Olen täysin tietoteknisesti ummikko. Ostin elämässäni toisen älypuhelimeni (ensimmäinen oli Nokia Lumia) ja ensimmäisen Samsungini. Ostin siihen dna:n 4G-liittymäpaketin (rajaton netti), sillä netin piti olla huippunopea. Kotona sitten kytkin sim-kortin ja asetin Datan käytöstä Mobiilidatan päälle ja Dataverkkovierailut pois päältä. Olen nyt parin päivän ajan koettanut käydä YouTubessa tai surffailla ylipäätään netissä, mutta yhden sivun latautuminen vie noin minuutin ja YouTuben videot eivät pyöri lainkaan. Liikkeestä tarkistettiin, että olen 4G:n kuuluvuusalueella asuva. Olenko missannut jotkut asetukset kuitenkin? Latasin jonkun Nettitutkan, joka antoi seuraavia tietoja (jos se auttaisi vian määrityksessä)
Latausnopeus: 2 kbit/s.
Lähetysnopeus: -
Verkon viive: 6956 ms
Verkko: Matkapuhelinverkko
Mitä siis voin tehdä? Anteeksi jo etukäteen tyhmä kysymykseni, mutta Lumia toimi kuin unelma, joten en ymmärrä, että mikä nyt on vialla.
Samsung Galaxy ACE 3 ja 4G-verkko
6
99
Vastaukset
Vaikuttaa siltä ettet ole 4G alueella tai puhelimen asetuksista ei ole valittu sitä.
- Nainen-1992
vapunen, kiitos vastauksesta! Hmm.. Voi olla hyvinkin, etten ole valinnut 4G:tä, en ole ehkä osannut. Mitenköhän se valitaan?
Valikko->Asetukset->Lisää verkkoja->Matkapuhelinverkot->Verkkotila.
- Nainen-1992
vapunen, Pääsin ohjeittesi mukaan katsomaan valikkoa. Päällä on tila LTE/MCDMA/GSM. Nopeus on nyt 20-44 kbit/s.
- tarpeeksi nopea
Oletko kirjoittanut oikein tuon? Minulla on sama puhelin ja minulla on LTE/WCDMA/GSM. ja automaattinen.
Nopeus on lähes 2 megaa (sellainen liittymä). Liittymä ei ole 4 G, joten se on 3G nopeus
Eli automaattinen tila joka tarkoittaa sitä että puhelin valitsee parhaan verkon kuuluvuuden mukaan.
voit kokeilla muuttaa tuo pelkästään LTE jos pystyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621542Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271482Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2211223- 1281115
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3231072Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1561026Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3071018- 77994