Asensin CpuIdle Extremen alentaakseni hieman lämpöjä, jonka se tekikin, mutta nyt näyttäisi Suoritinkäyttö 100%, joista CpuIdle vie n. 98%.
Olisikohan tuolle asialle mitään tehtävissä? Mitään erityistä haittaa tuosta en ole havainnut olevan, mutta pisti se hieman mietityttämään...
Suoritinkäyttö 100%
3
873
Vastaukset
- Töppö
CPU = prosessori
Idle = toimeton
Prossusi on siis 98% ajasta toimettomana. Ei kai siitä muuta haittaa ole kuin että prosessori saattaa laiskistua jos se vaan makoilee.- belgin
No kiitos tiedosta! Jos näin on, niin pitänee ostaa tämä ohjelma ja lisätä hieman tuuletusta.
- alivoltittaja
belgin kirjoitti:
No kiitos tiedosta! Jos näin on, niin pitänee ostaa tämä ohjelma ja lisätä hieman tuuletusta.
Cpuidle ei tee muuta kuin ajaa halt-komentoa, joka hetkellisesti laskee cpu:n jännitettä 1,1 volttiin. NT:n idle ei tee kyseistä toimenpidettä.
Parempi ratkaisu on alivoltittaa jonnekin 1,1-1,4 V paikkeille ja hiukan myös laskea taajuutta, jolloin kone pysyy viileänä vaikka CPU kuormitus olisi jatkuvasti 100%. Tuskin sitä tehokasta suoritinta on pelkän idleloopin pyöritystä varten hankittu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824747- 1842063
- 1321752
- 1741390
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161251- 351086
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj16987- 78983
- 52966
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh288940