tosi ison koristetyynyn (sitä ei voi käyttää) ja olen suunnitellut tekeväni niistä joulukoristeeksi oviverhon laittamalla hileitä "lumihiutaleiksi" lankaan.

• Keksi

...on parasta! Sopii tällaselle urheilijatytölle ja on hyyyväää. Söin ennen myös eri makuisia elovenan pikapuuroja, sellasia minipusseja, mutta kyllästyin hyvin nopeasti. Ruispuuroa jaksaa syödä vaikka joka päivä.

Pakko tähän yhteyteen mainita, että perunavelli on myös tosi ihanaa.

• Herkkua

Mikrossa valmistettua ja perinteisistä ryyneistä. Ei suolaa, ei sokeria. Kylmää mustikkakeittoa päälle.

Eräällä tuttavallani oli kerran sellainen aromipata johon heitettiin vain maito ja riisit tai muut ryynit ja annettiin olla siellä kauan. Kun kannen nosti oli puuro valmis eikä varmasti palanut pohjaan. Pata toimi sähköllä ja siinä oli jokin vaippa ympärillä johon laitettiin vettä.
      En tiedä vieläkö valmistetaan.

Puuroa tavallisessa kattilassa ja kylmälaukussa (ei maitopohjaisia):
      Kiehauta vesi ja ryynit ja lisää suola. Paketoi kattila sanomalehteen ja laita stryroksiseen kylmälaukkuun. Kypsymisaika riippuu siitä mitä ryynejä käytät. Harjoittelemalla oppii. Olen kerran tehnyt muistaaakseni rikotuista ohraryyneistä.

Puuro keittiönnurkkaan laukkuun ja lenkille..

• Zor-ro

Kaurapuuroa eniten, ruispuurokin on hyvää. Noin niinkuin aamusella.

Muulloin mannapuuro, riisipuuro ja vispipuuro. Nam. :D

• Battery016

pidän kaikista puuroista. syön usein kaurapuuroa, mutta myös mannapuuro, suklaapuuro ja riisipuuro ovat hyviä.

• heta

kuin hassu puuroa.'

Tälle maistuu huttu laidasta laitaan. Monen viljan, ruis(-jajokumuu)-, kaura-, puolukka- (=vispi) ja perunapuuro menettelevät. Puolukkapuuroa voi lieventää riisillä eli keitetty puuroriisi, johon lisätään puolukkaa jossain muodossa. Ja pottupuuro se vasta jotain olisi, nam.

Minähän en näistä varsinaisesti tiedä. Ihmettelen myös kysymystä. Liekö joutunut kotitonttu jäämään Korvatunturille puuronkeittoon tai reseptejä opittamaan, kun puurotijjeetillekö on jouvuttu?

• heta

ihan pakko vielä lisätä, että vähenevässä määrin uutispuuroa.

Uuvispuuro on aivan toinen asia.

• Jennifer40

..ite pittääpi ruakaki ny laettoo, ko toene vehtoo yätä myöre töes..:(

*suu rutullansa huakaelee*

• Puuroista

Puuroja tulee kyllä syötyä kovin vähän nykyään, vaikka ne hyviä ja täyttäviä ovatkin. Lempipuuroni on ehkä perinteinen, uunissa haudutettu riisipuuro, jota syön tasan tarkkaan kerran vuodessa; jouluaattoaamuna. Muulloin tulee syötyä lähinnä kaurapuuroa, joka on hyvää sekin.

• june.m

Spelttimannapuuro, ruispuolukkapuuro, vispipuurot eri marjoista tai omenista, koska niitä voi kylmänä ottaa evääksi. Uunissa haudutetut ohrat sun muut, ne vasta herkkua on. Eikä niin työlästäkään, kun suunnittelee vähän etukäteen ja liottelee ja keittelee muun homman ohessa silloin kun parhaiten sopii.

Klaudia, laita vähemmän ryynejä ja enemmän nestettä ja miedolle lämmölle uuniin yöksi. Mitä pitemmät unet, sen matalampi lämpö, kuitenkin alle 150 astetta.

Minusta on kiva, että on tällainen aihe, hykerryttää ajatus, että tirkistelynhaluiset tulee lukemaan lesbojen palstaa ja täällä puhutaan puurosta!!!!!

• Lumikki

Niinpä...kuulostaa ihanan muumimammamaiselta tämä puurokeskustelu. Puurot on ihania ja syön lähes joka aamu puuroa, mutta yleensä neljän minuutin ruispuuroa, neljän viljan puuroa tai kaurapuuroa kun en kauemmin ehdi keitellä. Pitkään haudutetut puurot ja uunipuurot on ihania, mutta minun menevään elämääni ei aikaa vievä ruoanlaitto sovi, joten forget it. Elämäni parasta puuroa sain kurssilla Ruotsissa, missä meillä oli intialainen kokki. Hän paistoi ensin kirkastetussa voissa mausteita, kuten neilikkaa ja kanelia ja keitti sitten kaurapuuron maitoon mausteineen päivineen. Saattoipa puurosta löytyä taatelinpalasia, manteleita ja rusinoitakin. Vieläkin tulee vesi kielelle. Nam!

• tikrube

aamupalaksi tulee syötyä kaurapuuroa, sekaan leikattuna kiwiä, omena tai banaani mitä nyt sattuu kaapissa olemaan :)
      mutta mikään ei kyllä maistu niin hyvältä ku mummon tekemä riisipuuro *odottaa joulua*

• tradefox69

Yök, en syö koskaan puuroa.

Ruispuuro tarttuu kitalakeen, se on kaikista puuroista kamalinta. Kuinka joku voi väittää että se maistuu hyvälle????

Kaurapuuro on pakotettava alas, kuin kurki päätä taakse kallistamalla.

Vispipuuro kuin koiran litkua. Ihan tuoreena, juurikeitettynä voin pikkasen maistaa.

Riisipuuro ihan liian maitomaista...en pysty syömään mitään maitopohjaista keittoakaan: kalakeitto, kesäkeitto... :(

• Jennifer40

..siis ensimmäinen puurovastainen ihminen on löytynyt palstalaisten joukosta, heh!

Ja minä kun luulin, että kaikki ovat jo täällä oppineet puuroa syömään, kun olivat niin myötämielisiä.

Tarttuu kitalakeen....tuo oli kaikkein paras selitys, minkä puurosta olen kuullut..:D

Muuten, olisko velli yhtään parempaa?

• La-Cerise
        Jennifer40 kirjoitti:

..siis ensimmäinen puurovastainen ihminen on löytynyt palstalaisten joukosta, heh!

Ja minä kun luulin, että kaikki ovat jo täällä oppineet puuroa syömään, kun olivat niin myötämielisiä.

Tarttuu kitalakeen....tuo oli kaikkein paras selitys, minkä puurosta olen kuullut..:D

Toinenkin puurovastainen ilmoittautuu!

• tradefox69
        Jennifer40 kirjoitti:

No ei vellikään oikein maistu, edes Ellin keittämänä...

Tuollaisia ruokia, joita ei purra, on jotenkin kauhean vaikea niellä.

Mitä esimerkiksi Sinä J teet sille puurolusikalliselle kun olet sen suuhusi laittanut??? Puretko sitä puuroa???

Itse en osaa tehdä muuta kuin pitää sitä hetken suussa ja yrittää sitten "kokonaisena" nielaista sen...Sen takia voin laittaa vaan ihan pieniä lusikallisia suuhun ja puurolautasellisen syönti kestäISI (en siis ole koskaan kyennyt) varmaan 45 minuuttia...kamalaa syömähommaa!!!

• Jennifer40
        tradefox69 kirjoitti:

No ei vellikään oikein maistu, edes Ellin keittämänä...

Tuollaisia ruokia, joita ei purra, on jotenkin kauhean vaikea niellä.

Mitä esimerkiksi Sinä J teet sille puurolusikalliselle kun olet sen suuhusi laittanut??? Puretko sitä puuroa???

Itse en osaa tehdä muuta kuin pitää sitä hetken suussa ja yrittää sitten "kokonaisena" nielaista sen...Sen takia voin laittaa vaan ihan pieniä lusikallisia suuhun ja puurolautasellisen syönti kestäISI (en siis ole koskaan kyennyt) varmaan 45 minuuttia...kamalaa syömähommaa!!!

..hmm..mitähän teen puurolusikallisella puuroa, kun laitan sen suuhuni...? Kyllä minä mussuttelen, maiskuttelen ja luttailen sitä kitalakeen:D

Harvemmin taidan pureskella, paitsi jos puurossa on joitakin hedelmän kappaleita tms..

Kuulostaa jotenkin nuo sinun puuronsyöntivaikeutesi johtuvan siitä, ettei puuro ole maultaan tarpeeksi maukasta..:) Syötkös esim. jäätelöä? Sitäkään ei purra. Tai syötkö jogurttia, vanukkaita tai joitain suussa sulavia marjavaahtoja? Niitäkään ei purra..:)

Vellin voisi muuten imeä paksulla pillillä, jos se vaan olisi maultaan tarpeeksi hyvää..

Ohoh, kylläpäs nyt rupesi puurottamaan meikäläistä..;)

• tradefox69
        Jennifer40 kirjoitti:

..hmm..mitähän teen puurolusikallisella puuroa, kun laitan sen suuhuni...? Kyllä minä mussuttelen, maiskuttelen ja luttailen sitä kitalakeen:D

Harvemmin taidan pureskella, paitsi jos puurossa on joitakin hedelmän kappaleita tms..

Kuulostaa jotenkin nuo sinun puuronsyöntivaikeutesi johtuvan siitä, ettei puuro ole maultaan tarpeeksi maukasta..:) Syötkös esim. jäätelöä? Sitäkään ei purra. Tai syötkö jogurttia, vanukkaita tai joitain suussa sulavia marjavaahtoja? Niitäkään ei purra..:)

Vellin voisi muuten imeä paksulla pillillä, jos se vaan olisi maultaan tarpeeksi hyvää..

Ohoh, kylläpäs nyt rupesi puurottamaan meikäläistä..;)

Joo, kyllähän se maku siinä on aika iso tekijä...

Mutta esim. jäätelö sulaa nesteeksi, vanukkaat on liukkaita ja solahtavat kurkusta sulavasti jne, mutta esim. se ruispuuro taikka kaurapuuro - herrajee!!!

Kaurapuuro on paksua ja siinä on vielä sattumiakin (niitä ryynejä). Sattumia ei vanukkaissa tai jätskissä.

Marjakiisseleistäkän en tykkään yhtään, jos siellä on marjasattumia (tai jogurtissa)...Banaani- ja vaniljajogurtit siis suosikkejani.

No koitan seuraavan kerran "mussutella ja lutkutella" puuroa kun sitä suussani on...Se tieto riittää, että jotenkin sitä pitää ennen nielemistä työstää...

• Jennifer40

..sillä siitä on nyt poikinut ainakin tuo Klaudian esiintuoma aromipata, Lumikin intialainen puuroversio, hetan ja traden huumori..:)

Eli minkä tahansa aiheen saa hauskaksi, eläväksi riippuen omista kommenteistamme. Pieni ripaus huumoria saattaa johtaa meidät ihan taivaallisiin sfääreihin ja ihan mihin tahansa keskustelun lisäaiheisiin tai pois kokonaan alkuperäisestä aiheesta..:)

Nettikirjoittelu on siitä mukavaa ja luovaa, että siinä on aina yllätysmomentti, kun avaa viestin....huih, mitä tuleman pitää. Monta kertaa yllättyy ihan mahdottomasti ja iloinen yllätys on tietty aina mukavampi.

Jatkuu, kun joku tästä jatkaa..

• kenai

Joka aamu keitän puuroa, en ole pahaa puuroa syönytkään.
      Kaurapuuro on suosikki. Maistuu myös ruis, ohra, manna, riisipuurot...=)

• Jennifer40

..minulla on nyt karmia puuroinnostus, varsinkin kun olen lukenut tätä ketjua.

On se jännää, että elämässäni joskus on ollut puurotonta ainaa kymmenenkin vuotta peräkkäin ja nyt äkkiä tuo puuro on taas lehahtanut tajuntaani. Ihme juttu..:)

• kenai
        Jennifer40 kirjoitti:

..minulla on nyt karmia puuroinnostus, varsinkin kun olen lukenut tätä ketjua.

On se jännää, että elämässäni joskus on ollut puurotonta ainaa kymmenenkin vuotta peräkkäin ja nyt äkkiä tuo puuro on taas lehahtanut tajuntaani. Ihme juttu..:)

Eipä se toisenlainen aamupala ole sama kuin lautasellinen puuroa hillosilmällä =)
        Muru on vähän vastahakoisempi puuron perään, mutta ihan mukisematta lautasensa tyhjentää ;)

• Jennifer40
        kenai kirjoitti:

Eipä se toisenlainen aamupala ole sama kuin lautasellinen puuroa hillosilmällä =)
        Muru on vähän vastahakoisempi puuron perään, mutta ihan mukisematta lautasensa tyhjentää ;)

..sitte paremmin..;)

Minä kun aamulla kysäisen murulta, että ottaisko hän puuroa, niin mokoma vastaa, että kahvii riittää ihan hyvin tällä kertaa..:D

Joo joo ja toisella silmällä se kehtaa silmäillä leipäkorin suuntaan..:) Tuhma tyttö! Hih..

• kenai
        Jennifer40 kirjoitti:

..sitte paremmin..;)

Minä kun aamulla kysäisen murulta, että ottaisko hän puuroa, niin mokoma vastaa, että kahvii riittää ihan hyvin tällä kertaa..:D

Joo joo ja toisella silmällä se kehtaa silmäillä leipäkorin suuntaan..:) Tuhma tyttö! Hih..

..kyllä tulee topakka tiedotus että nyt ei puuro mene kurkusta alas että syö vaan ihan ite =)

Ja minähän se kyllä syön...=)

• Muropakettiyllätys

Minä en ennen syönyt puuroa. Nyt syön Nalle Vikkelää aamulla...ennen en syönyt aamupalaa ollenkaan.
      Sooooon taivaallista!!!!!
      Ja mulla parempi olo ja mieli.
      Varokaa halpoja kopioita..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1421
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1395
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      311
      1164
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1087
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      32
      906
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      894
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      868
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      835
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      807
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe