kuukautiskerääjä neitsyille?

heedo

Tuossa lueskelin netistä kuukautiskupista... Missään ei vaan löytynyt, että sopiikohan kuppi neitsyelle, meneekö immenkalvon aukosta sisälle? Mietityttää, että ostaako vaiko eikö...
Muuten olis kyllä tosi mahtava juttu toi :)

4

1399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minttu

Immenkalvo todennäköisesti rikkoutuu (ellei ole tosi venyvää sorttia) kuppia laittaessa, sillä se on halkaisijaltaan aikasta iso vielä taiteltunakin. Sinänsä mitään estettä ei ole neitsyenkään sitä käyttää, mutta ainakin minulla sen laiton opettelu oli muutenkin sen verran hankalaa, että neitsyenä ei olisi todellakaan onnistunut. Mutta kuten otsikossa sanoin, se riippuu ihan ihmisestä, joillain ei ole mitään ongelmia sen kanssa ja sama koskee immenkalvoakin: kaikillahan ei esim. ensimmäinen yhdyntä satu yhtään ja kuppi on suunnilleen samaa luokkaa halkaisijaltaan kuin penis. Hukkaanhan kuppi ei oikein säilytettäessä mene, vaikkei sitä heti tai jatkuvasti alkaisikaan käyttää.

• moonkupisti

Olen samaa mieltä Mintun kanssa eli on kovin yksilöllistä pystyykö kuukautiskuppia käyttämään neitsyenä vai ei. Itselläni oli immenkalvo niin tiukka että ei kyllä ikinä olisi onnistunut (ensimmäinen yhdyntäkin oli aluksi tuskaa). Kupin käyttö oli ilman neitsyyttäkin aika hankalaa ekoilla kerroilla, kun kuppia poistaessa pitää emättimeen saada mahtumaan kupin lisäksi vielä pari sormeakin joiden avulla sen taittaa ja vetää ulos! Tuntui aluksi lähes mahdottomalta, mutta sujuu nyt jo aika mukavasti :)

Yritä itse arvioida onko immenkalvosi jo revennyt vaikkapa kokeilemalla kuinka monta sormea saat mahtumaan kerrallaan emättimeesi. Mittasin tuossa että Mooncup kaksinkerroin taitettuna on n. kahden sormen levyinen (etu keskisormi).

• Minttu

Tuli vielä mieleen, että jos neitsyenä kuppia kokeilee, kannattaa varmaan ihan suosista varata liukuvoidetta millä voi sitten vähän avittaa asiaa. Alussa tietysti pelkkä uuden asian "jännittäminenkin" vaikeuttaa sen kupin kanssa operointia (vaistomaisesti tiedostamattaan jännittää emättimen lihaksia), joten jos ei ensimmäisillä kerroilla onnistu, ei silti kannata heti luovuttaa.

• Minttu

Lainaus Mooncupin sivuilta:
      "Hi.
      I've just heard about your moon cup and it sounds pretty good. I'm wondering if it is recommended for use by a girl who has just started menstruating. Any caveats I should know about? My 11 year old daughter is not quite there yet but will be sometime soon and if this is as great as it sounds I would like to recommend it.
      Thanks for your response.

Joanne

Dear Joanne
      Yes young girls (New Moons!) are physically able to use the Mooncup. It is possible to use the Mooncup from the very first period as our bodies are designed to give birth to full size babies at this time! The more confident that your daughter is about her body the easier it will be for her. As with tampons, it will require practice at first. She may like to use a lubricant such as KY Jelly (not petroleum jelly) to make insertion easier to begin with. I hope that this helps."

Ja linkki Divacupin sivulle, toivottavasti osuu suoraan oikeaan tekstiin. :)

http://www.divacup.com/content_qa_short.php?from=main&questionid=17

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1598
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1119
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1010
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      46
      838
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe