Sumutin irtoikoran karkoitukseen

mistä saa

Onko moni jo hommanut kyseisen laillisen sumuttimen?
Itsellä on hankinta harkinnassa.Mistä olette ostaneet, ja mihin hintaan?

Mihin hävisi aikaisempi keskustelu aiheesta?
Ei siinä ollut mitään asiatonta silloin kun minä sen näin,hyvin outoa.
Asiallisia keksusteluja poistellaan, mutta joissakin kekskusteluissa yllytetään ties mihin, ja niitä keksusteluja ei poisteta.

66

4548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fiuuuuuu

      No kyllä nyt prkl jankkaat taas samaa. Googleta vaikka, kun me täällä koiranystävinä emme keskity koirien karkoittamiseen, nehän kutsutaan luokse, oli sitten irto tai lauma :)

      • koiranpöllijätkö

        Ei vieraita koiria kannata luokse kutsua, tulee melkoinen ristiriita, jos omistaja kutsuu myös luo jossain kauempana XD
        Eikun ihan oikeesti, ei koiria tarvitse kutsua, nehän on hihnoissa siinä omistajan vieressä.


    • hullujenhuone

      Blaa bla blaa

      • hys 100000

        Pysy siellä vaan.


    • omia suojelen

      Mua myös kiinnostaa, saako jostain lemmikkitarvikeliikkeistä ?

      Olis tarvetta kun on itsellä pieniä koiria, ja noita irtokoiria kuitenkin usein on luokse tunkeamassa.Osa on oikeasti muille koirille vihaisia, niin siinä tarvis jo jotain apuvälinettä.

    • Joojoo...!!

      Voi pyhä jysäys. Kuinka mones kymmenes tämä nyt jo on?! Oikeasti, miten jollain voi viirata noin pahasti.

      • matikkapää

        Se mikä viiraa on tuo pyhä jysäykses. Onko sillä matematiikan kanssa jotain tekemistä.


      • mikä sulla viiraa???

        Moneskymmenes MIKÄ?


    • on mulla se

      Netistä tilaamalla, ja kyllä kolmella koiran omistavalla kaverillakin jo tuollaiset on.
      Ei maksanut muistaakseni paljoa, kaveri tilasi ne, ja jos on tarvetta käyttää voi irtkoiriin jotka tulevat liian lähelle.Toivottavasti ei tarvitse käyttää, vaikka eihän tuosta mitään haittaa ole.Turvallisempaahan se on kuin mitkään muut keinot, ja helpompaa taatusti :)

    • 12+12

      On ollut juttua koiraporukoissa, ja tarkoitus olis kyllä hommata, niin kun usealla kaverillakin.
      Onhan se hyvä niihin tilanteisiin, kun iso irti oleva koira hyökkää, eikä omistajaa edes näy.Täällä pidetään irti myös koiria jotka ei hyväksy muita uroksia ollenkaan, omani on myös uros.Sumutteella hyökkäys ehkä keskeytyisi, ja säästyisin hyökkäykseltä.

    • Ylläri!

      Taas koko ketju täynnä jonkun multinikin propakandaa.

      • mulla on jo

        Kiva ku tunnustit kuitenkin, tuota arvelinkin.
        Asialliseen aloitukseen tungette juttujanne, vaikka kukaan ei pyytänyt.
        Onneksi on osa ihan vastaillut kuten aloittaja pyysikin, hienoa että edes jotkut ymmärtää keskustelupalstan tarkoituksen ja pysyvät aiheessa.


      • ostin koiran turvaks

        Oot ihan sekasin ja vainoharharhanen, ei oo tervettä tommonen.Muita syytät ja pilaat taas asiallisen keskustelun typerilllä kommenteillas.Olet itse se häirikkö!

        Sumute on mielestäni hyvä vaihtoehto sille, että muuten jotkut saattaa potkia vierasta koiraa jos se luo tunkee kielloista huolimatta.Sumute ei vaurioita koiraa, potkut kyllä.


      • ei hyvä

        Tai sitten vainoharhaisten, jotka luulee jokaista kirjoittelijaa dhooksi tai mitä lie.


      • Haistakaa perrse
        ei hyvä kirjoitti:

        Tai sitten vainoharhaisten, jotka luulee jokaista kirjoittelijaa dhooksi tai mitä lie.

        Te ainoat vainaharhaiset ketkä täällä trollaatte ja kälätätte koirien vaarallisuudesta, voitte painua helvettiin. Jos ei normaalielämä kelpaa niin oma on ongelmanne. Aikuiset ihmiset, häpeäisitte tota touhuanne! Mikä siinä on että täytyy mainostaa koiranomistajille joita suurin osa palstalla kävijöistä on, omia henkisiä lukkojanne ja sitä ettette raukat osaa tehdä niille mitään? Miten olis vaikka terapeutti, psykologi, ystävät? Voiskos vaikka puhua ihan oikeassa elämässä niistä mielenhäiriöistään eikä täällä käydä suututtamassa porukkaa. Täällä haluttaisiin puhua koirista toisten koiraihmisten kanssa, ei koiravihasta mitä te paskiaiset viljelette täällä päivästä toiseen. Onko nyt hienoa, oletteko ylpeitä itsestänne kun kuljette dog haterin vanavedessä kuin porsaat jonossa, mitä "master" edellä sitä alaiset perässä. Kehtaatteko edes oikeassa elämässä kellekään myöntää että tulee trollattua sääntöjen vastaisesti netissä joka fucking ilta, kun siitä saa jotain tyydytystä? Minä kyllä kehtaan kertoa että v-tuttaa mihin tämä palsta on mennyt, kuinka saa-tanan lapsellisia ihmiset on kun eivät osaa noudattaa sääntöjä. Yhtä per-seestä tuo kun koulukiusauskin, aivan yhtä typerää. Menkää vähän itteenne lapset!


      • utelias en ole

        Vai palstan on rollit ja kätyrit vallanneet, kumpaan kastiin kuulut itse.


      • ongelmiako
        Haistakaa perrse kirjoitti:

        Te ainoat vainaharhaiset ketkä täällä trollaatte ja kälätätte koirien vaarallisuudesta, voitte painua helvettiin. Jos ei normaalielämä kelpaa niin oma on ongelmanne. Aikuiset ihmiset, häpeäisitte tota touhuanne! Mikä siinä on että täytyy mainostaa koiranomistajille joita suurin osa palstalla kävijöistä on, omia henkisiä lukkojanne ja sitä ettette raukat osaa tehdä niille mitään? Miten olis vaikka terapeutti, psykologi, ystävät? Voiskos vaikka puhua ihan oikeassa elämässä niistä mielenhäiriöistään eikä täällä käydä suututtamassa porukkaa. Täällä haluttaisiin puhua koirista toisten koiraihmisten kanssa, ei koiravihasta mitä te paskiaiset viljelette täällä päivästä toiseen. Onko nyt hienoa, oletteko ylpeitä itsestänne kun kuljette dog haterin vanavedessä kuin porsaat jonossa, mitä "master" edellä sitä alaiset perässä. Kehtaatteko edes oikeassa elämässä kellekään myöntää että tulee trollattua sääntöjen vastaisesti netissä joka fucking ilta, kun siitä saa jotain tyydytystä? Minä kyllä kehtaan kertoa että v-tuttaa mihin tämä palsta on mennyt, kuinka saa-tanan lapsellisia ihmiset on kun eivät osaa noudattaa sääntöjä. Yhtä per-seestä tuo kun koulukiusauskin, aivan yhtä typerää. Menkää vähän itteenne lapset!

        Mikä sun mieltä painaa, vaikuttaa et jokin ja pahasti?


      • 3+2
        ongelmiako kirjoitti:

        Mikä sun mieltä painaa, vaikuttaa et jokin ja pahasti?

        Kyllähän se nyt alkaa ketä tahansa nyppiä, kun vinoutuneet provot sotkevat palstan ties millä paskalla. Lapsellista ja noloa. Häiriintyneitä nuo trollit. Ei kukaan täyspäinen saa tyydytystä trollaamisesta ja kiusaamisesta. Mikähän siinäkin on, kun ette ymmärrä sääntöjäkään, ilmeisesti kasvatus jäänyt välistä, mokomat laitoskakarat


      • voit vaikuttaa
        Haistakaa perrse kirjoitti:

        Te ainoat vainaharhaiset ketkä täällä trollaatte ja kälätätte koirien vaarallisuudesta, voitte painua helvettiin. Jos ei normaalielämä kelpaa niin oma on ongelmanne. Aikuiset ihmiset, häpeäisitte tota touhuanne! Mikä siinä on että täytyy mainostaa koiranomistajille joita suurin osa palstalla kävijöistä on, omia henkisiä lukkojanne ja sitä ettette raukat osaa tehdä niille mitään? Miten olis vaikka terapeutti, psykologi, ystävät? Voiskos vaikka puhua ihan oikeassa elämässä niistä mielenhäiriöistään eikä täällä käydä suututtamassa porukkaa. Täällä haluttaisiin puhua koirista toisten koiraihmisten kanssa, ei koiravihasta mitä te paskiaiset viljelette täällä päivästä toiseen. Onko nyt hienoa, oletteko ylpeitä itsestänne kun kuljette dog haterin vanavedessä kuin porsaat jonossa, mitä "master" edellä sitä alaiset perässä. Kehtaatteko edes oikeassa elämässä kellekään myöntää että tulee trollattua sääntöjen vastaisesti netissä joka fucking ilta, kun siitä saa jotain tyydytystä? Minä kyllä kehtaan kertoa että v-tuttaa mihin tämä palsta on mennyt, kuinka saa-tanan lapsellisia ihmiset on kun eivät osaa noudattaa sääntöjä. Yhtä per-seestä tuo kun koulukiusauskin, aivan yhtä typerää. Menkää vähän itteenne lapset!

        Jokainen rakki kiinni kun viette ulos ja isommille kuonokoppa. Kun ne puremiset loppuu, loppuu arvostelukin. Tietysti huolehditte myös ulosteista ja kusemista täytyy tulla myös haittavero, joutuuhan ihmisetkin hommaamaan jopa haja-asutusalueilla jätteenkäsittelylaitokset, edes komposti ei riitä. Rakit kuseksii kaupungeissakin suoraan maahan ja vesistöt saastuu.


      • mene hoitoon hullu
        voit vaikuttaa kirjoitti:

        Jokainen rakki kiinni kun viette ulos ja isommille kuonokoppa. Kun ne puremiset loppuu, loppuu arvostelukin. Tietysti huolehditte myös ulosteista ja kusemista täytyy tulla myös haittavero, joutuuhan ihmisetkin hommaamaan jopa haja-asutusalueilla jätteenkäsittelylaitokset, edes komposti ei riitä. Rakit kuseksii kaupungeissakin suoraan maahan ja vesistöt saastuu.

        Pälä pälä, vainoharhainen munaton neitimies siinä vinkua vikisee taas.


      • Rampsa
        ostin koiran turvaks kirjoitti:

        Oot ihan sekasin ja vainoharharhanen, ei oo tervettä tommonen.Muita syytät ja pilaat taas asiallisen keskustelun typerilllä kommenteillas.Olet itse se häirikkö!

        Sumute on mielestäni hyvä vaihtoehto sille, että muuten jotkut saattaa potkia vierasta koiraa jos se luo tunkee kielloista huolimatta.Sumute ei vaurioita koiraa, potkut kyllä.

        Jos koira on isokokoinen ja agressiivinen,sehän kertoo omistajastaan.Itse en anna tulla päälle,vaan ammun sellasen koiran kyselemättä.


      • alo10

        Kiitos asiallisesta vastauksesta :)


    • löytänyt

      Keskustelu varmasti poistettiin, koska sinne eksyi joku aiheen vastustaja.Ihme kun ei asialliset jututkaan saa olla häiriköiltä nykyään rauhassa.

      Netistä tilaamalla saa, löytyy valmistajan sivut.Ja muutama muukin paikka .Tulee näppärästi muutamassa päivässä postissa.Löydät googlettamalla koirasumute :)

      • hakoteillä olet

        Siis mitä ihmettä meuhkaat.Etkö tajua että pikkukoirien omistajat haluavat turvata itsensä ja koiransa, mahdollisen hyökkäyksen varalta?
        Kun sellainen tilanne tulee, niin siinä ei pienelle välttämättä hyvin käy.
        Sen luulisi sinunkin lehdistä useasti lukeneen.
        Irtokoiriakun on jatkuvasti , vaikka laki sen kyllä kieltääkin.

        Mielestäni on hienoa, että on laillinen keino, häätää irtokoirat niitä vahingoittamatta.
        Jos joku nyt haluaa sumutteen turvakseen hommata, niin miten se sulta on pois?

        Jos joku nainen esim,haluaa sen koiransa, ja myös itsensä turvaksi, koirien ja mahdollisten raiskureiden varalle, niin eihän se mitenkään sinuun liity, eihän?


      • 73180931803

        Pidä vain koira kytkettynä, niin ei tarvitse pelätä noin kovasti että sitä sumutetaan vaarattomalla sumutteella.Jos se jossain irtonaisena rynnii vieraan ihmisen tai koiran luo.

        On turha pelätä että kukaan syyttä sumuttelisi koiria, siitähän saa omistaja sitten tehdä rikosilmoituksen.Omistahan näkee tilanteen, kun koira on vieressä kytkettynä.
        Se luultavammin luokiteltaisiin eläinrääkkäykseksi, ja tekijää sakotettaisiin.En tosin usko että niin tekisi kukaan.Ei lehdissä ole ainakaan ollut juttuja,joissa ihmiset vahingoittaisivat syyttä ohikulkevia koiria.
        Tuo sumute korvaa ne vaarallisemmat sumutteet joita jotkut ainakin väittävät kantavansa mukanaan.Dödöt , värjäävät päällekarkaus sumutteet jne.joten parempaan päin ollaan siltä osin kyllä menossa.

        Suomessa koirien hyökkäykset ovat tilastojen mukaan lisääntyneet, joten onhan se hyvä että jokin apukeino niiden estämiseen on.Aina ei omistajien koulutus taidot, tai rotuvalinnat ihan ole onnistuneet nappiin.

        Jos kävis niin,että mun koira karkais, ja menis jostain syystä sekaisin.Hyökkäisi jonkun ihmisen tai koiran kimppuun.Sitä kyllä saisi tuolla sumutteella sumutella, jos en kerran saisi sitä itse kurissa pidettyä.Mitään haittaa siitä ei sille olisi, päinvastoin, koira oppisi ettei kannata hyökkiä vieraiden luo.

        Ps.Koirani ei hyöki, eikä karkaile, eikä ole vaarallinen, vaan on jo vanhempi ihan lupsakka kaikkien frendi :)


      • Missä järki?
        hakoteillä olet kirjoitti:

        Siis mitä ihmettä meuhkaat.Etkö tajua että pikkukoirien omistajat haluavat turvata itsensä ja koiransa, mahdollisen hyökkäyksen varalta?
        Kun sellainen tilanne tulee, niin siinä ei pienelle välttämättä hyvin käy.
        Sen luulisi sinunkin lehdistä useasti lukeneen.
        Irtokoiriakun on jatkuvasti , vaikka laki sen kyllä kieltääkin.

        Mielestäni on hienoa, että on laillinen keino, häätää irtokoirat niitä vahingoittamatta.
        Jos joku nyt haluaa sumutteen turvakseen hommata, niin miten se sulta on pois?

        Jos joku nainen esim,haluaa sen koiransa, ja myös itsensä turvaksi, koirien ja mahdollisten raiskureiden varalle, niin eihän se mitenkään sinuun liity, eihän?

        Voi eikö nyt mene jakeluun! Yleensäkin tässä kinassa on nyt kyse siitä että miksi joku on niin hysteerikko että kokee tarvetta johonkin sumuttimeen? Että edes ajattelee sellaista ja hankkii sellaisen kaiken varalle, kertoo jo jonkinasteisesta epänormaaliudesta. Eihän se minulta ole pois jos joku sellaista kantaa, vaan kritisoin sitä että miksi tarvitsee muka kantaa? Miksi mulla ei ole koskaan tullut tarvetta? Miksi mä en pelkää irtokoiria? Miksi mä en läpätä siitä netissä "aijai kun tarvis kun pelottaa"? Ei se nyt herranjumala niin iso ongelma tässä elämässä ole, tuleehan niitä irtokoiria vastaan ehkä pari vuodessa, ja yleensä ne tulee tervehtimään. Hui kamala kun pelottaa. Ja jos käy päälle mikä on tositosi epätodennäköistä ja harvinaista, potkin ja huudan niin perkeleesti. Miksi pitää vältellä elämää, en tajua.


      • omia valintoja
        Missä järki? kirjoitti:

        Voi eikö nyt mene jakeluun! Yleensäkin tässä kinassa on nyt kyse siitä että miksi joku on niin hysteerikko että kokee tarvetta johonkin sumuttimeen? Että edes ajattelee sellaista ja hankkii sellaisen kaiken varalle, kertoo jo jonkinasteisesta epänormaaliudesta. Eihän se minulta ole pois jos joku sellaista kantaa, vaan kritisoin sitä että miksi tarvitsee muka kantaa? Miksi mulla ei ole koskaan tullut tarvetta? Miksi mä en pelkää irtokoiria? Miksi mä en läpätä siitä netissä "aijai kun tarvis kun pelottaa"? Ei se nyt herranjumala niin iso ongelma tässä elämässä ole, tuleehan niitä irtokoiria vastaan ehkä pari vuodessa, ja yleensä ne tulee tervehtimään. Hui kamala kun pelottaa. Ja jos käy päälle mikä on tositosi epätodennäköistä ja harvinaista, potkin ja huudan niin perkeleesti. Miksi pitää vältellä elämää, en tajua.

        Vierasta koiraa ei tietenkään saa vahingoittaa, vaikka se hyökkäisikin, onhan ennakkotapauksia, joissa uhrista on tullut korvausvelvolline.Joten en suosittele tuota potkimista, se on ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ.
        En ymmärrä että mikä ongelma sulle on se että joku kantaa sumutinta sen sijaan, että valmistautuisi potkimaan hyökkäävän koiran omaansa puolustaessaan.
        Suomessa vaaralliseksi luokitellut koirarodut lisääntyvät, minusta on hyvä että ihmiset varautuvat tilanteisiin.Samoin se että jos iltavuorosta joutuu kotiin tulemaan, on hyvä olla jotain mukana, päällekarkaajien vuoksi.Vai pitäiskö niitäkin varten valmistautua vain potkimaan, se ei vain ole tietääkseni useinkaan tehonnut.
        Mielestäni on hyvä olla jotain apuna, varsinkin naisilla, kaikenlaisten hyökkäysten varalta.Mailma ei aina ole turvallinen paikka, vaikka niin haluaisimme kuvitellakkin.Eiköhän se kuitenkin ole jokaisen henkilökohtainen asia, miten toimii noissa tilanteissa.Et sinä voi muita auttaa, kun sitä apua tarvittaisiin.
        Onkohan tuosta päällekarkaussumutteesta tullut myös tuollaista, "ei saa hankkia" palautetta, se kyllä kertoisi kirjoittajasta jotakin.

        Ihmetyttää myös se, että miksi tämä asia on sinulle henkilökohtaisesti niin vaikea, miksi otat sen niin henkilökohtaisesti?
        Et kai päästä koiraasi rynnimään vieraiden luo, ilman heidän lupaansa?
        Ole huoleti,sumutin on VAARATON.Pidä silti koirasi kytkettynä :)


      • Missä järki?
        omia valintoja kirjoitti:

        Vierasta koiraa ei tietenkään saa vahingoittaa, vaikka se hyökkäisikin, onhan ennakkotapauksia, joissa uhrista on tullut korvausvelvolline.Joten en suosittele tuota potkimista, se on ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ.
        En ymmärrä että mikä ongelma sulle on se että joku kantaa sumutinta sen sijaan, että valmistautuisi potkimaan hyökkäävän koiran omaansa puolustaessaan.
        Suomessa vaaralliseksi luokitellut koirarodut lisääntyvät, minusta on hyvä että ihmiset varautuvat tilanteisiin.Samoin se että jos iltavuorosta joutuu kotiin tulemaan, on hyvä olla jotain mukana, päällekarkaajien vuoksi.Vai pitäiskö niitäkin varten valmistautua vain potkimaan, se ei vain ole tietääkseni useinkaan tehonnut.
        Mielestäni on hyvä olla jotain apuna, varsinkin naisilla, kaikenlaisten hyökkäysten varalta.Mailma ei aina ole turvallinen paikka, vaikka niin haluaisimme kuvitellakkin.Eiköhän se kuitenkin ole jokaisen henkilökohtainen asia, miten toimii noissa tilanteissa.Et sinä voi muita auttaa, kun sitä apua tarvittaisiin.
        Onkohan tuosta päällekarkaussumutteesta tullut myös tuollaista, "ei saa hankkia" palautetta, se kyllä kertoisi kirjoittajasta jotakin.

        Ihmetyttää myös se, että miksi tämä asia on sinulle henkilökohtaisesti niin vaikea, miksi otat sen niin henkilökohtaisesti?
        Et kai päästä koiraasi rynnimään vieraiden luo, ilman heidän lupaansa?
        Ole huoleti,sumutin on VAARATON.Pidä silti koirasi kytkettynä :)

        Minä pidänkin koirani kytkettynä, suurimmaksi osaksi, aina kun kuljetaan ihmisten ilmoilla. En mä tässä nyt omien koirieni puolesta pelkääkään vaan nauran tolle hysterialle. Siinä vaiheessa vaan jos joku deehoo käy sumuttelemaan mun piskejä niin siitä ei hyvä heilu, varsinkin kun tiedän ettei mun koirista vaaraa ole. Kanniskelkaa vaan jos viittitte ja pelkäätte pimeää ja huppumiehiä ja beagleja, oma on häpeänne.


      • hah hah
        Missä järki? kirjoitti:

        Voi eikö nyt mene jakeluun! Yleensäkin tässä kinassa on nyt kyse siitä että miksi joku on niin hysteerikko että kokee tarvetta johonkin sumuttimeen? Että edes ajattelee sellaista ja hankkii sellaisen kaiken varalle, kertoo jo jonkinasteisesta epänormaaliudesta. Eihän se minulta ole pois jos joku sellaista kantaa, vaan kritisoin sitä että miksi tarvitsee muka kantaa? Miksi mulla ei ole koskaan tullut tarvetta? Miksi mä en pelkää irtokoiria? Miksi mä en läpätä siitä netissä "aijai kun tarvis kun pelottaa"? Ei se nyt herranjumala niin iso ongelma tässä elämässä ole, tuleehan niitä irtokoiria vastaan ehkä pari vuodessa, ja yleensä ne tulee tervehtimään. Hui kamala kun pelottaa. Ja jos käy päälle mikä on tositosi epätodennäköistä ja harvinaista, potkin ja huudan niin perkeleesti. Miksi pitää vältellä elämää, en tajua.

        Ota ne vaaleanpunaiset lasit silmiltäsi niin huomaat, että niitä puremisia sattuu harva se päivä, läheskään kaikki ei edes ole lehdissä. Raivoaisit rakin omistajille jotka eivät pidä rakkejaan kiinni tai hallitse niitä edes hihnassa.


      • aina hallinnassa
        Missä järki? kirjoitti:

        Minä pidänkin koirani kytkettynä, suurimmaksi osaksi, aina kun kuljetaan ihmisten ilmoilla. En mä tässä nyt omien koirieni puolesta pelkääkään vaan nauran tolle hysterialle. Siinä vaiheessa vaan jos joku deehoo käy sumuttelemaan mun piskejä niin siitä ei hyvä heilu, varsinkin kun tiedän ettei mun koirista vaaraa ole. Kanniskelkaa vaan jos viittitte ja pelkäätte pimeää ja huppumiehiä ja beagleja, oma on häpeänne.

        Eihän tuo tuote ole tarkoitettu kinnioleville koirille, vaan niille jotka eivät ole omistajan hallinnassa.Ja hyökkivät vieraiden luo!
        Se DEEEEHHOOOO nyt tuskin sun piskeistä on kiinnostunut, eikä kenenkään muunkaan.Deehoota ei pidä kenenkään siis oikeasti pelätä....se on vain netissä keksitty nimimerkki, ei muuta -_-


      • 8+7
        aina hallinnassa kirjoitti:

        Eihän tuo tuote ole tarkoitettu kinnioleville koirille, vaan niille jotka eivät ole omistajan hallinnassa.Ja hyökkivät vieraiden luo!
        Se DEEEEHHOOOO nyt tuskin sun piskeistä on kiinnostunut, eikä kenenkään muunkaan.Deehoota ei pidä kenenkään siis oikeasti pelätä....se on vain netissä keksitty nimimerkki, ei muuta -_-

        DH:ta nimenomaan tarvitsee pelätä enemmän kuin yhtäkään koiraa, on nääs täysin arvaamaton ihminen, joka saattaa sumuttaa,ampua ja muutenkin käydä käsiksi omistajiin ja koiriin, vaikka koira olisi kiinnikin. Myös naisviha on melkoinen, joten pitäkää vaan varanne!


      • Missä järki
        hah hah kirjoitti:

        Ota ne vaaleanpunaiset lasit silmiltäsi niin huomaat, että niitä puremisia sattuu harva se päivä, läheskään kaikki ei edes ole lehdissä. Raivoaisit rakin omistajille jotka eivät pidä rakkejaan kiinni tai hallitse niitä edes hihnassa.

        No sinulta koirantappajaneidiltä minä en kysynyt yhtään mitään.


      • googletteleppa
        Missä järki? kirjoitti:

        Minä pidänkin koirani kytkettynä, suurimmaksi osaksi, aina kun kuljetaan ihmisten ilmoilla. En mä tässä nyt omien koirieni puolesta pelkääkään vaan nauran tolle hysterialle. Siinä vaiheessa vaan jos joku deehoo käy sumuttelemaan mun piskejä niin siitä ei hyvä heilu, varsinkin kun tiedän ettei mun koirista vaaraa ole. Kanniskelkaa vaan jos viittitte ja pelkäätte pimeää ja huppumiehiä ja beagleja, oma on häpeänne.

        Hei, koitappa gogletella sinäkin.Laita vaikka irtokoira hyökkäsi, koira hyökkäsi omistaja pakeni, jne.Saat tietoa useista tapahtumista joita ei mielestäsi suomessa todellisuudessa edes ole.


      • Missä järki
        aina hallinnassa kirjoitti:

        Eihän tuo tuote ole tarkoitettu kinnioleville koirille, vaan niille jotka eivät ole omistajan hallinnassa.Ja hyökkivät vieraiden luo!
        Se DEEEEHHOOOO nyt tuskin sun piskeistä on kiinnostunut, eikä kenenkään muunkaan.Deehoota ei pidä kenenkään siis oikeasti pelätä....se on vain netissä keksitty nimimerkki, ei muuta -_-

        Onko myynnissä DEEEEHOOOOO-sumutetta jolla voin varustautua kun lähen koirien kanssa ulos? Jos DEEEHOOOO tuleekin vastaan ja sumuttaa minun koiria niin saan sitten myös sumuttaa häntä koska hän se oikea uhka on. Ja kaltaisensa. Niihin taitaa tepsiä kyllä vaan pippurisumute, mistään feikkipaskasta ne ei kavahda.

        Pelottaa....jos se DEEEEHOOOO tuleekin....aaaapuuuva.

        Oikeasti ihmiset hankkiutukaa psykiatrin juttusille.


      • Missä järki
        googletteleppa kirjoitti:

        Hei, koitappa gogletella sinäkin.Laita vaikka irtokoira hyökkäsi, koira hyökkäsi omistaja pakeni, jne.Saat tietoa useista tapahtumista joita ei mielestäsi suomessa todellisuudessa edes ole.

        Ei uppoa kaaliin millään? En ole väittänyt ettei niitä ole, vaan että on niin epätodennäköistä että omalle kohdalle sattuis jotain vakavempaa että ei kertakaikkiaan pysty pelkäämään tuollaista. Jossain vaiheessa täällä kerroinkin että mulla on omakohtaisia kokemuksia irtokoirista, myös aggressiivisista. Kaksi kertaa olen omalla käytökselläni ajanut irtokoiran pois omani niskasta, nämä tapahtuneet 12v aikana. Eikä minua vieläkään irtokoirat ahdista. Eri asia jos viikottain lenkillä sais repiä pittejä irti mutta kun ei..... Huhh teidän ongelmianne


      • vaarallinen dh
        Missä järki kirjoitti:

        Onko myynnissä DEEEEHOOOOO-sumutetta jolla voin varustautua kun lähen koirien kanssa ulos? Jos DEEEHOOOO tuleekin vastaan ja sumuttaa minun koiria niin saan sitten myös sumuttaa häntä koska hän se oikea uhka on. Ja kaltaisensa. Niihin taitaa tepsiä kyllä vaan pippurisumute, mistään feikkipaskasta ne ei kavahda.

        Pelottaa....jos se DEEEEHOOOO tuleekin....aaaapuuuva.

        Oikeasti ihmiset hankkiutukaa psykiatrin juttusille.

        Heh, vaikka pidänkin dog hateria vaarallisena ja uhkana noin yleisesti ottaen, niin eipä se meidän päälle uskalla... Mutta ulkokoirat, naapurin koirat, koirapuistoilijat ovat vaarassa.


      • yksin koirienvälissä
        Missä järki kirjoitti:

        Ei uppoa kaaliin millään? En ole väittänyt ettei niitä ole, vaan että on niin epätodennäköistä että omalle kohdalle sattuis jotain vakavempaa että ei kertakaikkiaan pysty pelkäämään tuollaista. Jossain vaiheessa täällä kerroinkin että mulla on omakohtaisia kokemuksia irtokoirista, myös aggressiivisista. Kaksi kertaa olen omalla käytökselläni ajanut irtokoiran pois omani niskasta, nämä tapahtuneet 12v aikana. Eikä minua vieläkään irtokoirat ahdista. Eri asia jos viikottain lenkillä sais repiä pittejä irti mutta kun ei..... Huhh teidän ongelmianne

        Sitä minäkin olen tehnyt monesti.Ovat oleet hankalia tilanteita, isoja koiria, ja agressiivisia omalle koiralleni.On aika hankalaa pienenä naisihmisenä saada iso irto koira jättämään hyökkäys kesken, nopea saa olla ja kovaääninen.Ja mulla ollut hyvää tuuria, kun omistajat on huutamalla tulleet paikalle.Noita on kohdalleni sattunut kuusi kertaa viimeisen kymmenen vuoden aikana, täällä on paljon koiria.Ja kokoajan näkee uusia.Ja samat muille agressiiviset koirat pyörivät vapaina täällä yhä, joten kyllä minä tein jo tilauksen.Jotta nuo hyökkäysten torjunnat olis jatkossa helpompia.
        Koskemattomuus on jokaisen oikeus.


      • Eikoiria
        omia valintoja kirjoitti:

        Vierasta koiraa ei tietenkään saa vahingoittaa, vaikka se hyökkäisikin, onhan ennakkotapauksia, joissa uhrista on tullut korvausvelvolline.Joten en suosittele tuota potkimista, se on ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ.
        En ymmärrä että mikä ongelma sulle on se että joku kantaa sumutinta sen sijaan, että valmistautuisi potkimaan hyökkäävän koiran omaansa puolustaessaan.
        Suomessa vaaralliseksi luokitellut koirarodut lisääntyvät, minusta on hyvä että ihmiset varautuvat tilanteisiin.Samoin se että jos iltavuorosta joutuu kotiin tulemaan, on hyvä olla jotain mukana, päällekarkaajien vuoksi.Vai pitäiskö niitäkin varten valmistautua vain potkimaan, se ei vain ole tietääkseni useinkaan tehonnut.
        Mielestäni on hyvä olla jotain apuna, varsinkin naisilla, kaikenlaisten hyökkäysten varalta.Mailma ei aina ole turvallinen paikka, vaikka niin haluaisimme kuvitellakkin.Eiköhän se kuitenkin ole jokaisen henkilökohtainen asia, miten toimii noissa tilanteissa.Et sinä voi muita auttaa, kun sitä apua tarvittaisiin.
        Onkohan tuosta päällekarkaussumutteesta tullut myös tuollaista, "ei saa hankkia" palautetta, se kyllä kertoisi kirjoittajasta jotakin.

        Ihmetyttää myös se, että miksi tämä asia on sinulle henkilökohtaisesti niin vaikea, miksi otat sen niin henkilökohtaisesti?
        Et kai päästä koiraasi rynnimään vieraiden luo, ilman heidän lupaansa?
        Ole huoleti,sumutin on VAARATON.Pidä silti koirasi kytkettynä :)

        Mikäli joku koiran kanssa kulkeva päästää kiinni tai irtiolevan koiran jaloilleni niin kyllä minä puolustaudun kohtuudella eli tarvittaessa hieman tökin kylkeen. Näitä tapauksia on vuodessa n. 10. Se ihminen siinä koiran kanssa nostaa yleensä metelin ja käsken hänen soittaa poliisit paikalle. Arvaatteko onko hän soittanut poliisit? Ei koskaan!!!!

        Ettehän te koiran kanssa liikkuvat tykkää siitä, jos joku päästää kysymättä oman koiran teidän koiran kanssa kosketuksiin. Ettehän te myöskään tykkää siitä, että koiraanne tullaan koskemaan ilman lupaa. Minkä takia minun tulisi sietää teidän koiran kosketusta?

        Täällä palstalta te kirjoitatte, että teidän pitää tarvittaessa puolustaa omaa koiraanne esim. sumutteella toisia koiria vastaan? Eikö ne kaikki koirat kiinni tai irtiolevat olekaan kilttejä?


      • pelokas888
        Eikoiria kirjoitti:

        Mikäli joku koiran kanssa kulkeva päästää kiinni tai irtiolevan koiran jaloilleni niin kyllä minä puolustaudun kohtuudella eli tarvittaessa hieman tökin kylkeen. Näitä tapauksia on vuodessa n. 10. Se ihminen siinä koiran kanssa nostaa yleensä metelin ja käsken hänen soittaa poliisit paikalle. Arvaatteko onko hän soittanut poliisit? Ei koskaan!!!!

        Ettehän te koiran kanssa liikkuvat tykkää siitä, jos joku päästää kysymättä oman koiran teidän koiran kanssa kosketuksiin. Ettehän te myöskään tykkää siitä, että koiraanne tullaan koskemaan ilman lupaa. Minkä takia minun tulisi sietää teidän koiran kosketusta?

        Täällä palstalta te kirjoitatte, että teidän pitää tarvittaessa puolustaa omaa koiraanne esim. sumutteella toisia koiria vastaan? Eikö ne kaikki koirat kiinni tai irtiolevat olekaan kilttejä?

        Osaatko neuvoa miten puolustautua todella isoja, laumanvartijarotuisia koiria vastaan?


    • Koi_ruus123

      Itselläni on metsälenkeillä mukana ihan Mustista ja Mirristä ostettu paineilmasumutin. Se päästää kovan sihahduksen, mitä koira voi säikähtää (ainakin vähäksi aikaa, että omistaja ehtii tulla paikalle), eikä koira vahingoitu siitä millään lailla. Ostin sumuttimen sen jälkeen, kun metsässä tuli kaksi irtokoiraa oman koirani kimppuun. Toistaiseksi en ole (onneksi) joutunut testaamaan sitä vastaavassa tilanteessa.

      Itse myös pidän oman koirani hihnassa, paitsi koirapuistossa ja omalla maallani. Suosittelen myös muille samaa menettelyä: jos oma koira ei usko luoksetulokäskyä, ei kannata pitää sitä vapaana paikoissa, joissa liikkuu muitakin.

      • sama täällä

        Juuri tuollaisten tapauksien vuoksi minä tilasin sumuttimen.Kun usein noin käy, tietää miten kurjia nuo tilanteet ovat.Ja alkaa miettiä keinoja niiden ehkäisyyn.
        On kivempi, ja turvallisempi vain sumutella irtokoiria jos ne hyökkäävät, kuin mennä jaloin ja käsin vieraan koiran eteen.Siinä saa hammasta, ja vaattetkin voi rikkoontua, usein kuitenkin vieraan koiran omistaja jää metsää, vaikka häntä paikalle huutaisikin, joten korvaustakaan niistä ei tule.


      • sitä sakkia
        sama täällä kirjoitti:

        Juuri tuollaisten tapauksien vuoksi minä tilasin sumuttimen.Kun usein noin käy, tietää miten kurjia nuo tilanteet ovat.Ja alkaa miettiä keinoja niiden ehkäisyyn.
        On kivempi, ja turvallisempi vain sumutella irtokoiria jos ne hyökkäävät, kuin mennä jaloin ja käsin vieraan koiran eteen.Siinä saa hammasta, ja vaattetkin voi rikkoontua, usein kuitenkin vieraan koiran omistaja jää metsää, vaikka häntä paikalle huutaisikin, joten korvaustakaan niistä ei tule.

        Ne valitettavan usein on just niitä lehdissäkin olleita "omistaja poistui paikalta"...tyyppejä.Eli sitä koiran omistajaa ei avukseen saa, se itse pakenee jo kauempana.


      • yuydfudfu

        Koi_ruus123, on laissa kielletty pitää koiraa irti alueilla, joissa on muita ihmisiä.


      • Sumutin

        Järjestyslaki kieltää koirien pitämisen vapaana ja samaten metsästyslaki. Koirat saa pitää vapaana vain omalla pihalla, mutta sieltäkään ne eivät saa karata muualle. Samaten koirapuistossa koirat saavat olla vapaana.

        Pitäisikö minun, koirattoman ihmisen hankkia sumutin sen vuoksi, koska koiran kanssa liikkuttavat päästä vapaana tai kiinni olevat koirat hyppimään jaloilleni? Yleensä eivät edes käskystä ota sitä heidän kilttiä koiraa pois vaan joudun useimmiten puolustautumaan eri keinoilla.

        Te, jotka liikkutte niiden "kilttien" koirien kanssa niin uskokaa jo, että kaikki eivät tykkää teidän piskistä ja toiset jopa pelkäävät niitä!


    • sumutinharkinnassa

      Nyt on aloituksesta kulunut vuosia.Onko joku käyttänyt sumutinta, ja onko siitä ollut hyötyä?
      Kokemuksia kaipaan, en tirhia trollaamisia😉

      • yksikokemus

        Meillä kannettu mukana parivuotta.Kerran vain olen joutunut käyttänään irtokoiraan, joka yritti hyökätä muristen ja hampaita näyttäen koirani kimppuun.Sumautus tehosi, ja irtokoira pysyi sen jälkeen kauempana.Omistajansakin oli lähinnä helpottunut, että sain hänen koiransa pois omani kimpusta.Kyseli että mitä sumutin, kun pelkäsi että hiuslakkaa yms.Ja sanoi että ompa kätevää.Huomautin hänelle kyllä turhien vaaratilanteiden luomisesta kun koiraansa irti piti.Ei olla sen jälkeen sitä irtokoiraa nähty.


    • todellinenongelma

      Itselläni ei ole, mutta saattaisi olla tarpeen. Pulmanahan on, että sumuttimella on tehoa vasta, kun koira on aivan lähietäisyydellä tai jo purrut.

      "Koiranystävät" saavat ihan vapaasti luottaa siihen, ettei koirien joukossa olisi mielenvikaisia yksilöitä siinä missä ihmistenkin joukossa on. Kyllä ns pelon maantiede ohjaa sitä, miten esimerkiksi naiset välttävät Kaisaniemen raiskaajapuistoa öisin. Nyrkissä pidetään avainta, jolla tehostaa nyrkiniskua hyökkääjää vastaan. Harvoin kukaan hyökkää, mutta se mahdollisuus on todellakin olemassa. Sama juttu koirien kanssa. Kyllä naisia raiskataan kaduilla. Kyllä koirat purevat ihmisiä kaduilla. Turha hysterisoida asiaa, mutta yhtä turhaa, suoraansanoen typerää, on kiistää ongelman olemassaolo.

      • Taidanostaasen

        Totta.Monet pitää tatkoituksella muille agressiivisia koiria vapaana, eikä sakkaan tai edes yritä ottaa koiraasa kiinni.Ei siinä ole kauan aikaa, eikä paljon vaihtoehtoja miten voi omaansa puolustaa Huutamalka ja uhkailemalla onnistuu joidenkin koirien karkoitus.Potkia tai lyödä ei irtokoiraa saisi, siitä voi itselle tulla syyte. Siksi tuo koiralle kuitenkin vaaraton sumutin, olisi kaikista keinoista varmasti koiraystävällisin.Irtokoiria näkyy meilläpäin viikottain, jotkut saavat pidettyä ne niin etteivät luvatta tule toisten koirien luo.Ja jotkut eivät siinä onnistu Lisäksi on remmirähjääjiä, jotka ohituksessa rimpuilevat itsensä irti omistajansa käsistä.Noitakin tapauksia on täällä valitettavan usein.Jopa sama, räyhäävä koira, pääsee yhä vaan uudelleen ohituksessa omistajaltaan.Omistaja, pienehkö ilmeisen voimaton nainen, kompuroi, päästää käsistään hihnat jne.Siinä on itsellä kova työ hallita hyökkäävää koiraa.Noiden tilanteiden yleisyyden vuoksi sumuti kiinnostaa hankkia.Käyttäähän sitä tarvitsisi vasta sitten, kun irto koira ei huidoista huolimatta pysy poissa oman kimpusta.Turha on kaukaa sumutella, ihan lähellä varmaan tehoaakin parhaiten.


      • Anonyymi
        Taidanostaasen kirjoitti:

        Totta.Monet pitää tatkoituksella muille agressiivisia koiria vapaana, eikä sakkaan tai edes yritä ottaa koiraasa kiinni.Ei siinä ole kauan aikaa, eikä paljon vaihtoehtoja miten voi omaansa puolustaa Huutamalka ja uhkailemalla onnistuu joidenkin koirien karkoitus.Potkia tai lyödä ei irtokoiraa saisi, siitä voi itselle tulla syyte. Siksi tuo koiralle kuitenkin vaaraton sumutin, olisi kaikista keinoista varmasti koiraystävällisin.Irtokoiria näkyy meilläpäin viikottain, jotkut saavat pidettyä ne niin etteivät luvatta tule toisten koirien luo.Ja jotkut eivät siinä onnistu Lisäksi on remmirähjääjiä, jotka ohituksessa rimpuilevat itsensä irti omistajansa käsistä.Noitakin tapauksia on täällä valitettavan usein.Jopa sama, räyhäävä koira, pääsee yhä vaan uudelleen ohituksessa omistajaltaan.Omistaja, pienehkö ilmeisen voimaton nainen, kompuroi, päästää käsistään hihnat jne.Siinä on itsellä kova työ hallita hyökkäävää koiraa.Noiden tilanteiden yleisyyden vuoksi sumuti kiinnostaa hankkia.Käyttäähän sitä tarvitsisi vasta sitten, kun irto koira ei huidoista huolimatta pysy poissa oman kimpusta.Turha on kaukaa sumutella, ihan lähellä varmaan tehoaakin parhaiten.

        Aivan armasti saa puolustaa omaisuuttaan vaikka potkimalla hyökkäävää koiraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan armasti saa puolustaa omaisuuttaan vaikka potkimalla hyökkäävää koiraa.

        No onhan sumutin parempi.Jos vaikka koiran omistaja haastaa potkimisesta oikeuteen, voi tulla ongelmia että oliko se tarpeen tai olisiko pitänyt olla potkimatta.Sumute, on myynnissä, joten varmaan luvallista niin ei tule ongelmia.
        Ja tosi liki pitää hyökkääjän tulla, jotta sumutaa ees kannattaa.Ei se kauas sumuta.Ja turhaa se olis, kun ei hyökkäys kyseessä edes jos ei iholle tule.


    • AAAAAAAAAAAAARRR

      Mulla on moottorisaha. Pidän mukana ja käynnissä aina kun kävelen kadulla.

      • Sullaeesvarasahaan

        Varmaan oot uutisissa ihan kohta sahoines,mut eihän sulla ookku mielikuvitussaha XD


      • AAAAAAAAAAAAARRR
        Sullaeesvarasahaan kirjoitti:

        Varmaan oot uutisissa ihan kohta sahoines,mut eihän sulla ookku mielikuvitussaha XD

        Ei kyllä on oikea saha, olen mezuri


      • Huomioitavaa

        Mezureita ei suomessa ole,se on mielikuvituksen tuote.
        Kannattaa pitää saha kotona,ettei tule joulu putkassa.Ihan ystävällisenä winkkinä vaan tämä.


    • AAAAAAAAAAAAARRR

      Tietenkin mezureita on. Sahan kanssa voi kävellä kadulla ihan laillizezti

    • Anonyymi

      Mun naapurustossa asuu nuori pariskunta, näille kahdella on on joku 4v pitbull joka on täysi sekopää.
      On ollut monta läheltä piti tilannetta sen kaa, sekä sen omistaja on uhkaillut päästää sen koiran irti.
      Sanoin sille että tiukkaan puukolla sen koiran kuoliaaksi, jos mun tai jonkun muun kimppuun hyökkää.
      Nyt ajattelin vähän lakiystävällisempää lähestymistapaa, koirasumutin olisi hyvä vaihtoehto, mutta toimiiko se hyökkäävän pitbull Iin.

      • Anonyymi

        Jos asia on kuten kerrot, ilmottaisin koiran kimppuun uhkailusta poliiseille.Ei ole hyvöksyttävää toimintaa ollenkaan.
        Sumutin, ei ole koiralle vaaraksi mitenkään.
        En tiedä tehoaako noin voimakkaisiin rotuin ollenkaan.Jollenkaan.Joten ilmottaisin viranomaisille vaarallisesta koirasta, jonka omistaja uhkaa koirallaan.

        Itsellä pieni koira, ja monesti tulee vastaan metsissä ja poluilla rähiseviä irtokoiria.Monet niistä perääntyvät, kun huutaa ja kävelee kohti.Osa pysyy riittävän kaukana.Mutta kaikki ei.

        Olen paria sumuttanut, kun ovat tulleet liian uhkaavina luo, ja on näyttänyt siltä että kohta puree.Ne ovat sitten lopettaneet kimppuun tulon, ja pysyneet loitommalla.Sumute on koiralle lähinmä epämiellyttävä ylläys, ei mitään muuta.Mutta koiran ajatukset se sekoittaa, ja hyökkääminen loppui ainakin minun kokemus tämä.
        Varmaan ihan samalla lailla sumute koiran yllättää, kun ihmisenkin, joka liian intensiivisesti tuopautuu iholle.Ottaa sitten vähän etäisyyttä.

        Mulla on aina mukana, turvaan sillä koiraani ja itseäni.Jos muut keinot ei auta.Eikä miuta keinoahan edes ole, eikä vierasta koiraa saa lyödä tai potkia vaikka se tulisikin pöllyttämään omaa.

        Sumutteen ole todennut toimivaksi, ja ei se oikeasti muuta kun yllättää hyökkääjän.Mitään haittaa siitä ei ole.Mun kohdalle ei oo noita taistelutyyppisiä onneks tullut, niitä ei kukaan pidä täällä irti.Eikä niitä pahemmin edes olekkaan.
        Olen kuullu, et jotkut käyttää myös omien koirien yhteenottojen keskeyttämiseen, ja varalla mukana koirapuistossa.Jos koirat liikaa siellä kuumenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asia on kuten kerrot, ilmottaisin koiran kimppuun uhkailusta poliiseille.Ei ole hyvöksyttävää toimintaa ollenkaan.
        Sumutin, ei ole koiralle vaaraksi mitenkään.
        En tiedä tehoaako noin voimakkaisiin rotuin ollenkaan.Jollenkaan.Joten ilmottaisin viranomaisille vaarallisesta koirasta, jonka omistaja uhkaa koirallaan.

        Itsellä pieni koira, ja monesti tulee vastaan metsissä ja poluilla rähiseviä irtokoiria.Monet niistä perääntyvät, kun huutaa ja kävelee kohti.Osa pysyy riittävän kaukana.Mutta kaikki ei.

        Olen paria sumuttanut, kun ovat tulleet liian uhkaavina luo, ja on näyttänyt siltä että kohta puree.Ne ovat sitten lopettaneet kimppuun tulon, ja pysyneet loitommalla.Sumute on koiralle lähinmä epämiellyttävä ylläys, ei mitään muuta.Mutta koiran ajatukset se sekoittaa, ja hyökkääminen loppui ainakin minun kokemus tämä.
        Varmaan ihan samalla lailla sumute koiran yllättää, kun ihmisenkin, joka liian intensiivisesti tuopautuu iholle.Ottaa sitten vähän etäisyyttä.

        Mulla on aina mukana, turvaan sillä koiraani ja itseäni.Jos muut keinot ei auta.Eikä miuta keinoahan edes ole, eikä vierasta koiraa saa lyödä tai potkia vaikka se tulisikin pöllyttämään omaa.

        Sumutteen ole todennut toimivaksi, ja ei se oikeasti muuta kun yllättää hyökkääjän.Mitään haittaa siitä ei ole.Mun kohdalle ei oo noita taistelutyyppisiä onneks tullut, niitä ei kukaan pidä täällä irti.Eikä niitä pahemmin edes olekkaan.
        Olen kuullu, et jotkut käyttää myös omien koirien yhteenottojen keskeyttämiseen, ja varalla mukana koirapuistossa.Jos koirat liikaa siellä kuumenee.

        "eikä vierasta koiraa saa lyödä tai potkia vaikka se tulisikin pöllyttämään omaa"

        No mulla ei ole koiria itsellä, pieni lapsi sen sijaan löytyy jolle tätä naapuruston pitbull on vaaraksi. Jos tää raivohullu pitbull hyökkää lapseni kimppuun mä kyllä tapan sen koiran, väännän vaikka niskat nurin tai potkin aivot pihalle. Oon sen verran suojelevainen lastani kohtaan, koiraa en puolustaisi sen vertaa, ehkä koittaisi perääntyä koiran kaa vaan. Mitä järkeä koiran takia riskeerata henkeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asia on kuten kerrot, ilmottaisin koiran kimppuun uhkailusta poliiseille.Ei ole hyvöksyttävää toimintaa ollenkaan.
        Sumutin, ei ole koiralle vaaraksi mitenkään.
        En tiedä tehoaako noin voimakkaisiin rotuin ollenkaan.Jollenkaan.Joten ilmottaisin viranomaisille vaarallisesta koirasta, jonka omistaja uhkaa koirallaan.

        Itsellä pieni koira, ja monesti tulee vastaan metsissä ja poluilla rähiseviä irtokoiria.Monet niistä perääntyvät, kun huutaa ja kävelee kohti.Osa pysyy riittävän kaukana.Mutta kaikki ei.

        Olen paria sumuttanut, kun ovat tulleet liian uhkaavina luo, ja on näyttänyt siltä että kohta puree.Ne ovat sitten lopettaneet kimppuun tulon, ja pysyneet loitommalla.Sumute on koiralle lähinmä epämiellyttävä ylläys, ei mitään muuta.Mutta koiran ajatukset se sekoittaa, ja hyökkääminen loppui ainakin minun kokemus tämä.
        Varmaan ihan samalla lailla sumute koiran yllättää, kun ihmisenkin, joka liian intensiivisesti tuopautuu iholle.Ottaa sitten vähän etäisyyttä.

        Mulla on aina mukana, turvaan sillä koiraani ja itseäni.Jos muut keinot ei auta.Eikä miuta keinoahan edes ole, eikä vierasta koiraa saa lyödä tai potkia vaikka se tulisikin pöllyttämään omaa.

        Sumutteen ole todennut toimivaksi, ja ei se oikeasti muuta kun yllättää hyökkääjän.Mitään haittaa siitä ei ole.Mun kohdalle ei oo noita taistelutyyppisiä onneks tullut, niitä ei kukaan pidä täällä irti.Eikä niitä pahemmin edes olekkaan.
        Olen kuullu, et jotkut käyttää myös omien koirien yhteenottojen keskeyttämiseen, ja varalla mukana koirapuistossa.Jos koirat liikaa siellä kuumenee.

        "Mulla on aina mukana, turvaan sillä koiraani ja itseäni.Jos muut keinot ei auta.Eikä miuta keinoahan edes ole, eikä vierasta koiraa saa lyödä tai potkia vaikka se tulisikin pöllyttämään omaa."

        Ei se välttämättä ihan noinkaan ole:

        "Jos kyse on niin sanotusta defensiivisestä pakkotilasta ja uhka tulee vahingonkärsijän taholta, tilanne lähenee hätävarjelua ja on ajateltavissa, että joissain tapauksissa uhrattu etu voisi olla pelastettua suurempikin. Joka suojellakseen omaa sekarotuista koiraansa vapaana kulkevan rotukoiran hyökkäykseltä surmaa eläimistä arvokkaamman, saattaa vapautua vastuusta koirien käänteisestä arvoerosta huolimatta."


        http://www.heikniemi.fi/kirj/jur/rikos/pakkotila.html
        http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2002/20020044#idp446528544


    • Anonyymi

      Muistakaa, koirapalstalla saa vain jutustella mitä meitin ressu teki, kuinka ihana ressu painautuu nukkuessa mun kylkeen, mitä kaikkea se (anteeksi hän) on tehnyt.

      Koiran hyökkäykset, vahingonteot tai muut negatiiviset asiat eivät missään tapauksessa kuulu koirapalstan keskustelun piiriin.

      Minä poistatan ne sieltä välittömästi.

    • Anonyymi

      Minä ulkoilijana tulen hankkimaan lähipäivinä Koiraturva -sumutteen!

      Se johtuu ihan teistä koiran kanssa liikkujista. Viimeksi tänään täällä pääkaupunkiseudun eräässä metsässä ollessani kävelemässä 4 naista 3 koiran kanssa aiheuttivat minulle vaaratilanteen. Suoraan sanoen pelkäsin erittäin paljon!
      Hyvä, että ei tullut kusi housuihin!

      Kuljin kävellen metsäpolku ja näin metsässä pidemmällä n. 20 m päässä, syrjässä polulta ja minusta ensiksi 2 naista, sitten sieltä tuli vauhdilla 2 irti olevaa isoa koiraa, sitten huomasin vielä kolmannen irti olevan koiran ja 2 naista. Kukaan niistä ei tehnyt mitään ottaaksen koiria kiinni tai komentaakseen niitä. 2 koiraa tuli n. 10-20 cm päähän ja alkoivat kiertää minua ympäri. Käskin naisten ottaa koirat pois, mutta ei heitä kiinnostanut. Vähän ajan päästä koirat itse luovuttivat. Saivat kuulla kunniansa ja myös huomautin irtipitämisestä. He kuulemmat saavat pitää koiria irti!

      Niissä metsissä liikkuu muitakin koiran kanssa liikkuvia ja yleensä koirat ovat irti ja jos pyytää ottamaan kiinni, niin he ilmaisevat ilmeisesti itseään kuvaalilla sanoilla minua. Siellä liikkuu muitakin ulkoilijoita ilman koiraa kuin minä.

      Varokoot kaikki koiran omistajat sitten minua, jos päästävät koiransa minun lähelle.
      Suihketta tulee niin, että koira muistaa!

      Mikä teitä koiranomistajia vaivaa? Te olette ainakin minun pelkoni saaneet aikaiseksi.

      Ettehän Te koiran kanssa liikkujat tykkää siitä, että joku ihminen tulee silittämään koiraanne ilman lupaa, tai toinen koira tulee nuuskimaan ilman lupaa. Ettekä myöskään tykkää siitä, että joku koira raatelee tai tappaa teidän koiraanne!

      Emmekö me ihmiset ole vähintään Teidän koiranne Arvoisia?????

      • Anonyymi

        Sumutin on minulla ollut jo monta vuotta,varmuudeksikin hyvä.Itellä koira,ja irtokoirat on ongelma,kun eivät tottele omistajia,ja omistajat ei pidä kiinni niitä vaikka laki määrääkin.
        Pari kertaa olen sumuttanut.Suihke on sumutettava läheltä suoraan kuonolle ja silmille.Se ei ole koiralle vaaraksi,mutta saa tavallisen koiran epäröimään,ja lopettamaan hyökkäilyn.Minä olen joutunut sumuttamaan kultsikkaurosta,ja yhtä sakemannimixiä.Itsellä myös uros,ja nuo irtokoirat tulleet rähisemään omani iholle,toinen oli jo niskavilloissa kiinni.
        Itseään ja koiraansa saa puolustaa.Sumutin on helpompi,kuin että jollain kepillä hakkaa,tai potkii jonkun koiran.
        Oma koirani on pieni,reilun 10 kg painoinen,ei rähjääja tykkää muista koirista.Se on ihan pulassa,ja peloissaan kun räyhäävät irtokoirat uhkaavat.
        Mutta en tiedä auttaako tuo,jos tulee jotain taustelutyyppisiä tai vastaavia.Ulkomailla niihin ei auta kuin poliisin tulo keskeyttämään hyökkäys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sumutin on minulla ollut jo monta vuotta,varmuudeksikin hyvä.Itellä koira,ja irtokoirat on ongelma,kun eivät tottele omistajia,ja omistajat ei pidä kiinni niitä vaikka laki määrääkin.
        Pari kertaa olen sumuttanut.Suihke on sumutettava läheltä suoraan kuonolle ja silmille.Se ei ole koiralle vaaraksi,mutta saa tavallisen koiran epäröimään,ja lopettamaan hyökkäilyn.Minä olen joutunut sumuttamaan kultsikkaurosta,ja yhtä sakemannimixiä.Itsellä myös uros,ja nuo irtokoirat tulleet rähisemään omani iholle,toinen oli jo niskavilloissa kiinni.
        Itseään ja koiraansa saa puolustaa.Sumutin on helpompi,kuin että jollain kepillä hakkaa,tai potkii jonkun koiran.
        Oma koirani on pieni,reilun 10 kg painoinen,ei rähjääja tykkää muista koirista.Se on ihan pulassa,ja peloissaan kun räyhäävät irtokoirat uhkaavat.
        Mutta en tiedä auttaako tuo,jos tulee jotain taustelutyyppisiä tai vastaavia.Ulkomailla niihin ei auta kuin poliisin tulo keskeyttämään hyökkäys.

        Hyvä kuulla, että toimii. Minulle poliisi sanoi, että ei toimi. Naapurilla on tässä laumanvartijakennel ja he päästävät usein koirat tahallaan irti, jos ohi menee ihmisiä, keistä eivät tykkää. Minä naapurina, joka tekee poliisille ilmoituksia koirista, kuulun tietysti heidän arkkivihollisiinsa. En pääse enää postilaatikolle kuin autolla, hädin tuskin silläkään.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe