Wilskman

Antoinette

Kenen suvussa esiintyy Wilskman-nimeä?Haluaisin kartoittaa sukua 1850-luvulta tähän päivään.

11

1429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blacky

      Minun isoisäni oli sukunimeltään Wilskman ennnenkuin suomensi sukunimensä joskus 1920-luvulla. Hänen sukunsa on Teiskosta alunperin kotoisin, sitten tullut Ruoveden kautta Multialle. Siellä oli isoisoisä pitäjänsuutari Johan Wilskman. Ollanko samaa sukua? T. Blacky

      • Antoinette

        Todennäköisesti olemme ainakin kaukaista sukua toisillemme.Pystytkö kertomaan,missä päin tuo sukusi Wilskman-haara vaikutti ennen 1850-lukua?Esim.vuonna 1830?Tämä sukuni Wilskman-haara on tietääkseni tullut Ruotsista 1600-luvulla.


      • Antoinette

        Blacky onko isoisäsi suomennettu sukunimi Wiljomaa tai Vaartaja?


      • Antoinette kirjoitti:

        Todennäköisesti olemme ainakin kaukaista sukua toisillemme.Pystytkö kertomaan,missä päin tuo sukusi Wilskman-haara vaikutti ennen 1850-lukua?Esim.vuonna 1830?Tämä sukuni Wilskman-haara on tietääkseni tullut Ruotsista 1600-luvulla.

        Heippa! paljon mahdollista,että olemme kaukaista sukua toisillemme. Olen kuullut puhuttavan,että joku Teiskossa asuneista Wilskmanneista oli
        ruotsinkielinen.joskus 1830-luvulla ilmaantui ensimmäinen Wilskman Multialle. Suvussa on myös sotilaita.Nimi ei ole sama suomennos vaan se on otettu multialaisen talon mukaan Kylmälä ja osa veljeksistä pysyi Wilskman- nimisinä.
        t.Blacky


      • Enni
        Zole kirjoitti:

        Heippa! paljon mahdollista,että olemme kaukaista sukua toisillemme. Olen kuullut puhuttavan,että joku Teiskossa asuneista Wilskmanneista oli
        ruotsinkielinen.joskus 1830-luvulla ilmaantui ensimmäinen Wilskman Multialle. Suvussa on myös sotilaita.Nimi ei ole sama suomennos vaan se on otettu multialaisen talon mukaan Kylmälä ja osa veljeksistä pysyi Wilskman- nimisinä.
        t.Blacky

        Hei! aloin etsiä onko Wilksman nimisiä ehkä sukulaisiani. En ole varsinaisesti sukulainen, mutta tätini kuolinpesästä löysin hänen . 1956 kuolleen miehensä äidinpuoleisen suvun W. niminen sukukirjan. Siinä kerrotaan suvun alkaneen ruotsista 1600-luvulla. Kolme veljestä oli. Yksi tuli Suomeen Pommerin sotaan ja jäi tänne. Hän oli Lorents W.. Siitä haarautui tätä sukua- Minun setäni äiti oli Elin W. syntynyt 1876 ja hänellä 6 siskoa. Kaikki kuolleet joskus 50-luvulla,mutta oliko heillä mahdollisesti lapsia ja oletteko te mahdollisesti heitä? minulla myös valokuvia jotka varmaan Wilksmanneja.


      • Sijtari
        Enni kirjoitti:

        Hei! aloin etsiä onko Wilksman nimisiä ehkä sukulaisiani. En ole varsinaisesti sukulainen, mutta tätini kuolinpesästä löysin hänen . 1956 kuolleen miehensä äidinpuoleisen suvun W. niminen sukukirjan. Siinä kerrotaan suvun alkaneen ruotsista 1600-luvulla. Kolme veljestä oli. Yksi tuli Suomeen Pommerin sotaan ja jäi tänne. Hän oli Lorents W.. Siitä haarautui tätä sukua- Minun setäni äiti oli Elin W. syntynyt 1876 ja hänellä 6 siskoa. Kaikki kuolleet joskus 50-luvulla,mutta oliko heillä mahdollisesti lapsia ja oletteko te mahdollisesti heitä? minulla myös valokuvia jotka varmaan Wilksmanneja.

        ?Transport av manskap från svenska regementen till Finland 1721
        - Wilskman, Jiohan SJR Maj

        Katselmusluettelojen mukaan kotipaikka Skaraborg. ( Eeva Häkkisen mukaan )
        http://sv.wikipedia.org/wiki/Skaraborgs_regemente_(infanteri)

        Skaraborg
        former län (county) of south-central Sweden, located between Lakes Vänern and Vättern. Founded as a county in 1634, it was merged with the counties of Älvsborg and Göteborg och Bohus in 1998 to form the county of Västra Götaland.

        Urho Kekkosen esi-isiä


      • Emily48

        Wilskman
        Vastaan vanhaan viestiisi. Olen etsinyt pappani sukua jo useana vuonna. Epätäydellinen sukupuu menee nyt 1700-luvulle. Haluaisin kovasti saada yhteyden pitäjänräätäli Johan Wilskmannin (s.1808) jälkipolviin. Yksi Johanin pojista "Jussi", meni pappani mukaan räätäliksi Tampereelle. Tämän keskustelun viesteissä on niin paljon tuttua, että alkaa tuntua, että sukua löytyy!


      • Hei minun isoisäni oli Emil Sethin poika Wilskman , suku Teiskosta lähtöisin alun perin.Ja Ruoveden kautta Multialle , ja Johan Wilskman oli pitäjänsuutari, siis ollaan samaa sukua.


    • nyk Välilä

      Palokassa on Wilskmanin sukua ohuesti jäljellä. Adam Matinpoika Wilskman 28.1.1828 - 21.6.1892 oli isoisäni isoisä. Adamin poika muutti nimensä Wäliläksi 1880-1909 wälillä tarkkaa aikaa ei ole. Yhteydet Saarijärvelle, Multialle jne. ovat selvittämättä tarkkaan, mutta ohuet arvelut ovat olemassa. Adamin isä oli Matti ja Matin isä Simo(n). Viitteitä Rutalaan ja Mankolaan Palokassa Jyväskylässä (msrk / mlk), joissa oli sotilastilataustaa.

    • Tutkistelija

      Emily46
      Tietääkseni Johan Wilskmanilla (s. 1808) ei ollut Johan -nimistä poikaa ainakaan Ähtärin synt. luettelon mukaan.

      Olen Juho-räätälin jälkeläinen.

    • Tutkistelija

      Wilskmaneja on monta eri sukua. Esimerkiksi Ähtärin pitäjänräätälin (s. 1808) suku ei ole Teiskosta kotoisin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe