AK-47 tai sako 92

server

Moi!

olisiko teillä jollakin myynnissä otsikon mukaisia aseita? Mieluiten jos ne veillä sarjatulta ampuisi tai ainakin puoliautomaatti pitäsi olla.
tietysti jos tidät missä tuolaisia myydään niin kertokaa. kävin äsken ampumaassa tuolaisella sako92, tietysti ihastuin siihen heti ;)
myt pitäs saaha itelle sellainen.

kirjoitelkaa: [email protected]

26

6813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OLET

      Vai sarjatulta haluat ??? Sanon vaan et älä edes uneksi luvista. Oikea osoite on hourula !

      • server

        Mikkäs, kai niitä joskakin saa ostaa? niitähän nyt vähän joka nurkalla kaupitellan. Tarjotkaa mulle! Käteis maksu!
        Myös osat ja huonokuntoiset kiinnostaa!

        kirjoitelkaa:
        [email protected]


      • server

        Niin tuosta luvasta viellä, luulen että se ei ole mikään este..järjestyy kyllä. tietysti jos joku halvaa myydä ilman lupaakin niin sopii!
        Rohkeasti tarjoamaan vain!


      • reserviläinen
        server kirjoitti:

        Mikkäs, kai niitä joskakin saa ostaa? niitähän nyt vähän joka nurkalla kaupitellan. Tarjotkaa mulle! Käteis maksu!
        Myös osat ja huonokuntoiset kiinnostaa!

        kirjoitelkaa:
        [email protected]

        Jos tota mieltä oot niin sun asentees on tosi paha ongelma. Älkööt kukaan ihmetelkö tän "hörhön" takia, miksi tiukennettu aselaki on enemmän kuin hyvä, vaikka siinä kärsii sivussa asiallisetkin aseharrastajat.


      • server
        reserviläinen kirjoitti:

        Jos tota mieltä oot niin sun asentees on tosi paha ongelma. Älkööt kukaan ihmetelkö tän "hörhön" takia, miksi tiukennettu aselaki on enemmän kuin hyvä, vaikka siinä kärsii sivussa asiallisetkin aseharrastajat.

        Et kai sä nyt luule että mulla olisi tarkoitus mennä riehumaan sellaisen kanssa kaupungille. Se tulisi ohan kotiin lukkojen taakse ja joskus sillä voisi jossain mökillä ampua tai käydä armejan ampumaradalla ampumassa. niin kuin jo sanoin että se lipa muönetään melkovarmsti.
        Pää asiassa olen ostamassa vain koristeeksi, joten mulle käy ihan sellainen joka ei ammusarjaa, tai vaikka rikkinäinen. mutta mukavaa olisi jos se vaikka toimisikin. tarjota saa!


      • Cannon
        server kirjoitti:

        Et kai sä nyt luule että mulla olisi tarkoitus mennä riehumaan sellaisen kanssa kaupungille. Se tulisi ohan kotiin lukkojen taakse ja joskus sillä voisi jossain mökillä ampua tai käydä armejan ampumaradalla ampumassa. niin kuin jo sanoin että se lipa muönetään melkovarmsti.
        Pää asiassa olen ostamassa vain koristeeksi, joten mulle käy ihan sellainen joka ei ammusarjaa, tai vaikka rikkinäinen. mutta mukavaa olisi jos se vaikka toimisikin. tarjota saa!

        Muistelisin että automaattiaseet on suomessa laittomia, joten 150% varmuudella voit unohtaa sen luvan tuolle rynkylle. Automaatteja ei taida käyttää kuin muu Suomen Puolustusvoimat / rajavartiolaitos ja ehkä poliisi.


      • cockmaster
        Cannon kirjoitti:

        Muistelisin että automaattiaseet on suomessa laittomia, joten 150% varmuudella voit unohtaa sen luvan tuolle rynkylle. Automaatteja ei taida käyttää kuin muu Suomen Puolustusvoimat / rajavartiolaitos ja ehkä poliisi.

        Ei sarjatuliaseet ole laittomia suomessa! Sellaisen hankkimiseen tarvitaan vaan erittäin pätevät syyt! Ihan kaljatölkkien ampuminen ei riitä! Tämä aseen kysyjä on kylläkin silminnähtävän puolijauhoinen elikkä tlläiselle ei pitäisi myöntää edes nallipyssyn perässävetolupaa kantoluvasta puhumattakaan!


      • varma tieto
        Cannon kirjoitti:

        Muistelisin että automaattiaseet on suomessa laittomia, joten 150% varmuudella voit unohtaa sen luvan tuolle rynkylle. Automaatteja ei taida käyttää kuin muu Suomen Puolustusvoimat / rajavartiolaitos ja ehkä poliisi.

        kyllä saa rynkkyyn luvan...paikasta ja nimismiehstä riippuen helpostikin. varman kuuleman mukaan joku kaveri oli saanu luvan rynkkyyn kun perusteluna oli että käy ampumas huvikseen ampumaradalla


      • Cannon
        cockmaster kirjoitti:

        Ei sarjatuliaseet ole laittomia suomessa! Sellaisen hankkimiseen tarvitaan vaan erittäin pätevät syyt! Ihan kaljatölkkien ampuminen ei riitä! Tämä aseen kysyjä on kylläkin silminnähtävän puolijauhoinen elikkä tlläiselle ei pitäisi myöntää edes nallipyssyn perässävetolupaa kantoluvasta puhumattakaan!

        Aselaki 44 §

        Lupa sarjatuliasetta, sinkoa, kranaatinheitintä, takaaladattavaa tykkiä tai rakenteeltaan ja käyttötarkoitukseltaan vastaavaa ampuma-asetta taikka ohjus- tai raketinheitinjärjestelmää taikka näiden aseiden osaa varten voidaan antaa vain, jos hakijan ilmoittama käyttötarkoitus on näytös, kuvaus tai muu vastaava esitys taikka museossa tai kokoelmassa pitäminen. Lupa edellä mainittuja ampuma-aseita tai niiden osia varten voidaan erityisestä syystä antaa myös työhön, jossa ase on välttämätön.

        (Keräilykokoelmaan kuuluvalla sarjatuliaseella ei pääsääntöisesti saa ampua.)


      • Juha
        Cannon kirjoitti:

        Aselaki 44 §

        Lupa sarjatuliasetta, sinkoa, kranaatinheitintä, takaaladattavaa tykkiä tai rakenteeltaan ja käyttötarkoitukseltaan vastaavaa ampuma-asetta taikka ohjus- tai raketinheitinjärjestelmää taikka näiden aseiden osaa varten voidaan antaa vain, jos hakijan ilmoittama käyttötarkoitus on näytös, kuvaus tai muu vastaava esitys taikka museossa tai kokoelmassa pitäminen. Lupa edellä mainittuja ampuma-aseita tai niiden osia varten voidaan erityisestä syystä antaa myös työhön, jossa ase on välttämätön.

        (Keräilykokoelmaan kuuluvalla sarjatuliaseella ei pääsääntöisesti saa ampua.)

        Juuri näin on asia. Tosin sarjatuliaseella ampumista ei mikään laki kiellä. Puolustusvoimat ovat tosin vaatineet allekirjoituksen paperiin, jossa sitoudutaan olemaan ampumatta heidän myymillä aseilla. Rikkeestä seuraa osto-oikeuden menetys pv:n varikkomyynteihin.
        Toki arkijärki ja hyvät tavat estävät ampumisen konepaukuttimilla yleisillä ampumaradoilla. Lisäksi vaaran aiheuttaminen on lähellä jos järeillä sarjapyssyillä pyyhitään pitkin penkkaa. Itse olen kokeillut ampumista omilla sarjapyssyillä sotilasradoilla. Kaveri kun on kapiainen niin homma onnistuu.


      • no haista home
        Cannon kirjoitti:

        Muistelisin että automaattiaseet on suomessa laittomia, joten 150% varmuudella voit unohtaa sen luvan tuolle rynkylle. Automaatteja ei taida käyttää kuin muu Suomen Puolustusvoimat / rajavartiolaitos ja ehkä poliisi.

        mun tuttu on rauhanturvaaja ja sill on sako 92 luvalline vaikka se ei oo ollu rauhaturvaus hommissa 8 vuotee


    • harrastus 26 V.

      Kerro mullekkin mistä saa sarjatuliaseelle luvan, pentu.

      • server

        No saahan tietysti, kun hankkii armejankautta. uusi aseon vain níin kallis että etsin täältä kaytettyä. Hehän jo kertoo että saan varmasti luvan, kun kävintänään ampumassa tuossa päivällä sako92:sella. ja ihastuin siihen heti, nyt pitäis saaha halvalla itsellekin ;)

        Alkaa jo tuntua että etsin väärästä paikkaa.

        tarjota saa!


      • Timppa
        server kirjoitti:

        No saahan tietysti, kun hankkii armejankautta. uusi aseon vain níin kallis että etsin täältä kaytettyä. Hehän jo kertoo että saan varmasti luvan, kun kävintänään ampumassa tuossa päivällä sako92:sella. ja ihastuin siihen heti, nyt pitäis saaha halvalla itsellekin ;)

        Alkaa jo tuntua että etsin väärästä paikkaa.

        tarjota saa!

        Täällä taas puhuu porukkaa,jotka ei tiedä tämän hetken lupapolitiikasta yhtään mitään. Sarjatuli aseelle saa luvan jos omistaa keräilijän luvat. Ko. lupaa ei joka jätkälle myönnetä vaan tulee olla useita muita lupia jo ennestään taustalla ja vakavaa ampumaharrastusta varmasti useampi vuosi takana. Kapiaiset ovat asia erikseen mutta sielläkin lupakäsittely on tapaus kohtaista. Myöskään henkilö, jolla on pienikin merkintä rikosrekisterissä ei tätä lupaa tule ikinä saamaan. Itselläni on luvat PUOLIAUTOMAATTI rk:lle ,usealle haulikolle, kiväärille ja pistoolille. olen harrastanut ammuntaa jo yli kymmenen vuotta ja mm.olen vuoden 2000 sotilaiden suomen mestari rk ammunnassa muiden pienempien piirimestaruuksien ohessa. Että semmosta.. uskon kuitenkin että jos Sulla on taustat kunnossa ja hyvät perustelut voidaan sulle lupa myöntää.


      • varma tieto
        Timppa kirjoitti:

        Täällä taas puhuu porukkaa,jotka ei tiedä tämän hetken lupapolitiikasta yhtään mitään. Sarjatuli aseelle saa luvan jos omistaa keräilijän luvat. Ko. lupaa ei joka jätkälle myönnetä vaan tulee olla useita muita lupia jo ennestään taustalla ja vakavaa ampumaharrastusta varmasti useampi vuosi takana. Kapiaiset ovat asia erikseen mutta sielläkin lupakäsittely on tapaus kohtaista. Myöskään henkilö, jolla on pienikin merkintä rikosrekisterissä ei tätä lupaa tule ikinä saamaan. Itselläni on luvat PUOLIAUTOMAATTI rk:lle ,usealle haulikolle, kiväärille ja pistoolille. olen harrastanut ammuntaa jo yli kymmenen vuotta ja mm.olen vuoden 2000 sotilaiden suomen mestari rk ammunnassa muiden pienempien piirimestaruuksien ohessa. Että semmosta.. uskon kuitenkin että jos Sulla on taustat kunnossa ja hyvät perustelut voidaan sulle lupa myöntää.

        kyl siihen saa luvan...riippuu täysin nimismiehestä, jotkut saa luvan heppoisin perustein jotkut taas ei millään...uskoisin että kaupungissa ollaan tarkkoja jossain maaseudulla saa helpommin

        ...rohkeesti vain kysymään


    • Ressu

      KÄY ostaa täältä poju ,kun sitten saat ne luvat!

      PJ-Waffen-Guns Oy
      Säkkijärvenkatu 16
      FIN-49400 Hamina
      Suomi-Finland

      Niin löytyy AK-47 ja kaikkee muuta kivaa .

    • .357 magnum

      Luvan myöntämisen perusteena on hyväksytty käyttötarkoitus.

      EGO-expanderia hakeville teineille en antaisi lupia edes kakskakkoseen tuollaisilla perusteilla.

      Osta kaupasta muoviase ! Just sopiva sulle

    • server

      Voi että mä rakastan mun uutta rynkkyä. puran ja kokoan sen 23s. Onkos se teistä hyvä aika ;) muuten aivan tosi, viikon harjoittelun jälkeen!

      • Ilpo

        43 sekuntia säkki päässä.


      • Välihuomauttaja

        Vaatimus RK:n osalta on 20s. (purkaus&kokoaminen).


    • vellu

      et ole ilmeisesti nähnytkään kyseisiä aseit. olet vaan katsonut elokuvia jne. tai ainakin puoliautomaatti pitäisi olla. onko muunlaisia rynnäkkökivääreitä? kertatulirynnäkkökivääri vai pulttilukkorynnäri jännää. vai millaisia muunlaisia? ihastuin aseeseen ihastu naiseen tee lapsia niin tiedät mihin ylimääräiset rahasi laitat. sota on vakava asia eikä sillä pidä leikkiä sanoi sodat käyny isoisäni. ota opiksesi.

    • wefwefwfw

      hyvä keskustele, bump

      • 456ytgf

        porukkaa, todella hyvä että aselakia tiukennettiin ja sais mun mielestä tiukentaa edelleen. Ensiaseen ostajille samantyylinen koulutus kuin ajokortille, teoriaa ja käytännön hajoittelua, psykologinen tentti, lääkärin tarkastus, poliisin kuulustelu..


    • mite olis?

      oisko kelään myynnissä ak47? hinta sinnä 200-1000Euron vliltä

    • tomppeliko olet ?

      väärä palsta, mene kuule sinne missä asehullut vääntää. palsta on "aseet"

    • sakolla 3 saigaa

      Pj waffenilla näyttäis ak 47 menevän vähän yli hintahaarukasta, luvat voi olla hakusessa toinen kun on vielä muumuu tt4

      Keräilyaseessa sellasen saa jo 900e, tiedä sitten kunnosta, jihad soturit ei niitä kovin hellästi pitele, jossain päin rynnärit kun on halvempia kuin vesi.. ilman tt4 lupia toimintatapa täytyy muuttaa tt3 ja se maksaa varmaan jonkun 150-250e. Eikä niitäkään lupia ihan noin vain haeta kun siltä tuntuu.

      Alkuperäiselle kyselijälle kun kelpasi rikkinäisetkin kun tulisi vaan koristeeksi nii ohan noita deko pyssyjä liikkeet täynnä eikä tarvita lupalappuja. Sitten on tietysti ne kiiltävä kenkäiset kaverit..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe