Kirjoittelin pari viestiä tuonne vakoojaosastoon. Nyt jäin vain miettimään muutamaa tyhmää kysymystä. Elisa ilmoitti viimeisessä mainoksessaan, että pelkällä surffailulla ei koneeseen viruksia saa. Väittivät, että koneelle täytyy ladata joku ohjelma tai sähköpostin liitetidosto, jossa örkki lymyää. Itse olen kyllä vahvasti eri mieltä, pelkkä tietyllä sivulla käynti voi riittää virustartuntaan. Olenko väärässä luuloni kanssa.Toinen juttu on tämmöinen luokittelujuttu. Miksi toisia juttuja nimitetään haittaohjelmiksi ja toisia viruksiksi. Molempien funktiohan on häiritä internetissä surffailua. Nämä jutut voi kuullostaa typeriltä, mutta olen noviisi näissä jutuissa ja taitaisivat kuulua ennemmin tuonne aloittelijaosastoon
Tyhmiä kysymyksiä
5
644
Vastaukset
- Harri
Elisa on väärässä. Esim päivittämättömällä XP:llä ei tarvi montaa minuuttia surfailla kun troijalaiset tulevat koneelle jos ei ole palomuuria. Taitaa olla jopa niin että pelkästään että kone on kiinni netissä riittää. Haittaohjelmat keräävät tavallisesti tietoa surffailustasi ja tietoa myydään eteenpäin. Virukset on kirjoitettu vahingoittamaan konetta tai jopa kaappaamaan koneen hallinnan.
- jea
päivittämätön xp kone saattaa saada 1-20min virustartunnan tai spywaren jos siinä ei ole palomuuria, koska virukset osaa kattoa suojaamattomia koneita scannaamalla satunnaisiin ip:osotteisiin. joten kannattaa ennen koneen nettiin laittoa katsoa jostain levyltä ainakin palomuuri jos asentaa xp:n
- ASD
"Väittivät, että koneelle täytyy ladata joku ohjelma jossa örkki lymyää"?
En ole mikään superasiantuntija, mutta tuskin olen pahasti väärillä jäljillä kun väitän seuraavaa.
Kun aukaisee netistä jonkun sivun, niin sehän ladataan koneelle temppikansioon jonkunlaisena tiedostona.
Ei ohjelmien ja sivujen lataamisessa ole periaatteessa mitään eroa virusten kannalta.
Miten Elisalla on pokkaa kusettaa ihmisiä tällä tavoin? Liittyykö tämä jotenkin niitten omien tietoturvapalvelujen kauppaamiseen?
Kaverilleni DNA nettiliittymän myyjät olivat vakuutelleet, että Zyxelin vuokrapurkin mukana on palomuuri. Kissanpaskat siinä mitään ollu. Kun tarkistin koneen sieltä löyty parin kolmen kuukauden surffailun jälkeen yli sata örkkiä.
Troijalaisia ja vaikka mitä kivaa.
Älkää helvetissä luottako myyntimiesten tarinoihin. Nehän vaan myy. Ei niillä välttämättä ole tietoa asiasta sen kummemmin.
Aikoinaan minulla oli gprs-netti. Asennusohjeet olivat puutteelliset, joten menin tarkistamaan asiaa liittymän myyneestä liikkeestä.
Myyjä ilmoitti suoraan, että hänellä ei ole hajuaakaan asennuksesta eikä muustakaan. Hän vaan myy liittymiä. Soitto puhelinneuvontaan josta vastattiin "hoono soomi, ei jummarra".
Oma apu paras apu.- Ape
Joo, ajattelin ihan samalla lailla, että sivun avaaminen on jo lataamista. En ollut vaan varma asiasta. Kun tein Elisan liittymäsopimuksen sain kaupantekijäisiksi Homeline-motukan, jossa myyjän ja myyntipakkauksen mukaan pitäisi olla palomuuri itsessään. Ainakaan minun vajavaisella atk-tietämyksellä kyseistä muuria ei kyllä löydy. Koneessa on tällä hetkellä XP:n oma muuri ja ZA. En tiedä miten suhtautuvat toisiinsa, mutten uskalla ottaa XP:n muuria pois päältä.
- ASD
Ape kirjoitti:
Joo, ajattelin ihan samalla lailla, että sivun avaaminen on jo lataamista. En ollut vaan varma asiasta. Kun tein Elisan liittymäsopimuksen sain kaupantekijäisiksi Homeline-motukan, jossa myyjän ja myyntipakkauksen mukaan pitäisi olla palomuuri itsessään. Ainakaan minun vajavaisella atk-tietämyksellä kyseistä muuria ei kyllä löydy. Koneessa on tällä hetkellä XP:n oma muuri ja ZA. En tiedä miten suhtautuvat toisiinsa, mutten uskalla ottaa XP:n muuria pois päältä.
Saattaa siinä motukassa olla palomuuri, mutta jos siihen ei pääse/osaa tehdä itse asetuksia niin ei kannata luottaa onko se toiminnassa tai onko sitä.
Jotkut operaattorit tarjoaa nettiliittymän mukana jotain palomuuria, mutta se pitää tietääkseni asentaa ja asettaa aktiiviseksi.
Voit huoletta ottaa toisen pois. Oikeestaan toinen pitääkin ottaa pois. Muuten ne sotkee melko varmasti toisiaan. Jotkut viruksentorjuntaohjelmat ja palomuuritkaan eivät "voi sietää toisiaan".
Kokeile vuorotellen kumpaakin. Sitten kun oot päättäny kumpi parempi ni jätät sen. Itse pidän enemmän ZoneAlarmista koska siinä on enemmån toimintoja kuin Xp:n palomuurissa. varsinkin ZA:n liikennevalot on kivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110935- 408227
- 1265247
- 1433646
- 693568
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353524- 333157
- 552519
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352021- 281786