Kävin ensimmäistä kertaa Turkissa Alanyassa kesällä. Ihastuin siihen paikkaan täysin! Ensi kesän matkaa olen tässä suunnitellut, Turkkiin tietenkin :) Haluaisin todella mennä uudestaa Alanyaan, mutta kovasti olen myös kuullut kehuja Marmariksesta.. Onko näillä kahdella paikalla loppujen lopuksi suuriakaan eroja? Jos on, mitä? Ja kumpaa itse suosittelette, jotka olette molemmissa käyneet? Hyvä ranta täytyisi kyllä löytyä Marmariksestakin....? ja eikös sielläkin ole yhtä upea sää kesällä, kuin Alanyassa?
onko mitään eroa, ja kumpi on suosikkinne...?
10
1611
Vastaukset
- sen
marmaris on pienempi. ei musta muuta eroa. ihan sama kumpaan menet. matka lentokentältäkin taitaa olla ihan sama. ranta ihan ok. jos meet marmarikseen käy icemelerissä. siellä on parempi ranta. jos tykkäät rauhallisemmasta paikasta, ota hotelli icemeleristä ja käy ns. bailaa marmariksen yökadulla.
- yksi kerta
olin lomalla antalyassa helmikuussa 2004.Oli pikkusta vaille pirun kylmä; siellä vuosisadan kylmin viikonloppu silloin, mutta loma todella onnistunut.( siellä on rantaa ja pitkästi)Marmaris ei ole tuttu paikka, mutta minäkin kävin Alanyassa ja pidin siitäkin.Turkki on ilmeisesti hyvä kohde.Halpaa olemista ja ystävällinen, ja etenkin rehellinen kansa ( tottakai suomessa monia mielipiteitä)Suomessa kaikki täydellistä????Jos lomaa ,valitse joku kohde Turkista.Nauti elämästäsi!!!Oletpa mies tai nainen.
- Ripste
on monia mielipiteitä. Monet ketkä on molemmat kohteet käyny tsekkaamassa tykästyy toiseen enempi... Ja aika paljonkin eroavia mielipiteitä! Eli ei auta sunkaan muu kun käydä katsomassa ja toteamassa :) Hauskaa sielä joka tapauksessa varmana on, Turkista kun on kyse.
- kummassakin käynyt
Vuoden sisällä kummassakin käyneenä, voin sanoa että Alanya on ehdottomasti parempi...
Marmariksen ranta oli todella surkea...
Myytävien tavaroidenkin valikoima oli huonompi...
Marmariksen plussaa oli se että ilma ei tuntunut niin tuskastuttavan kuumalta, siellä käy pieni tuulenhenkäys koko ajan...
Mutt kokeile, eihän sitä muuten voi arvostaa toista paikkaa jos ei ole kokeillut huonompaa vaihtoehtoa.
Hyvää lomaa....- marmaramari
kyllä Alanyassa sää vaihtelee kovasti keskikesällä. Sadekuurot yleisiä kesä-heinäkuussa. Kylmä merivirta Alanyan rannikolla tekee säästä oikukkaan. Basaarikauppiaat hierovat käsiään kun saavat myydä ylihinnoiteltuja sateenvarjoja. Muista siis sateenvarjo!!!
- sadetta?
marmaramari kirjoitti:
kyllä Alanyassa sää vaihtelee kovasti keskikesällä. Sadekuurot yleisiä kesä-heinäkuussa. Kylmä merivirta Alanyan rannikolla tekee säästä oikukkaan. Basaarikauppiaat hierovat käsiään kun saavat myydä ylihinnoiteltuja sateenvarjoja. Muista siis sateenvarjo!!!
Ei siellä Alanyassa kyllä sadekuurot ole yleisiä kesä-heinäkuussa. Silloinhan on todella kuumaa ja kuivaa. Näin syksyllä alkaa satelemaan.
- marmaramari
sadetta? kirjoitti:
Ei siellä Alanyassa kyllä sadekuurot ole yleisiä kesä-heinäkuussa. Silloinhan on todella kuumaa ja kuivaa. Näin syksyllä alkaa satelemaan.
viime heinäkuu oli lähes yhtä sateinen kuin täällä Janakkalassa!!!
- sadetta?
marmaramari kirjoitti:
viime heinäkuu oli lähes yhtä sateinen kuin täällä Janakkalassa!!!
ainakaan silloin kun itse siellä olin. Ei ollut yhtenäkään päivänä edes pilvenhattaraa taivaalla.. Mitähän omiasi höpötät?
- Alanyassa asunut
marmaramari kirjoitti:
Kaksi turistikautta Alanyassa työskennelleenä ja lisäksi muutamana kesänä siellä heinäkuussa lomailleena voin kertoa, että heinä- ja elokuussa ei Alanyassa sada.
Toukokuussa voi vielä vähän sadella, kesäkuun alkupuolellakin mahdollisesti. Kesäkuun puolen välin jälkeen sateet on takuuvarmasti loppuneet, eikä vettä tule ennen syyskuun loppua, luultavammin vasta lokakuussa.
Silloin onkin paikallisilla iloisen "sadetanssin" paikka, kun pitkän kuivan jakson jälkeen vihdoin tulee vettä!
Sateenvarjoa tärkeämpänä matkavarusteena pitäisin villasukkia, varsinkin jos olet lähdössä lomalle keväällä. Silloin hotellihuoneet voivat viileän talven jälkeen tuntua (mahd. lämmityksestä huolimatta) kostean koleilta, ja koska monissa hotelleissa on laattalattiat niin villasukat tai muut töppöset on silloin kiva pitää sisällä jalassa.
Hyvää lomaa kaikille! - zamo09
Alanyassa asunut kirjoitti:
Kaksi turistikautta Alanyassa työskennelleenä ja lisäksi muutamana kesänä siellä heinäkuussa lomailleena voin kertoa, että heinä- ja elokuussa ei Alanyassa sada.
Toukokuussa voi vielä vähän sadella, kesäkuun alkupuolellakin mahdollisesti. Kesäkuun puolen välin jälkeen sateet on takuuvarmasti loppuneet, eikä vettä tule ennen syyskuun loppua, luultavammin vasta lokakuussa.
Silloin onkin paikallisilla iloisen "sadetanssin" paikka, kun pitkän kuivan jakson jälkeen vihdoin tulee vettä!
Sateenvarjoa tärkeämpänä matkavarusteena pitäisin villasukkia, varsinkin jos olet lähdössä lomalle keväällä. Silloin hotellihuoneet voivat viileän talven jälkeen tuntua (mahd. lämmityksestä huolimatta) kostean koleilta, ja koska monissa hotelleissa on laattalattiat niin villasukat tai muut töppöset on silloin kiva pitää sisällä jalassa.
Hyvää lomaa kaikille!olen tässä suunnitellut reissua turkkiin...pääsen kyllä lähtemään vasta syyskuun alussa, mut oisko kellään tietoa. olen yrittänyt katsella myös netistä, mutta mistään ei tunnu löytyvän.. :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391