Minulle ei irtoa asuntolainaa.

Hanskamies

Enkä jätä yhtään mitään kertomatta.

Sain luottotiedot takaisin viime kuussa. En ole edes yrittänyt hakea mitään lainoja. Lisäksi luottotietojen menetys ei johtunut kulutusluotoista. Nuoruuden juttuja.

nyt kun yritin hakea asuntolainaa niin Handelsbanken ei suostunut minun kanssa edes keskustelemaan. Pyysi 20% omarahoitusosuutta.

Tuloni ovat 47,000€ vuodessa. Olen vakituisessa työssä ja ollut samassa työpaikassa 3vuotta. Säästöön en ole saanut mitään laitettua sillä ostin tyttöystäväni nimiin auton, joka maksoi 20,000€ Maksoin sen pois 4 vuodessa. Eli auto on nyt velaton.

Danske Bank ei suostunut lainamaan , koska olin maksanut Lindrofille laskun joka on siis vaimoni lasku. Ajattelin vain auttaa häntä :) Pitää siis tästä lähiten antaa rahaa vaikka hänen tilille jos tarvitsee apua.

Osuuspankki on vielä auki ja sieltä saan päätöksen ensi viikolla.

Kyllä näillä nyt luulis asuntolainan irtoavan.
Ei velkaa, Luottoluokitus omascoressa 22 pistettä. Eli lähes paras mahdollinen. Ei ole laskuja perintätoimistoilla ja kaiken pitäisi olla kunnossa.

Mistä ihmeestä siis kiikasta?

9

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+16

      Jos sinulla ei ole asunnon lisäksi tarjota mitään reaalivakuuksia, niin omia säästöjä on nykyään oltava. Ei välttämättä ihan 20% edestä, mutta jotain kuitenkin. Eli ei muuta kuin säästämään.

    • BABABAR

      Noin isot tulot 3 vuoden ajan eikä mitään säästössä. Siinä syy.

    • EX KÖYHÄ

      SÄÄSTÄ ÄLÄKÄ TUHLAA KAIKKEA!
      OLET SUURI RISKI PANKEILLE KUN ET OSAA SÄÄSTÄÄ!

    • pankinmies

      laske itse miten paljon menee ja tulee rahaa. katso että kulutat vähemmän mitä tienaat.

      perusta säästötili 2v aikaisemmin siihen pankiin mista aiot hankkia lainan.
      säästä noin 200€/kk sinne tilille.

      kun menet kyselemään lainaa on sinulla hyvä meriitti ja kuin cv pankille vakavaraisesta taloudestasi. voit saada hyvän ja halvan lainen.

      ota aina laina yksin elä sekoita muita lainaan, Elä ota taajia lainalle. kun otat takaajan kerrot tietämättäsi että pelkäät että et suoriudu lainan maksusta. puhumalla kaikesta selviää.

    • tietoa on

      Muuta pois suomesta niin onnistuu....

    • Riski olet

      Kuten on kerrottu, niin ongelmasi on se, että tuloistasi huolimatta et ole saanut säästöön mitään.

      Pankit eivät enää myönnä 100%:n asuntolainoja, vaan vaativat etukäteissäästöjä. Semmoiset 10 - 20% asunnon hinnasta.

      Ja pankki katsoo sinut kuitenkin riskiksi. Menneisyytesi takia, ja siksi, että isoista tuloista huolimatta säästöön ei jää mitään.

    • vauras nainen

      Et saa lainaa koska

      - Sinulla ollut vuosia hyvät tulot mutta ei säästöjä lainkaan.
      - Asuntojen hinnoissa on tällä hetkellä vahvasti laskupainetta, pankit eivät myönnä enää 100% rahoitusta. Kenellekään.
      - Normaali omavastuu 2009 rahoituskriisin jälkeen asuntolainoissa ollut n. 10-20% lainanhakijasta riippuen. Itselleni edellytetty sijoituslainoissa 10% omarahoitusta. (Oma varallisuuteni on reilu 250.000 jota tarjosin hankittavan sijoitusasunnon lisäksi lisävakuudeksi, mutta se ei kelvannut, pankki haluaa ostohinnasta 10% käteisenä).

      Omana kommenttina, kuka idiootti laittaa AUTOON 20.000 euroa jos varallisuutta ei ole lainkaan ja asunnon hankinta mielessä?!? Itselläni ja miehelläni yhteinen bruttovarallisuus n. 850.000 euroa ja vaihdoin juuri yli 10 vuotiaan koslani 9000 euron uudehkoon autoon josta maksettavaa jäi 4000e. Miehellä n. 3000euron auto jonka vaihtoa suunnittelee n. 15.000 arvoiseen.

      Perintätoimistojen laskut lainaa hakevalla perheellä tuoksahtavat aina erittäin pahalta. Olivat ne sitten kenen tahansa ja mistä tahansa syystä.

    • järkeä peliin

      Se autoon uhrattu 20.000 euroa olisi ollut 20% käsiraha 100.000 euron asuntolainaan.

      Ainakin sen kokoisen lainan, mahdollisesti aavistuksen isommankin, olisi tuo 20.000 tililleen säästettynä varmasti pankista saanut.

    • Hanskamies.

      Hahahahhaahah. VItun luuseri vastaajat. Minulla on tilillä melkein 2 miljoonaa euroa ja kattohuoneisto nykissä. Luuserit!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5095
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1325
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe