Kuinka kauan olette joutuneet odottelemaan pentua? Kuinka paljon olette maksaneet pennusta?
norfolkinterrieri/norwichinterrieri saatavuus/hinta
5867
1918729
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
Vastaukset 19
Vanhimmat
Pentua joutuu odottamaan selkeästi pitempään kuin yleisempien terriereiden pentua. Omaani odotin puolitoista vuotta, kun halusin ehdottomasti nartun. Valitsemallani kasvattajalla syntyi tätä ennenkin yksi pentue, mutta siinä oli vain uroksia. Hintatasosta en osaa tämän päivän osalta sanoa mitään. Omani on jo ikivanha, ja silloin maksoin siitä 1100 euroa. Alle tuhannen euron tuskin pentua saat.
Meidän norfolkkia odoteltiin pari kuukautta. hinnat nykyään siinä 1400-1500, pieni kasvattaja määrä ja onneksi ei muotikoira.
Jos joku voisi ystävällisesti kertoa jokun kasvattajan yhteystiedot olisin kiitollinen 200 km säteellä helsingistä
Hyvää kannattaa hieman odottaakin.
Tosi viisaita ja oppivaisia koiria.
Itsellläni on uros norwichi, ja olen ollut oikein tyytyväinen.
Maksoi 1200 euroa.
On kylläkin erittäin vaikea saada, johtuen ilmeisesti vähäisestä kasvattajamäärästä.
1400€/2011
Norfolkkia odotin puolivuotta tai vähän päälle maksoin 1350€
Huh huh onpas kallista..halvempia ja ihan yhtä hyviä terrierejä on muutkin territ.
Kannattaa katsoa myös muita vaihtoehtoja..onneksi oma rotuni kettarit ei maksa noin paljon. Ja on harrastamiseen monipuolisia ja hyviä seurakoirinakin. Itse en metsästä ja useimmat onkin nykyään näyttelylinjaisia. Samoin jackeja saa normaaliin hintaan.
Onko tuo muotirotu nykyään? Westiet oli ennen..
Ei ne taida muotirotuja olla, ei ainakaan kasvattajien määrä ole pompannut taivaisiin eikä niitä näe katukuvassakaan kovin paljon.
Minä tykkään norfolkin ulkonäöstä, ja siksi minulla on se eikä esim jack tai kettari. Cairn voisi joskus kans olla, ne on mukavanoloisia koiria.
Toinen Norwichini maksoi 1000e ja toinen 900e :) Norwichien suosio alkaa kasvamaan koko ajan ja monella kasvattajalla on jonotus listat.. joskus joutuu odottamaan yli vuodenkin jopa eli kannattaa soitella kasvattajille ja heti ns varata pentu jos folkkia tai norwichia hankkimassa :)
Tämän päivän hinta norfolkeilla 1500 ja olen odottanut omaani jo vuoden.
Suomessa kannattaa odotella mikäli ei omaa kielitaitoa tai aikaa lähteä hakemaan omaansa. Tuolla meinaa on listoilla nytkin kc/fci aivan rekisteröintikelpoisia pentueita:
http://www.pets4homes.co.uk/search/?type_id=3&breed_id=181&advert_type=1&results=10&sort=pricehigh ja http://eurobreeder.com/breeds/norfolk_terrier.html
http://eurobreeder.com/breeds/norwich_terrier.html
Meidän neiti maksoi 1200-1400 e. En muista, koska en sitä itse ostanut. Odotettiin n.6kk?
Todellakin kannattaa odottaa! Meidän Norwich Poikaa odoteltiin puolisen vuotta, ja hinta 1200€ . Ihana ja tekee aina iloseks
Mistä ostitte ?
Oma hankittu Saksasta kun Suomessa silloin ei ollut ollenkaan tarjolla ja olimme muutenkin menossa siihen lomalle kuukaudeksi. Ensimmäiset pennut minkä löydettiin netista olleet jo varattu, mutta kasvattajat ystävällisesti neuvonneet eteenpäin ja antaneet muiden kasvattajien yhteystiedot missä pennut oli myytävänä. Englannilla pärjää hyvin. Lopuksi saimme uroksemme 3 kk ikäisenä kansanvälisellä passilla (tästä toki jouduimme maksaa 50 euroa lisää), rokotettuna ym 1050 euron hinnalla v 2014 kesällä
1700 euroa vuonna 2017.
7kk odotus, hinta 2000. Kysyntä on kovaa, eikä koronavuosi ole ainakaan helpottanut tilannetta, näkyy siis varmaan hinnoissakin. Pentu on hyvältä ja vastuulliselta kasvattajalta, jolla on korkeat kriteerit jalostukseen käytettäviltä koirilta, kaikki mahdolliset tutkimukset tehty ennen pennutusta. Maksan mielelläni kunnon hinnan, kun tiedän että pentu on terveistä vanhemmista.
Eläviä pentuja syntyy vuosittain arviolta sadan kieppeillä rotua kohden. Siksi norkkuja pitää odotella.
Omakohtaisesti voin Norwichia suositella, jos on pennun ostoon ja sen noin 15 vuoden hoitamiseen - ruokkiminen, lääkärit, varusteet ym. - varaa sekä viitseliäisyyttä.
HUOM. Koiraa pitää ulkoiluttaa, ruokkia ja hoitaa monta kertaa päivässä sen koko elinajan. Pitää pestä hampaita, harjata ja kammata, pestä koko otus, leikata kynsiä, puhdistaa korvat ja poistaa niistä ja varpaista karvat... Pidetään sylissä ja hellitään. EI RUOKITA pöydästä tai anneta muiden ruokkia. Itse mittasin aina ruokamäärän, paljonko annoin, koska pienelle koiralle lihavuus ei ole hyväksi ja annoin ruokaa kolmesti päivässä. Sai se toisinaan myös herkkuja, kuten kurkkua ja ostoherkkuja.
Turkin karvat nypitään 3-4 kertaa vuodessa, hammaskiven poisto aika ajoin, rokotukset pitää huolehtia jne.
Minulla on ollut yksi norwich ja ihanampaa koiraa ei taida olla.
Ongelmia sen terveyden kanssa oli. Ostimme pennun ao. lajin huipputuomarilta täyteen hintaan, kun joku yksinhuoltaja oli viime tipassa perunut ja perheellämme oli kova into koiran saamiseen. En osannut katsoa: Sillä oli toinen silmä puoliksi vaalean sininen, erityisesti vanhempana, ei siis näyttelykoiraksi sopiva...
Koirani oli allerginen viljoille ja joillekin kasveille, mutta piti kovasti mm. kurkusta. Tosi arka koville äänille, uudeksi vuodeksi hankin reseptillä rauhoittavaa lääkettä.
Se stressasi lääkärikäyntejä ja vierailuja pitkään jälkeen päin, ei voinut ajatellakaan jätettäväksi vieraan hoitoon, joten säästimme! matkailemalla kotimaassa vuokramökeillä. --> Vuokramökkien valinnanvara huomattavasti pienempi, jos on mukana kotieläin.
Osa on tietysti yksilöön liittyviä ominaisuuksia. Ja ehkä omaa osaamattomuutta? Ehkä joku koulutus olisi poistanut paukkuarkuuden ja mahdollisesti em. stressiä.
Koirani piti sen iän ja nivelkipujen takia lopulta nukuttaa ja oli maailman vaikein paikka.
Edellä olevaa on hyvä miettiä ennen kuin hankkii mitään kotieläintä.
KOTIELÄIN TARVITSEE HYVÄÄ HOITOA JA HUOMIOTA KOKO ELÄMÄNSÄ AJAN JOKA PÄIVÄ JA RAHAAKIN KULUU.
KOTIELÄIMEN PITO PALKITSEE MONINVERROIN ANTAMALLA HYVÄÄ MIELTÄ JA ENERGIAA, KOIRAA ULKOILUTTAMALLA SAA UUSIA YSTÄVIÄ JNE, ainakin itse koin niin.
Meidän narttu Norfolki maksoi meille 2000€, joka taitaa olla tämän hetkinen keskihinnan yläraja tälle rodulle.
Pennun saimme 12/2023 ja odottelemaan jouduimme 2 kuukautta. Ja meidän Norfolki on sijoituspentu, ja sopimuspohjana käytimme Kennelliiton pohjaa.