Olemme olleet tyttöystäväni kanssa 2,5 vuotta yhdessä ja asuneet 2 vuotta yhdessä. Muutimme suoraan lapsuudenkodeistamme yhteen asumaan. Meillä on ollut pari ala mäkeä, mutta tämä vuosi on mennyt todella hyvin, kunnes tyttöystävälläni alkoi tänä syksynä koulu. Olen töissä ja tyttöystäväni koulussa, hän menee aamuun ja minulla on useimmiten iltavuoroja, eli olemme yhdessä vapaapäivinäni ja nukumme yhdessä. Meillä on siis nyt mennyt vähän yli kuukauden huonosti ja se alkoi siitä, kun tyttöystäväni sanoi, että hän ei ole tottunut tällaiseen tilanteeseen, kun näemme nykyään paljon vähemmän. Hän on etäinen, eikä meillä ole melkein yhtään läheisyyttä. Parisuhteemme on pohjimmiltaan todella hyvä eikä missään ole mitään muutettavaa. Mutta nyt tyttöystäväni haluaa muuttaa erikseen. Hän ei tiedä miksi (ei kuulemma halua omaa tilaa tai aikaa), hän sanoo vain että :"Mulla on nyt tän viimisen kolmen viikon aikana tullu tosi vahva ajatus ja tunne siitä, että haluan oman kämpän."
Hän ei halua erota vaan uskoo, että suhteemme jatkuu ja toimii vaikka muutamme erikseen. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? En halua menettää häntä, rakastan häntä eniten maailmassa ja voin olla hullu mutta teen mitä tahansa sen eteen että pysymme yhdessä.
Voiko erilleen muutto pelastaa parisuhteen?
11
2392
Vastaukset
- Röllitär
Ettei sillä o kivoja tyyppejä siellä koulussa, joita haluaa kutsua kyläilemään...
Saaks teille kutsua vieraita?Eli sehän on nyt melkein yksinasumista, kun toinen tulee ja toinen lähtee...
Jos nukutte yhdessä kuitenkin , niin rahallisestihan tulee kalliimmaks kaksi asuntoa..
Itse kyllä tykkään enemmän siitä, jos asutaan erillään..ei o pakko toista jokapäivä nähdä.
Olen kyllä asunut vuosiakin yhdessä, mutta se niin riippuu henkilökemioista.Esmees jos se toinen on vaiks siivoushullu...ja toinen ei. - f*ck
miten suorapuheinen hän on normaalisti, siis sanooko asioita suoraan ja puhuu mille tuntuu, on avoin?
Onhan se yksi vaihe elämässä että haluaa omilleen, tekin aika nopeasti muutitte yhteen. Luultavasti olette siinä iässä jossa haluaa vähän levittää siipiään ja katsoa miten pärjäilee.
Vaikea sanoa onko hän pelastamassa suhdettanne vai hautaamassa sitä. Sä tunnet hänet parhaiten, Muista että sä et voi tehdä mitään millä saat pysymään hänet luonasi tai suhteessa kanssasi. Hänen itsensä täytyy haluta sitä, se ei ole sun käsissä.
Älä sorru epätoivoiseen rakkauteen, takerru johonkin mielikuvaasi jonka haluat olla totta. Sun ei tarvi etkä sä voi tehdä mitään, jos kaksi ihmistä rakastaa toisiaan, he pysyvät yhdessä. Jos toinen ei enää halua, silloin ero on paras mitä voi tapahtua, vaikka se sillä hetkellä sattuukin.
Puhu sun tunteista, sano että sua pelottaa miten tässä käy. Ehkä hän ei itsekkään tiedä miten teille käy, mutta hänellä on halu muuttaa omilleen. Se sun on hyväksyttävä. Puhukaa ja olkaa rehellisiä toisillenne. Koitatte yhdessä saada sullekkin rauhallisemman olon erilleen muuttamisen suhteen, kukaan ei voi ennustaa miten teille käy. Mutta tehkää päätöksiä yhdessä, tietäten toistenne tunteet asiasta. Se on parasta mitä nyt pystytte tekemään kun ja jos hänelläkään ei ole enempiä vastauksia antaa miksi. - Oraalta on noustava
Nih. Meillä kyllä loppui kun menin opiskeleman ja hän jatkoi duunarinhommia. Vähätteli minua ja sanoi että mitä sinäkin muka teet kun jäin aamulla kotiin opiskelemaan. Kun opiskelu mun alalla vaati paljon lukemista. Sitten yks asia oli se, että hänellä oli tietysti palkka ja minulla opintotuet. Aina tuntui että olin siivellä kun mentiin ulos. Sitten tuli se hetki kun piti valita hän vai opiskelu. Niin tottakai opiskelu oli minulle tärkein. Olisin niin mielelläni valmistunut ja sitten oltaisiin toteutettu unelmamme talosta ja silleen. Nyt hänellä on lyhyitä suhteita sinne sun tänne ja ollaan ystäviä. Mutta en halua että seurustellaan kun hän on mielestäni kokenut ihan liikaa enkä halua second handiä lähelleni. Yks ihana on nyt lähellä ja tuntuu hyvältä taas.
- 8676876
"enkä halua second handiä lähelleni."
.... anteeksi mitä? nainen, joka on harrastanut paljon seksiä on "käytetty"? Mitä v*ttua? Jos tuo ei ole slut shaming niin en tiedä mikä on.
- yksinvaikaksin14
Olen itse pohtinut samaa kysymystä kuin aloittaja eli kestääkö suhde erillään asuessa. Rakastan puolisoani yli kaiken eikä suhteessamme ole ongelmia. Silti kaipaan omaa asuntoa, tuntuu ettei minua ole tehty jakamaan KAIKKEA toisen kanssa. En halua menettää häntä ja pelkään, että erilleen muuttaminen erottaisi meidät. Onko ketään kenellä olisi kokemusta asiasta?
- f*ck
mua kiinnostaa että oletko puhunut sun tuntemuksista sun puolisosi kanssa? Varmaan on kokemuksia joissa ei ole erottu ja kokemuksia joissa on erottu, se millä on väliä on teidän parisuhde.
Jos jotain et haluakkaan jakaa, niin jaa ajatuksesi. Kysyt häneltä mitä hän ajattelee, erottaako se teidät vai ei. Sillä on merkitys mitä hän vastaa, ei se mitä täällä.
Ja ehkä kannattaa miettiä miten asian ilmaisee, koska hän tulee kysymään miksi haluat oman kodin. Jos siihen ei ole muuta vastausta kuin ettet halua jakaa kaikkea hänen kanssaan, tai ettet tiedä yms epämääräistä, luulen ettei hyvä heilu.
Voitte sopia esim koeajasta, jolloin sulla on mahdollisuus kokeilla olisitko onnellisempi yksin asuen ja hänellä voisiko hän tottua erillään asumiseen. Siten se ei tunnu heti sellaiselle lopulliselle tuomiolle suhteellenne, lähinnä kokeilulle. - yksinvaikaksin14
f*ck kirjoitti:
mua kiinnostaa että oletko puhunut sun tuntemuksista sun puolisosi kanssa? Varmaan on kokemuksia joissa ei ole erottu ja kokemuksia joissa on erottu, se millä on väliä on teidän parisuhde.
Jos jotain et haluakkaan jakaa, niin jaa ajatuksesi. Kysyt häneltä mitä hän ajattelee, erottaako se teidät vai ei. Sillä on merkitys mitä hän vastaa, ei se mitä täällä.
Ja ehkä kannattaa miettiä miten asian ilmaisee, koska hän tulee kysymään miksi haluat oman kodin. Jos siihen ei ole muuta vastausta kuin ettet halua jakaa kaikkea hänen kanssaan, tai ettet tiedä yms epämääräistä, luulen ettei hyvä heilu.
Voitte sopia esim koeajasta, jolloin sulla on mahdollisuus kokeilla olisitko onnellisempi yksin asuen ja hänellä voisiko hän tottua erillään asumiseen. Siten se ei tunnu heti sellaiselle lopulliselle tuomiolle suhteellenne, lähinnä kokeilulle.Ollaan puhuttu puolisoni kanssa asiasta vain yleisellä tasolla ja silloin hän sanoi ettei usko sellaisten liittojen/suhteiden kestävän, jossa muutetaan erilleen. Hänen mielestään erillään asuessa ihmisille tulee helpommin omia juttuja/menoja ja pikku hiljaa ajaudutaan tilanteeseen, jossa ollaan "kasvettu erilleen" eikä enää riitä aikaa kumppanille. Sitten hän sanoi, että hänestä tuntuisi oudolta, jos edes ehdottaisin moista. :(
Ollaan asuttu nyt yhdessä 5 vuotta. Olen n. 3 vuoden ajan ottanut välillä itselleni viikonlopuksi hotellihuoneen, jossa saan omaa aikaa. Puolisolleni olen sanonut syyksi, että tarvitsen ehdottoman työrauhan paperihommille...Tuntuu pahalta valehdella, mutta tiedän hänen loukkaantuvan todellisen syyn vuoksi.
En tiedä miten pukea sanoiksi sitä miksi haluan myös oman asunnon. En ole aiemmissa suhteissa asunut yhdessä, joten tämä tuli itsellekkin jotenkin yllätyksenä. Tuntuu, että olen jotenkin viallinen kun en pysty nauttimaan toisen jatkuvasta läsnäolosta. - Hiztorii
yksinvaikaksin14 kirjoitti:
Ollaan puhuttu puolisoni kanssa asiasta vain yleisellä tasolla ja silloin hän sanoi ettei usko sellaisten liittojen/suhteiden kestävän, jossa muutetaan erilleen. Hänen mielestään erillään asuessa ihmisille tulee helpommin omia juttuja/menoja ja pikku hiljaa ajaudutaan tilanteeseen, jossa ollaan "kasvettu erilleen" eikä enää riitä aikaa kumppanille. Sitten hän sanoi, että hänestä tuntuisi oudolta, jos edes ehdottaisin moista. :(
Ollaan asuttu nyt yhdessä 5 vuotta. Olen n. 3 vuoden ajan ottanut välillä itselleni viikonlopuksi hotellihuoneen, jossa saan omaa aikaa. Puolisolleni olen sanonut syyksi, että tarvitsen ehdottoman työrauhan paperihommille...Tuntuu pahalta valehdella, mutta tiedän hänen loukkaantuvan todellisen syyn vuoksi.
En tiedä miten pukea sanoiksi sitä miksi haluan myös oman asunnon. En ole aiemmissa suhteissa asunut yhdessä, joten tämä tuli itsellekkin jotenkin yllätyksenä. Tuntuu, että olen jotenkin viallinen kun en pysty nauttimaan toisen jatkuvasta läsnäolosta.Meitä on kaikenlaisia ihmisiä...printtaas tää puoliskollesi :)
http://lepakkolaakso.net/blogi.php?nick=Tuulihaukkatar&comments=26365 - 5564432
Hiztorii kirjoitti:
Meitä on kaikenlaisia ihmisiä...printtaas tää puoliskollesi :)
http://lepakkolaakso.net/blogi.php?nick=Tuulihaukkatar&comments=26365Tämä linkki oli todella hyvä!
- Öpmölmäjvkjb
Hrrrrr ihan jäätää kun lukee tota tekstiä. Jos mul ois tollai muija joka haluu muuttaa erillee ni sais painua kans ja pitkälle.
Tässä se nähdään mitä käy ku kaks toisistaan pitävää ihmistä kyhnää yhes liian kauan. Ne haluu eroo toisistaan tai ne ei enää tykkääkää toisistaan.
Tai sit tapahtuu se pahin; ne uskottelee itellee ja toisillee viel tykkäävänsä vaik todellisuudes se on vaa kiintymyssuhde. Tykkäämine on iha muuta. Poistu mukavuusvyöhykkeltäs ja sano tytölles baibai ja sitte uutta matoa koukkuun. Kattele sitte tuleeksi vinkuu sun oven taa ja jos ei tuu ni muista että elämä on liian lyhyt käytettäväks yhen ihmisen kaa- mrrrr
Tiedätkö, jotkut seurustelevat vuosikausia tai vuosikymmeniä sillä tavalla, että asuvat eri asunnoissa. Jos jompi kumpi tai molemmat tarvitsevat myös aikaa itselleen, työnteolle, opiskelulle jne. niin erillään asuminen on loistava valinta. Toisinaan se myös pitää parisuhteen virkeänä, kun ei tarvitse riidellä pikkuasioista kuten miten päin vessapaperirulla pitäisi olla tai hammasharja on väärässä paikassa. Oikeastaan siinä vasta mitataankin, että onko oikeaa rakkautta vai ei. Oikea rakkaus kestää kyllä erillään asumisen ja pitkät välimatkatkin.
Se, että ei kykene seurustelemaan ja samaan aikaan asumaan erillään, kertoo toisinaan vaan siitä, että toinen puolisko tai molemmat osapuolet seurustelevat vain taloudellisen hyödyn takia, ei suinkaan rakkauden takia. Yhdessä ollaan ja seurustellaan vain ja ainoastaan, koska asuminen on puolet halvempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063230Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1581259Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.47829