Paljonko hopeiset kahvikalustot maksavat?

jfdgf

Katsoin huuto.netistä tätä ilmoitusta https://www.huuto.net/kohteet/kahvikalusto-tarjotin-kermakko-sokerikko-alunen-kannu/330935485
Mistä tietää, mitkä markkinoiden hopekalustoista ovat kalliimpia ja mitkä halvempia?
Mielestäni hinta on ehkä liian kallis, mutta olen törmännyt paljon kalliimpiinkin ja mietin, että onko jotain sellaista tiettyä tunnusta tai leimaa, joka nostaa hintoja?
Pitään hopeisesta kahvikalustosta haaveilleena, olen vihdoin päättänyt moisen hankkia ja kaipailisin vinkkejä, etten osta huonoa!

6

1422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-kauppias

      Ihan tolkuton hinta ja osta heti -hinta tuossa esimerkissä. Ilmoituksessa ei ollut kaluston painoa, muuta epäilisin, että jää alle kilon. Jos 1900-luvun hopeaa, niin live-huutokaupassa tuollainen maksaa 500-700€ ja silloinkin saa jo puhdistetun kaluston. Romuhopean arvoa noin puolet tuosta.

      Kannattaa katsoa netiatä esim. Helanderin tai Hagelstamin edellisten huutokauppojen toteutuneita hintoja hopea -alueelta. uudet voivat maksaa monta tonnia, mutta käytettynä saa noin kaksinkertaiseen hintaan verratuna romuhopean hintaan.

    • 3+9

      Aloittajan linkissä surullinen esimerkki täysin kelvottomasta ilmoituksesta. Ei tietoa esineiden painosta, ei kuvaa leimasta tai edes tietoja, mitä leimoissa lukee (onko edes hopeaa?). Hinnat, sekä pohjahinta että osta-heti-hinta aivan metsässä. Jos tuohon tulee ilman liutaa lisäkysymyksiä edes tarjouksia, niin ihmetellä sopii.

    • leena688

      Toisella sivustolla myös myynnissä sama paketti. Siellä oli näyttää hinta-arviotodistus 2650e kysymällä, alkuperä venäjältä, leimat nähty, siirtynyt sieltä Karjalaan, josta suvun mukana nyt sinne missä on.
      Ihmettelen kyllä miksi ei lue ilmoituksessa, mutta ehkä joku aiheesta paljon tietävä voi tunnistaa ja kiinnostua kysymään?
      Ihmettelen kyllä myös, miksi ei ole liitetty kuviin automaattisesti kuvia leimoista, painoa ja tietoa historiasta jos meinaa saada kaupaksi.

      • sanperin sanperi

        aloittaja esitelee omaa ilmoitustaan ja uskottelee että halpa on


    • 3+9

      Siltähän se näyttää. Sissimarkkinoinnissa ja muussa näiden keskustelupalstojen ohjeiden vastaisessa toiminnassa voi käydä näinkin, että homma kääntyy juurikin päinvastaiseksi, kuin oli tarkoitus. Oppihan toivottavasti kerrasta, ettei enää tee itseään naurettavaksi.

    • Anonyymi

      Kunto on tärkeä. Kulumat, kuhmut laskevat hintaa.
      Ikä on tärkeä. Mitä vanhempi sitä arvokkaampi.
      Hopeaseppä on tärkeä. Mitä kuuluisampi seppä, sitä arvokkaampi.
      Valmistuspaikka on tärkeä. Jos se on esimerkiksi Pietari ennen vallankumousta tai Tukholma, sitä arvokkaampi. Saksalaiset hopeasepät ovat myös hyviä. Myös Suomessa on ollut erittäin hyviä kultaseppä.
      Parempi ostaa täysin virheetön kahvikalusto vaikka nuorempikin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      8992
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2400
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe