virheelinen 2e kolikko

PELIAUTOMAATISTA

minulla on semmonen 2euron kolikko jossa molemmilla puolilla on sama "2" kuva eli siis toisella puolella ei oo sitä kukka sydeemiä?olisin vaan kiinostunna tietämään tämmösen kolikon arvon ja onko tämmösiä virhelyöntejä paljonki liikenteessä?

13

6332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahaliike

      Kai sen voi jollakin numismaatikolla tai arvottaa.
      Netissä näkyy olevan juttua jostakin enempi taiteellisista virheistä, tuon tapaista virhettä en (tosin asiaa harrastamottana) Googlella löytänyt.

      Miten voi olla mahdollinen tuollainen kolikko, jos kerralla lyödään molemmat puolet! Joku pilajuttu varmaan, olisiko joku väärentänyt?
      Jos on oikea, niin varmaan niitä on sitten enemmänkin liikkeellä. Niinhän sitä entisajan postimerkkiarkeissakin oli sama virhe kaikissa, jotka markkinoille ehti. Tunnetuin näistä ns. Zeppelin-merkki, jossa arkin yhdessä merkissä on vuosiluvun 1930 sijasta 1830. Viisisataa sellaista löytyy kuulemma Suomesta, arvo ainakin toistatuhatta euroa.

    • jos meistillä lyödään vastaosaan ja aihio pompaa siinä välillä puolikierrosta ja lyödään uudestaan ilman että toiselle puolelle tulee mitään jälkiä.

      Sen jälkeen tuo ihmelantti vielä läpäisee tarkastuksen, niin ota ihmeessä yhteyttä: [email protected]

      Tai minullekin voit tarjota tuota harvinaisuutta (näin juuri ufon)käypään hintan

    • Onko se toinen '2' ns. negatiivinen kuvio, vaiko täsmälleen samanlainen molemmilta puolilta?

      • PELIAUTOMAATISTA

        se on ihan täsmälleen samanlainen ihan niinku olis kopio


      • Numismaatikko
        PELIAUTOMAATISTA kirjoitti:

        se on ihan täsmälleen samanlainen ihan niinku olis kopio

        Jokin aika sitten oli myynnissä Sveitsissä (UBS AG, 8098 Zürich) yhden centin kaksoiskuvallinen "raha", niin miksei 2 euronen. Mielenkiintoista olisi tietää millä syrjäkirjoituksella lantti on varustettu, siitä kun selviäisi minkä maan rahapajan tuote on kysymyksessä. Näitä kummallisuuksia pulpahtaa aina silloin tällöin keräilijämarkkinoille ja ovat erittäin kysyttyja.
        Suomen virhelyönneistä voi tutustua Suomen Numismaattisen Yhdistyksen sivulla http://www.snynumis.fi/galleria/euro/1.html

        Palautelinkistä voi kysyä lisää: http://www.snynumis.fi/palaute/palaute.htm


      • Numismaatikko kirjoitti:

        Jokin aika sitten oli myynnissä Sveitsissä (UBS AG, 8098 Zürich) yhden centin kaksoiskuvallinen "raha", niin miksei 2 euronen. Mielenkiintoista olisi tietää millä syrjäkirjoituksella lantti on varustettu, siitä kun selviäisi minkä maan rahapajan tuote on kysymyksessä. Näitä kummallisuuksia pulpahtaa aina silloin tällöin keräilijämarkkinoille ja ovat erittäin kysyttyja.
        Suomen virhelyönneistä voi tutustua Suomen Numismaattisen Yhdistyksen sivulla http://www.snynumis.fi/galleria/euro/1.html

        Palautelinkistä voi kysyä lisää: http://www.snynumis.fi/palaute/palaute.htm

        Niin... Kyselin vain, koska mielestäni ainut tapa miten tälläinen avaus viestin kaltainen kolikko on voinut normaalilla tavalla syntyä on se, että lyöty raha ei ole poistunut normaalisti, vaan jäänyt meistiin kiinni ja seuraavasta rahasta on tullut tälläinen, kuitenkin sillä erolla, että toisen puolen kuvio on ns. negatiivinen. En tiedä voiko näitä enää nykyään syntyä, aikaisemmista rahoista löytyy.

        Jos taas ovat molemmilta puolilta täysin samanlaisia, niin tälläistä virhettä ei voi normaalissa rahan valmistuksessa syntyä. Olen nähnyt 1928-40 mallin nikkelimarkan, jossa molemmilla puolilla klaava. Näitä on aikoinaan valmistettu hiomalla ja liittämässä 2 rahaa yhteen. Saatu näin hauska peliraha, jossa heittämällä tulee aina klaava. 30 euroa tälläisestäkin huutonetissä kerran maksettiin, hiomisesta hyvä palkka.

        Jos jossain pajalla on päätetty leikkiä ja tuloksena on mitä erikoisia rahoja, jotka eivät kuitenkaan ole normaalissa rahan valmistukessa voineet syntyä, niin mielestäni tälläiset rahat ovat täysin arvottomia! Eikä niitä kannata kokoelmaansa hankkia, eikä maksaa mitään! Virhelyönti on täysin eriasia kuin tahallaan / tarkoituksella tehty. Keräilijöille toki kelpaa ihan mikä vaan "erikoinen".. Ei pitkä kun katselin 1 euron suomalaista kolikkoa, jossa erilaiset tähdet reunassa kuin tavallisissa. Joku tämäkin varmasti ostaa... Ei siinä ole kuin vasaralla tms. lyöty keskusta irti ja lyöty sitten takaisin johonkin ulkomaalaiseen kolikkoon ja saatu hieno erikoisuus!


      • bentsku
        jm78 kirjoitti:

        Niin... Kyselin vain, koska mielestäni ainut tapa miten tälläinen avaus viestin kaltainen kolikko on voinut normaalilla tavalla syntyä on se, että lyöty raha ei ole poistunut normaalisti, vaan jäänyt meistiin kiinni ja seuraavasta rahasta on tullut tälläinen, kuitenkin sillä erolla, että toisen puolen kuvio on ns. negatiivinen. En tiedä voiko näitä enää nykyään syntyä, aikaisemmista rahoista löytyy.

        Jos taas ovat molemmilta puolilta täysin samanlaisia, niin tälläistä virhettä ei voi normaalissa rahan valmistuksessa syntyä. Olen nähnyt 1928-40 mallin nikkelimarkan, jossa molemmilla puolilla klaava. Näitä on aikoinaan valmistettu hiomalla ja liittämässä 2 rahaa yhteen. Saatu näin hauska peliraha, jossa heittämällä tulee aina klaava. 30 euroa tälläisestäkin huutonetissä kerran maksettiin, hiomisesta hyvä palkka.

        Jos jossain pajalla on päätetty leikkiä ja tuloksena on mitä erikoisia rahoja, jotka eivät kuitenkaan ole normaalissa rahan valmistukessa voineet syntyä, niin mielestäni tälläiset rahat ovat täysin arvottomia! Eikä niitä kannata kokoelmaansa hankkia, eikä maksaa mitään! Virhelyönti on täysin eriasia kuin tahallaan / tarkoituksella tehty. Keräilijöille toki kelpaa ihan mikä vaan "erikoinen".. Ei pitkä kun katselin 1 euron suomalaista kolikkoa, jossa erilaiset tähdet reunassa kuin tavallisissa. Joku tämäkin varmasti ostaa... Ei siinä ole kuin vasaralla tms. lyöty keskusta irti ja lyöty sitten takaisin johonkin ulkomaalaiseen kolikkoon ja saatu hieno erikoisuus!

        Kyllä vähän haiskahtaa että rahapajalla jotkut näitä tehtailee ja myy niitä hyvään hintaan tyhmille.Ei nykyajan koneilla tällaisia virheitä pitäisi tulla, ja niitä kuitenkin aika paljon on kaikenlaisia ihmeellisyyksiä liikkeellä.


    • Nimetön

      Olen kuullut kerran 1€:stä ja 2€:sta nyt toisen kerran. Ehkä niitäkin sitten on päässyt jotenkin kiertoon. Itselläni ei vielä ole sellaista kokoelmassa. Mihin hintaan luopuisit siitä? Voisin ostaa sen pois! Voin maksaa siitä hyvän hinnan.

      • PELIAUTOMAATISTA

        No saat ton kolikon halvalla 989 Euroa


      • Nimetön
        PELIAUTOMAATISTA kirjoitti:

        No saat ton kolikon halvalla 989 Euroa

        Haluaisin nähdä rahan kuvan sitten kummaltakin puolelta. Laita kuva siitä huutonettiin, niin tarkastellaan tilannetta sitten uudelleen.


      • mulle tuli tänään 1 euron kolikko jossa 1 on molemmilla puolilla, mitä olet siitä valmis maksamaan?


    • mulle tuli tänään samanlainen mutta yhden euron kolikko, eli 1 molemmilla puolilla.

      • gsergfndumud

        Maksan puolet kaks'eurosen hinnasta ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      859
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      574
    5. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      103
      505
    6. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      32
      498
    7. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    8. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      82
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      455
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      436
    Aihe