kertokaa!

pojat

miten saan linnut lentämään huoneeseeni. ne ei millään halua lähteä häkistä pois!ne on ollut mulla 2 kuukautta.ne on n.4 kk.ja miks niillä silloin tällöin lähtee 5cm pituisia sulkia pois!?toisella on lähteny häyheniä paljon pois,siilä ei ole enää otsassa viiruja,tietääkö kukaan minkä ikäinen undu on kyseessä!??

5

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsirppa

Sillä kokemuksella, mitä mulla on unduista voin kertoa että undut aristelee ensin sitä lähtemistä häkistä.
      Kannattaa avata häkin kansi (jos vaan mahdollista), jotta "hiffaavat" paremmin poistumismahdollisuuden.
      Sitten vaan menet itse hieman kauemmas ja annat heidän olla.
      Mä kun avaan häkin, niin peipot lähtee saman tien. Undut miettii pitkän aikaa, tunninkin, ennen kuin lähtevät katselemaan maisemia.
      Tietysti kirkas valaistus houkuttelee lähtemään.

Muista, että kun päästät linnut vapaaksi niin älä ruoki niitä häkin ulkopuolella. Ne palaavat häkille viimeistään kun nälkä yllättää eikä tarvitse alkaa ahdistelemaan erikseen.

• pojat

kiitos!mä yritä tota!

• -M-

Undulaateilla on yleensä ensimmäinen sulkasato juuri tuossa 3-4kk ikäisenä jolloin voi lähteä paljonkin höyheniä ja sulkia pienen ajan sisällä, häyheniä ja pidempiä lentosulkia saatetaan uusia muulloinkin mutta vähemmän kuin varsinaisessa sukasadossa. Tilalle kasvaa uudet höyhenet ja pienen poikasen otsajuovitus häviää samalla. Muutenkin alkaa tuossa iässä esim vahanokan väritys muuttua ja sukupuolituntomerkit tulla paremmin esiin. Sulkasatoiselle linnulle kantaa antaa vähän tavallista enemmän kalsiumia, vitamiineja ja proteiineja.

• Sanni H.

Voit myös helpottaa lintujen ulos uskaltautumista kiinnittämällä luukun ulkopuolelle esim. eläinkaupasta ostettavan lyhyen irto - orren. Linnut uskaltautuvat helpommin häkin ulkopuolelle, jos pääsevät kävelemään sinne.

• moi

minunkaan undulaatti ei suostu tulemaan häkistä ulos,mutta se on nuori joten siltä ei lähe paljon yhtään höyheniä.En itsekkään tiedä syytä siihen,mutta kyl sen aina jotenkin saa ulos.Yritä kaikkia keinoja.Kyl yks niistä on se oikea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      2973
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2649
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2466
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1569
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      178
      1219
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe