E27/E14 LED 4000K MISTÄ kohtuu hinnalla?

kylmävalo

Olen koittanut etsiä kivijalka- ja nettikaupoista kohtuuhintaisia 4000K värilämmöllä olevia LED-valoja noilla E27 ja E14 kannoilla. Jos jostain sattuu tuon suuntaisia löytymään on hinta vähintään 20e/kpl joka on tietysti aivan liikaa, esim kattospottiin menee 4kpl lamppuja eli hintaa tulisi pahimmillaan jo tuohon melkein 100e! Jostain syystä 3000K värillämmöllä tarjontaa on ihan perustokmanneista lähtien.

Eli olisiko heittää mitään hyviä suoria linkkejä esim ebayhin tai muihin vastaaviin jota joku olisi testannut ja todennut lamput toimiviksi? Energiansäästömallisinahan noita speksit täyttäviä lamppuja kyllä löytyy esim Bauhausista noin 10e hintaan eli joutunen kääntymään siihen suuntaan jos ei muuta löydy. Kiitos!

10

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennen Jämsän kautta

      E4 menee nykyisin Hartolan kautta.

      • Joo, valoteho 210-470lm = ei paljon mitään...

        Itse ostin muutaman Airamin E27/4000K/1055lm - mutta hintaa tuli kotimaassa 28e
        ja sitten löytyi jossain vaiheessa (ei ole enää myynnissä) Tarjoustalosta
        Hyundain LEDE 12W E27 en muista K, mutta lm taisi olla yli 1000 - hintaa 12,95 tarjouksessa.


    •  ^ 

      Kunnollista 4000K lediä ei ole olemassakaan. Ne on _kaikki_ joko sinertäviä tai kellertäviä, siitäkin huolimatta, vaikka paketissa lukisi 4000K.
      Pienloistelamppuja sensijaan löytyy mielinmäärin aidolla 4000K värilämpötilalla kantoihin E14 & E27

      • 12+11

        Se on vähän makuasia pitääkö 4000K sinertävänä vaiko kellertävänä.
        Pienloistelampuista ei enää kannata puhua, EU:n tappolistalla kun ovat.


      • ei_värilämpötilaa

        Ledeistä puhuttaessa 4000K ei ole värilämpötila, vaan CCT joka on täysin eri asia.
        CCT ei edes ole mikään fysikaalinen suure, vaan ennemminkin markkinointiviestinnällinen käsite. 4000K CCT ledejä on eri värisiä, ja ne voivat olla väriltään melkein mitä tahansa vihreästä magentaan.


    • Yöllä Airam

      Puuiloon oli tullut Airamin 9.5W 806 lumenin ja 4000K led lamppuja, hintaa oli 11€. Noin vuosi sitten tilasin Airamin 8W 4000K Pro-versioita 20€ hintaan.
      Verkkokauppa.com myi jokin aika sitten Viribright E14-kantaisia 5Wattisia, yhden ostin kokeeksi, mutta valotehoa ei ole tarpeeksi korvaamaan 11Wattista 4000K Osramin pienloistelamppua.

    • Vanha viestiketju - mutta yhä ajankohtainen.

      Viimeksi hankin täältä LED polttimoita: http://www.superled.fi/

      Mistäs väki ostaa polttimonsa? Oletteko löytäneet hyviä (valaisevia, edullsia)?

      • Nipsa

        Tuossa linkkaamassasi nettikaupassa ei E14/27 lampuille oltu annettu minkäänlaista Ra/CRI arvoa, eikä liioin kestoikä-lupausta??? Jättäisin kaikki lamput, joille em. tietoja ei kerrota kauppaan...

        Ainakin Airam brändillä asiallisia 4000K E14/27 lamppuja löytyy nykyään jo useasta tavallisestakin kaupasta selvästi alle 10 €/kpl.


    • xcdfvc

      E14 ja E27 kannat voi vaihtaa tappikantaisiin, johan alkaa lamppuja löytyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe