R.Vuolas

Mari

Tietääkö kukaan taiteilijasta enemmän? Entä nettisivuja?
Sain perinnöksi hänen maalaamansa meritaulun 110x70 ja olisin kiinnostunut arvosta.

16

17439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietäjä 1

      Risto Vuolas oli vuosia sitten hyvin yleinen myyntinäyttelyissa.Nykyisin niitä ei enää niin paljon näe.Kuvailemanne taulu on tyypillinen Vuolas.Hänen työnsä ovat myöslin yleensä isokokoisia.Hinnat liikkuvat laadusta riippuen siinä 200-400 euron paikkeilla.

      • Mari

        ...


      • popo

        taisi käydä joku fiba tuossa hinnoittelussa.riston isän,oivan hyvä merimaalaus voisi olla lähellä tuota hintaa,riston töillä on lähinnä tunnearvo.oivan töitä on usein apollo huutokaupassa,sen luettelot ovat monien ns.kesympien taiteilijoiden hinnoittelussa apuna kuvineen ja vasarahintoineen.


      • Tietäjä 1
        popo kirjoitti:

        taisi käydä joku fiba tuossa hinnoittelussa.riston isän,oivan hyvä merimaalaus voisi olla lähellä tuota hintaa,riston töillä on lähinnä tunnearvo.oivan töitä on usein apollo huutokaupassa,sen luettelot ovat monien ns.kesympien taiteilijoiden hinnoittelussa apuna kuvineen ja vasarahintoineen.

        Kyllä Riston työt,varsinkin isot,ovat näyttelyissä olleet kertomani hintaisia.
        Kun noinkin iso maalaus on,niin hyvin kehystetty
        työ varmasti maksaa sen 200 euroa,koska kauppiaskin ottaa siitä oman voittonsa.
        Oivan työt ovat vähän kalliimpia.


    • popo
    • Taulun ostaja

      Itse ole huutokaupasta ostanut parikin Riston taulua, molemmat 40 euroa.

      • Tietäjä 1

        Olen itsekin huutanut huutokaupoista aika edullisesti tavaraa. Hinnat ovat aina alittaneet yleisen hintatason.Moni tietää,että vähemmän tunnettujen tekijöiden työt eivät nouse huutokaupoissa kovin kannattavalle tasolle.

        Onnittelut Sinulle hyvästä hankinnasta,jossa ei ole kunnolla kehyksien hintaa.


      • kukka
        Tietäjä 1 kirjoitti:

        Olen itsekin huutanut huutokaupoista aika edullisesti tavaraa. Hinnat ovat aina alittaneet yleisen hintatason.Moni tietää,että vähemmän tunnettujen tekijöiden työt eivät nouse huutokaupoissa kovin kannattavalle tasolle.

        Onnittelut Sinulle hyvästä hankinnasta,jossa ei ole kunnolla kehyksien hintaa.

        olen ostanut n. 12 v. sitten vuolaksen maisemamaalauksen , keskikokoa.
        Tuolloin se maksoi kirppiksellä 250 mk.
        Kukka


    • Maalaismaisema...

      meille ostettiin Risto Vuolaksen >Heinäpeltomaisema>90- kuvun alussa.. lato, aita heinää seipäällä..kaunis.Aika iso taulu.Antiikki ja vanhan tavaranliikkeestä.Kaunis taulu kauniilla tummilla kehyksillä.Ei edes mietitä taulun myymistä tai hintaa, saa koristaa seinää niin kauan kun jompi kumpi elää.

    • HM

      Sain jäämistöstä Kotkasta 30x40 cm merimaiseman ( Pauhaava meri ja rantatyrskyt kalliota vasten, horisontissa purjelaiva) signeerauksella Vuolas -49. V muistuttaa lähinnä neliöjuuren merkkiä ja s:ssä pitkä koukku alas. Vein sen Turun taidemuseon intendentille arvioitavaksi. Ei tuntenut maalaria, mutta piti työtä hyvänä Berndt Lindholm- tyylisenä. Kukahan Vuolas on kyseessä? En myy taulua. Korkeintaan lahjoitan. Se on hyvä.

      • Tappari ensimmäinen

        Minun seinällä näyttää olevan myös kuvaamasi taulu, mutta koko on n.49x63 ja vuosiluku -48.
        Nimikirjoituksena Vuolas ja nimen jälkeen joku aivan käsittämätön kihara.


    • popo vielä kerran

      kovasti on oiva vuolaksen näköinen signeeraus,työn laatu hyvä,mutta ei liene vuolas.70 luvulla eräs kauppias tammisaaressa sanoi sitä veelakseksi,en ollut koskaan kuullut.minulle tuli samoin merkitty työ,oiva eli vielä silloin 70 luvulla,kävin hänen kotonaan röykässä näyttämässä maalausta.hän väitti,että ei ole koskaan signeerannut muuta kuin selvästi nimellään.vaimo siinä vierellä todisti samaa,mutta tiedä häntä,kaikki V-las työt jotka olen nähnyt ovat holleet hyvälaatuisia,yllättävänkin.huutokauppakamareissa mainitulla signeerauksella työt myydään yleensä oiva vuolaksena.

    • kiinnostunut3

      Minä olen saanut lahjaksi työnantajaltani kun lopein työt hänellä vuonna -75 taulun jossa lukee vaan Vuolas-42vuodelta kuvaa maalaismaisemaa kaksi latoa pisteaitaa ja viljapeltoa vanhoilla kehyksillä ja koko on maalauksella noin49x60 minkähän arvoinen olisi

    • P.p.e.p

      Itselläni myynnissä suht kookas Oivaan taulu..? Ehdotuksia jos kiinnostaa. Tyylikäs jos pitää , enkä kauaa jaksa moista kaupitella , joten jää killumaan , sillä itse pidän kriitikkona ja kuvataiteilijana aivan kavahduttavista töistä ja nimim. Piru parin euron perässä.

    • Anonyymi

      J...R...O...ja ties mitä vitun vuolaita ja joku spede akka ketä prkl väitti niitä ostavansa kun on sukua ja miksikö ite tääl oon ni ton ruman taulun takia tot moos ku saiski helv seinältä tollase hirvitykse et siinä teiän köyhien soppii ihmetellä.Ulosotossa mennään ja perse edellä...myyn jotain kodin raamattuakin jo-

    • Anonyymi

      Meikäläisellä on seinällä iso r vuolaan taulu. Kertoo keväisestä talvi maisemasta. Minkä arvoinen taulu on ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe